Blog » Laczkó Balázs blogja » Hasznos tények a keresőoptimalizálásról és a közösségi médiáról

Hasznos tények a keresőoptimalizálásról és a közösségi médiáról

Szerző: | 2015. Már. 6 | Keresőoptimalizálás

Hogyan segít növelni honlapunk forgalmát a keresőoptimalizálás és a közösségi média? Weboldalunk látogatottságának fellendítésében mind a SEO, mind pedig a közösségi oldalak nagy szerepet játszanak. Ahhoz, hogy jobban megértsük, miben rejlik ezek jelentősége, a legegyszerűbb, ha áttekintjük azoknak a miénkhez hasonló cégeknek a statisztikáit, amelyek e két eszköz alkalmazásával vitték sikerre weboldalukat.

Általános statisztika a keresőoptimalizálásról

A keresőoptimalizálás jelentős hatással van a hosszú távú érdeklődés generálására (lead generation*). A marketingesek 59%-a egyetért abban, hogy a SEO befolyásolta a legnagyobb mértékben az ez irányú törekvéseiket. A közösségi média ebből a szempontból második lett 21%-kal, míg a PPC (kattintás alapú) hirdetések 20%-ot értek el. Ennek fényében nem meglepő tehát, ha a legtöbb vállalkozás a keresőoptimalizálásra szánt büdzséje növelését tervezi.

A lead generation kapcsán a vállalat és vevő közötti (B2C) elektronikus kereskedelemben érintett marketingeseinek 49%-a úgy véli, hogy a keresőoptimalizálás volt a legnagyobb hatással a vállalkozásukra. A PPC hirdetések és a közösségi média 26 és 25 százalékkal követik a rangsorban. Ha saját magunk szeretnénk elvégezni az oldalunkat érintő SEO beállításokat, nem árt, ha kétszer is átgondoljuk a döntésünket. A marketingesek 21%-a ugyanis egyértelműen úgy gondolja, hogy a keresőoptimalizálással foglalkozó ügynökségek sokkal jobb munkát végeznek, mint amilyet mi magunk végeznénk. A megkérdezettek mindössze 11%-a gondolja azt, hogy a „házon belül” végzett SEO az előnyösebb.

*A lead generation (érdeklődés generálás, eladásösztönzés) az olyan, közvetett értékesítési folyamatok kezdeti szakasza, amelyek hatására a látogatók valamilyen formában (pl. ajánlatkérés, visszahívás kérése) elköteleződnek termékünk vagy szolgáltatásunk iránt, azaz potenciális ügyféllé válnak. A hírlevél feliratkozás nem feltétlen tartozik ide, mivel ez nem minden esetben egyenlő a konkrét értékesítési lehetőséggel.

Tények a közösségi médiáról

Egyre többen veszik igénybe a közösségi oldalak keresőit is. 2012-ben a Google, a Yahoo és más népszerű keresők használata 1%-kal csökkent, míg a közösségi oldalakon való keresés 8%-kal nőtt. Utóbbi nagy részét a Twitter, a Facebook és az Amazon adja. Természetesen nem szabad alábecsülnünk az organikus keresés fontosságát, hiszen még mindig komoly jelentőséggel bír. Ugyanakkor azt a tendenciát sem árt figyelembe vennünk, miszerint az emberek egyre gyakrabban alkalmazzák a közösségi oldalakat az őket érdeklő információk felkutatására.

Trendek a forgalomnövelésben

A SEO-szakképzettség iránti kereslet drámaian nőtt az elmúlt évben. A világ legnagyobb üzleti közösségi honlapja, a LinkedIn esetében például körülbelül 112%-os emelkedés figyelhető meg az olyan profilok számában, melyek tartalmazzák a „keresőoptimalizálás” kifejezést.

Szintén hatékony módszer a márkaépítésre az e-mailek kiküldése. Több mint 62 milliárd e-mail indul útnak a világban nap mint nap, és egy átlagember minden nap szán bizonyos időt az elektronikus üzeneteinek elolvasására. Nagyszerű eszköz ez a marketingesek számára, persze csak akkor, ha képesek megfelelően használni. Végső soron tehát kijelenthető, hogy számos előny rejlik abban, ha alkalmazzuk ezeket a marketingformákat a honlapjaink és a közösségi oldalaink népszerűsítése során.

Az e-mail marketing beépítése a vállalatunk mindennapjaiba tovább bővítheti a célközönségünket, így idővel új, értékes ügyfelekre tehetünk szert általa. Azok a marketingesek, akik ezt a stratégiát alkalmazzák, 81%-ban hatékonynak is tartják. Való igaz, hogy a keresőoptimalizálás bonyolítja a forgalmat, azonban az e-mail az, amely a tényleges konverziót eredményezi. A megkérdezettek 29%-a egyöntetűen úgy véli, hogy a látogatásból akkor lesz a legnagyobb eséllyel konverzió, ha e-mail marketinget alkalmaznak hozzá. 22% nyilatkozta azt, hogy az elektronikus üzenetek a saját konverzióik fő forrásai.

Ne feledkezzünk meg a blogolásról!

Ugyanennyire fontos, hogy a blogolást is a keresőoptimalizálási és a közösségi média stratégiáink részévé tegyük. A Fortune magazin minden évben összeállított, az ötszáz legnagyobb árbevételű amerikai nyílt részvénytársaságot felvonultató listáján szereplő cégek 92%-a nem használja ki a blogolásban rejlő lehetőségeket, ami jó hír lehet piaci részesedésre vágyó kis- és középvállalkozások számára.

Becslések szerint azok a cégek, akik havonta legalább 15 alkalommal tesznek közzé weboldalukon blogbejegyzést, 5-ször nagyobb forgalmat képesek generálni maguknak azokhoz képest, akik egyáltalán nem blogolnak. A blogoldalt működtető cégek túlnyomó része ezen bejegyzések révén szerzi az ügyfeleit. Ha azt tervezzük, hogy közösségi média marketinget is bevetünk vállalkozásunk sikere érdekében, vegyük számításba, hogy ennek sok esetben elengedhetetlen alappillére a blogírás. A megkérdezettek 59%-ának véleménye szerint a blogolás sokkal nagyobb mértékben járult hozzá cégük eredményességéhez, mint bármely más módszer.

Jól bevált és hatékony eszközök

A fenti adatok és információk tükrében kétség sem fér ahhoz, hogy a keresőoptimalizálás és a közösségi média együttes alkalmazása a célravezető, ha a saját weboldalunkról van szó. Ugyanakkor azzal sem árt tisztában lennünk, hogy a közösségi média marketing nem pusztán a Facebook, a Twitter, a Pinterest és más közösségi oldalak alkalmazását jelenti. Míg ezek a weboldalak nagyban képesek hozzájárulni a saját online megjelenésünk növeléséhez, addig vannak más formái is a közösségi marketingnek, melyeket kevésbé gyakran alkalmazunk, mégis ugyanennyire hatékonyak. Az e-mail marketing és a blogolás a Facebookhoz és társaihoz képest jóval régebbi módszer, azonban épp ebből kifolyólag jól bevált és hatékony. Még a modern trendek változásainak ellenére is érdemes őket alkalmazni, hiszen jelentős mértékben növelhetik weboldalunk forgalmát.

Nem is maradt más hátra, mint növelni weboldalunk forgalmát!

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Egyéni képzés Netmarketing módra

Sokat gondolkoztam azon, hogy milyen felütéssel kezdjem a bejegyzésem. Szokásomhoz híven a személyes tapasztalataimra hagyatkozom. Amikor akár én, akár valamelyik kollégám csoportos képzésen vett részt, hiányérzettel távozott. Előadás függvényében több-kevesebb értékes dolgot kaptunk. A legtöbb esetben azonban hiányérzettel távoztunk. Az érzés hiányzott, hogy igen, pontosan azt kaptam, amire szükségem van. Be kell, hogy valljam a saját csoportos oktatásaink után is hiányérzetem volt.

2016-ban erről kell, hogy szóljon a linképítés

A Google változó világában a linképítés módszerei is gyakran változnak. Most is egy új korszak köszöntött be a Pingvin algoritmusnak köszönhetően. Megváltoztak a Google által kirótt retorziók és ezáltal a linképítés alapvető módszerei is. A Pingvin előtti korszakban a kétes linképítések mindig …

A keresőoptimalizálás valóban hatékony netmarketing eszköz?

A SEO (Search Engine Optimization) annyit tesz, mint keresőoptimalizálás, mely nélkül minden, a kereső találati listájában való előrelépésre tett törekvés hiábavaló. A keresőoptimalizálás magasabb forgalom eléréséhez segíti az online marketingesek honlapjait, a magasabb látogatottság pedig…

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem