Blog » Laczkó Balázs blogja » Google AdWords mobilra szabva
Google AdWords mobilra szabva

USA-beli kutatások szerint a mobileszközökön keresztül realizálódott vásárlások aránya az elmúlt két évben jelentősen megnövekedett, miközben az asztali eszközök által generált bevételek közel harmadukkal csökkentek. A cégek egyre inkább arra törekszenek, hogy tartalmaik „mobilbarátok” legyenek.
Magyarországon ugyan még nem ennyire látványos a fejlődés, hiszen az internetezők nagyjából 9%-a használja szörfölésre a telefonját, de ez is 50%-os növekedés a korábbi évekhez képest. Ezért célszerű már a hirdetéseket is mobilra szabni.
Egy jó AdWords hirdetés vonzó a mobilok számára is. Ráadásul az AdWords lehetőséget ad arra is, hogy hely- és hívásbővítményeket jelenítsünk meg a hirdetéseink mellett. Ez azért hasznos, mert aki a telefonján kattint az adott hirdetésre, nagy valószínűséggel célirányosan keres és azonnali válaszokat szeretne. Vannak olyan kulcsszavak, melyek szinte 100%-os konverziót jelentenek (pl. sofőrszolgálat).
A Google tavaly novemberben bejelentette, hogy olyan algoritmust tesztel, amely előnyt ad a mobilbarát oldalaknak. Ezentúl a találati listában fel is címkézi az ilyen oldalakat. Mindemellett segítséget nyújt a webmestereknek azáltal, hogy közzétette útmutatóját, amely alapján mobilra szabható egy-egy weboldal.
Melyek azok az oldalak, melyek kiérdemlik a mobilbarát címkét?
Azok, melyek nem használnak anti-mobil megoldásokat (pl. flash)
Olyan szövegmérettel dolgoznak, amely nagyítás nélkül is olvasható a kicsi eszközökön
A tartalmat a képernyőmérethez igazítják, nem kényszerítve a felhasználókat nagyításra, forgatásra stb.
A linkeket kattintás-kompatibilissé teszik, azaz kényelmesen rá lehet kattintani az adott linkre
A javaslatom az, hogy weboldalunkot optimalizáljuk mobilra és készítsünk külön hirdetések a platformra! Már most.
Laczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő
+36 70/387 3167 // laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései
Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »
Kapcsolódó blogbejegyzéseink
Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat
Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?
Buyer Personák: avagy miért ne elhelyezés alapján célozzunk
Blog » Laczkó Balázs blogja » Buyer Personak Mindannyian, akik marketinggel foglalkozunk, tudjuk, hogy milyen fontos, hogy termékünk vagy szolgáltatásunk pontosan azokat érje el, akiknek “szól”. Amennyiben nem így történik, feleslegesen égettünk el...
Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?
Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.