Szolgáltatásaink » AdWords kampány

Google AdWords kampány

Google AdWords kampány

Google Adwords hirdetés

Ki ne szeretne pontosan célozni, legyen szó akár célba lövésről, akár online marketingről? Ki ne szeretne sikereket elérni, és egy jól működő vállalkozást építeni? Az AdWords kampányok pontosan a sikert és a biztonságot szállítják, megfelelő célzások és beállítások esetén. Az AdWords az ún. PPC kampányok körébe tartozik.

De mik azok a PPC kampányok?

A PPC angolul Pay per Click, szabad fordításban a kifejezés jelentése: fizetés kattintás után. A hirdetési forma egyik előnyös tulajdonsága már a nevében megjelenik. Fizetnünk csak a hirdetésre leadott kattintás nyomán a honlapunkra érkező látogató után kell. Persze sikert még így sem egyszerű elérni. Nagyon sok részletre, így a piacon bekövetkező változásokra és a versenytársakra is oda kell figyelni a reklámfelületek állandó változása mellett.

De térjünk vissza az AdWords kampányokhoz! Nézzük meg, hogyan épül fel egy kampány!

Az, hogy az oldalunkra érkeznek a látogatók és csak a valódi látogatók után kell díjat fizetnünk még nem elég az üdvösséghez, ami jelen esetben a profitszerzés. Fontos, hogy az érkező látogatók valódi érdeklődők legyenek és hajtsák végre az oldalon az elvárt interakciót, azaz vásároljanak, iratkozzanak fel hírlevelünkre vagy vegyék fel velünk a kapcsolatot.

Ezt a célt csak a pontos célzással érhetjük el. A célzás lényege, hogy a rendelkezésre álló szűrési beállítások alkalmazásával releváns (az általunk kínált portékára valóban vágyó) közönséget irányítsunk az oldalra. A célzás az egyik legnehezebb, legnagyobb körültekintést igényelő mozzanata az online marketingnek. (Igaz a többi mozzanatot sem szabad lebecsülni.)

Ha már jól céloztunk és pontosan „meglőttük” a közönséget, fontos, hogy a többi lövésünk is célba találjon, azaz a későbbiekben a folyamatban lévő kampányok hasznot hozzanak. Erre szolgál a következő munkafázis, a kampányoptimalizálás.

A kampányoptimalizálás során azokra az adatokra, reakciókra adunk választ, amit a termékeink értékesítése során tapasztalunk. Gondoljunk bele, mivel járhat, hogy egy jól induló kampányt nem követünk nyomom, nem változtatunk a beállításokon, ha szükséges! Ilyen lehet új versenytársak piacra lépése vagy a már pályán lévő vetélytársak üzletpolitikájának változása. Ha folyamatosan jobb pozícióban jelennek meg, jobb ajánlatokkal, az végzetes következményekkel járhat ránk nézve.

Veszélyes lehet az is, ha a saját kulcsszavaink, hirdetéseink teljesítményét nem követjük nyomon. Fontos, hogy a rosszul teljesítő kulcsszavainkat és hirdetéseinket mellőzzük, átalakítsuk vagy újakat keressünk, készítsünk a gyatrán teljesítő helyett.

Az optimalizálás tehát arra szolgál, hogy az elérhető legjobb eredményeket hozzuk ki kampányainkból.

Vegyük számba, hogy milyen AdWords funkciók repítenek a sikeres értékesítés fele!

Alapvetően az AdWords két felületen kínál hirdetési lehetőséget. Az egyik felületet Keresési- a másikat Display hálózatnak hívják. Ezen hálózatokhoz kapcsolódóan még egy egyedi, úgynevezett remarketing eszközt használhatunk mindkét felületen. Az eszközről később részletes leírást adunk meg.

Google Keresési hálózat

A Google keresési felületén tudunk hirdetéseket megjeleníteni az alábbi képen látható módon.

A piros keretben látható az AdWords hirdetések első 4 találata, amely gyakorlatilag kitölti a kezdő keresési képernyő nagy részét.

Amennyiben keresési kampányt futtatunk, abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy – általában – a már meglévő igényeket kell kiszolgálunk, konkrét termékre/szolgáltatásra/információra való keresésre szükséges a legjobb választ adnunk. Ha ez sikerül, úgy nagy esély van arra, hogy egy elégedett ügyféllel gazdagodjunk.

Google Display Hálózat

Az AdWords felületén a másik hirdetési lehetőségünk a Google Display Hálózat. A Display hálózatot azon site-ok összessége alkotja, amelyeken megjelenítési lehetőséget biztosít számunkra a Google. Ezek az oldalak Magyarországon megközelítik a 4000-et, de nemzetközi szinten is nívós oldalakat vehetünk igénybe a hatékony értékesítés vagy márkaépítés érdekében.

A felületen szöveges, képes és esetenként videóhirdetéseket is megjeleníthetünk. A sokrétű megjelenés mellett különféle célzási módszerek állnak rendelkezésre az eredményes kampányok elérése érdekében.

Példa a képes hirdetésre (Új formátumú adaptív hirdetés)

Kulcsszavakhoz, témákhoz vagy a felhasználó érdeklődési köréhez is köthetjük a hirdetésünk megjelenését, de akár a legnagyobb eséllyel vásárló közönség is lehet célpont.

A Display kampányok segítségével a brandépítés során érhetünk el sikereket, illetve erős támogatást adhatunk a más platformon futó kampányainknak. Szintén remek eszköz a Display hirdetés, ha problématudat felkeltésére törekszünk, vagy szimplán üzenni szeretnénk célcsoportunk tagjainak.

Remarketing

Ugyan nem különül el élesen a remarketing a fenti hálózatoktól, de funkciója és a hatékonysága miatt mindenképpen rivaldafényt érdemel. A remarketing segítségével a honlapunkon korábban járt látogatókat tudjuk megcélozni. A látogatott url-ek alapján közönségbe sorolt felhasználók számára akár egyedi, személyre szabott ajánlatokat, üzeneteket dolgozhatunk ki, amely jelentősen megnöveli a reklám hatékonyságát.

A remarketing mind a Keresési-, mind a Display Hálózaton elérhető, illetve a YouTube felületén is, azaz az AdWords-ön nem állnak utunkba korlátok. (Néhány a Google által megfogalmazott kivétel persze akad.)

Úgy érzed, nem működnek megfelelően AdWords kampányaid?
Nem tudod, hogyan fogj bele kampányaid felépítésébe?
Nem vagy biztos benne, hogy a megfelelő felületen reklámozol?
Szeretnél többet kihozni kampányaidból, de nem tudod, mit kellene tenned?
Szeretnéd, ha szakértők vizsgálnák meg jelenleg futó kampányaidat?
Kérdésed van az AdWords kampányokkal kapcsolatban?

Ha a fenti kérdéseire igen a válasz, akkor a megoldást itt találod!

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem