Blog » Laczkó Balázs blogja » Fájdalmas örökség, avagy mit kezdjünk a megörökölt AdWords fiókkal?

Fájdalmas örökség, avagy mit kezdjünk a megörökölt AdWords fiókkal?

Szerző: | 2015. okt. 28 | AdWords

Munkánk során többször tapasztaltuk, hogy az ügyfelek maguk próbálkoztak AdWords hirdetések használatával. Ilyenkor átvesszük, megörököljük az adott fiókot és elgondolkodunk, hogyan lehet hamvaiból feltámasztani a rendszert. Hiszen az ügyfeleknek nem feladata érteni az AdWords struktúrájához, ráadásul ne számítson sétagaloppra, aki egyedül próbálkozik egy komplett kampány kialakításával.

Szerencsére több jó megoldás létezik a siker eléréséhez. Itt nincs semmi kőbe vésve, mindenkinek más a célravezető. Azonban könnyítsük meg a munkát magunk (és a jövőben esetleg belépő online marketinges cég :D) számára azzal, hogy alaposan átgondoljuk, hogyan nézzen ki a fiókszerkezet.

A főszabály, hogy törekedjünk az átláthatóságra. Ha egy kampány végleg dugába dől, elrontottuk, nem szép, vagy bármi orvosolhatatlan probléma van vele, inkább töröljük ki. A sok használaton kívüli, inaktív kampány zavaró lehet. (Más a helyzet, ha a kampányok működtek. Ilyenkor értékes adatok és iránymutatás lehet a számokban. Csak ebben az esetben hagyjuk meg őket.)
Szintén az átláthatósághoz tartozik, hogy amennyiben két különböző céget, egymástól merőben eltérő dolgot hirdetünk, tegyük külön-külön fiókba. (Bizonyos kényes elemek, mint például a számlázási beállítások fiókszinten kezelhetők. Ezért, ami ilyen adatokban is különbözik, pláne tegyük másik fiókba.)

Ha megvan a fiók és a kampány, jöhetnek a hirdetéscsoportok. Alaposan gondoljuk át a logikát, először papíron. A vezető elv az, hogy a különböző hirdetéscsoportokra különböző URL-ekkel tudunk célozni, így lesznek relevánsak a hirdetéseink.
Amikor hirtelen felindulásból születnek meg a hirdetéscsoportok, akkor fordul elő ez:

Vagy ez:

Amellett, hogy értelmezhetetlen és esztétikailag sem szép, más veszélyt is rejt a képlet: drasztikusan megnő a kulcsszóütközések száma (és lehetősége), amely jelentősen visszaveti a kampány sikerét.

Elérkeztünk a kulcsszavak szintjéhez. A megfelelő kulcsszavak megtalálásához a józan észen kívül hívjuk segítségül az AdWords kulcsszótervezőjét. Számos jó ötletet nyerhetünk belőle.
Továbbá használjuk a kulcsszóegyezési típusokat.
Nézzük át a kizáró kulcsszavakat is, mert nem tes jót a kampánynak az sem, ha irreleváns keresésekre jelennek meg hirdetéseink.

Rengeteget beszélhetnénk még a megfelelő kulcsszóválasztásról, azonban nem ez a bejegyzés témája.

Egy megörökölt fiók esetében talán ez jelenti a legnagyobb problémát. Minden eset egyéni mérlegelést igényel. Van, hogy teljesen értelmetlen a rosszul felépített, elhanyagolt, botrányos kampányt megtartani. Ilyenkor ne sajnáljuk, töröljük. Ez a jövőben ugyanis bosszúságot és sikertelenséget eredményez.
Ha látunk egy jó elgondolást, de észrevesszük a kivitelezési hibát, akkor tartsuk meg az alapot. Kedvünkre bővíthetjük, szűkíthetjük a benne lévő elemeket. Viszonylag kényelmes megoldás, azonban alaposan át kell nézni a kampányok minden szintjét.

Bárhogyan is döntünk, mindig az átláthatóság lebegjen a szemünk előtt. Ez már agy lépés a siker felé vezető úton.

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat

Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?

Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?

Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem