Blog » Laczkó Balázs blogja » Fókuszban a konverzió – amikor a kezdet és a vég összeér

Fókuszban a konverzió – amikor a kezdet és a vég összeér

Szerző: | 2015. Júl. 16 | AdWords

Az emberek manapság már online élik az életüket, gondtalanul szörfölve a különböző app-ok és website-ok között, kedvükre vásárolnak, kommunikálnak egymással és mindeközben jól szórakoznak. Annak érdekében, hogy marketingesként pontosan tisztában legyünk azzal, hogy egy kampány hogyan teljesít, úgy kell mérnünk az aktivitást, hogy az kiterjedjen az applikációkra és a weboldalakra is. Hiszen csak az egyik vagy a másik mérése nem hoz igazán hiteles adatokat.

A Becsült összes konverzió (Estimated Total Conversions) használatával azokat a Google AdWords display hálózaton keresztüli konverziókat is mérhetjük, amelyek a weben kezdődtek és egy alkalmazáson realizálódtak – vagy fordítva. A funkció akkor is működik, ha a kattintás vagy konverzió két azonos, vagy két különböző eszközön keresztül történik.

Vegyünk példának egy olyan estet, amikor a felhasználók az okostelefonjuk böngészőjében a hírek olvasása közben kattintanak rá egy hirdetésre, majd később ugyanazon az eszközön, de a webáruház saját appjában veszik meg a terméket. Az AdWords új eszközének jóvoltából ezentúl ezek a konverziók is könnyedén mérhetők.

Hasonló helyzet, amikor például egy időjárás-előrejelző applikációban egy hotel szállásajánlatával találkoznak. A potenciális vevők az okostelefonos alkalmazásban reggel, az előrejelzést olvasva rákattinthatnak az ajánlatra, majd később a nap folyamán a számítógépükön keresztül foglalnak szobát a hotel weboldalán vagy az applikáción keresztül, akár egy tableten. Nem akadály tehát, ha bármilyen ok miatt nem azonos eszközön kezdődött és fejeződött be a konverzió, ahogyan az sem, ha weben és appon vagy appok között történt.

A különböző eszközök közötti konverziók csoportosított, anonimizált adatokon alapulnak, melyek olyan felhasználói mintából származnak, amelynek tagjai korábban már bejelentkeztek valamely Google-szolgáltatásba. Az így kinyert információkból aztán olyan következtetéseket vonnak le, amelyek reprezentálják a tágabb értelemben vett populációt, de az adathalmazból csak akkor készül jelentés, ha az elér egy bizonyos, szigorúan meghatározott megbízhatósági szintet.

Ha Ön rendelkezik saját applikációval, mindenképp javasoljuk a konverziókövetés beállítását (Androidos és iOS-es készülékeken) az alkalmazáson belüli aktivitás méréséhez, így ezek az adatok megjelennek majd az AdWords felületén az Becsült összes konverzió oszlopban.

A fogyasztói vásárlások egyre komplexebb úton következnek be, ezért a Google is igyekszik még több energiát fektetni azokba az innovációkba, amelyek által a marketingesek még pontosabban mérhetik a konverzióikat.

Az oszlop adatai segítségével jobban megismerhető a befektetésarányos megtérülés mértéke, és így a hirdető jobb döntéseket hozhat ajánlatairól és költségkereteiről.

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat

Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?

Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?

Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem