Blog » Laczkó Balázs blogja » Kísérletezzünk a kampányvázlat készítő és tesztelő segítségével!
Kísérletezzünk a kampányvázlat készítő és tesztelő segítségével!

Bizonyára szeretett volna már változtatásokat véghezvinni AdWords kampányában, azonban nem tudta előre, hogy milyen eredményekre számíthat. Vajon sikerül-e elérni a kitűzött a célokat, vagy többet ártunk a módosításokkal, mint amennyit használunk?
Alkalmazzunk vázlatokat!
A vázlatok segítségünkre lehetnek előkészíteni és áttekinteni a változtatásokat, mielőtt alkalmazzuk egy már létező, futó kampánynál. Vegyük példának, hogy szeretnénk megnövelni ajánlatainkat a mobilos hirdetések esetén. Készíthetünk erre vonatkozóan egy vázlatot anélkül, hogy ez bármilyen hatással lenne az eredeti kampányra, és ha elégedettek vagyunk a változtatásokkal, átültethetjük az így keletkezett kampányt az eredetibe.
De honnan tudhatjuk, hogy az ajánlatkorrekciónk segíteni fog céljaink elérésében?
Futtassunk le egy kísérletet!
A kísérletnek köszönhetően megvizsgálhatjuk kampányunkat egy irányított környezetben. Tegyük fel, hogy készítettünk egy vázlatot az új, súlyozott ajánlattétellel mobilokra. Ha megvan a vázlat, jöhet a kísérlet, amiben megvizsgálhatjuk azt, hogy melyik ajánlattételi stratégia a jobb. Saját magunk állíthatjuk be, hogy mekkora költségkeretet osztunk szét a két kampány között, és hogy meddig szeretnénk futtatni a kísérletet.
Mérjük az eredményeket!
Létfontosságú része ezeknek a teszteknek, hogy megértsük, változtatásaink milyen befolyással lesznek hirdetésünk eredményességére. Például, ha emelünk ajánlatunkon a mobileszközök esetében, jobban megtérül-e befektetésünk?
Hasonlítsuk össze a hirdetés teljesítményét a jelentés eredménymutatóival! A teljesítmény eredménymutatóin található ikonok kiemelik, hogy a teszt vagy az eredeti hirdetés mérőszámai kedvezőbbek.
Értékeljük a hirdetések teljesítményét csoportos szinten! Olykor megesik, hogy a különálló hirdetéscsoportok rontanak a globális eredményeinken. Vizsgáljuk meg a kampányt hirdetéscsoportok szintjén, hogy megtudjuk, melyek teljesítenek gyengébben!
Ha az eredmény jó, akkor egyszerűen alkalmazhatjuk az eredeti kampányban a változtatásokat, vagy akár egy teljesen új kampányt is építhetünk, új kísérletként.
[social_warfare]
Laczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő
+36 70/387 3167 // laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései
Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »
Kapcsolódó blogbejegyzéseink
Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat
Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?
Buyer Personák: avagy miért ne elhelyezés alapján célozzunk
Blog » Laczkó Balázs blogja » Buyer Personak Mindannyian, akik marketinggel foglalkozunk, tudjuk, hogy milyen fontos, hogy termékünk vagy szolgáltatásunk pontosan azokat érje el, akiknek “szól”. Amennyiben nem így történik, feleslegesen égettünk el...
Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?
Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.