Blog » Buzás Zsolt blogja » Online mesterlövészeknek: Facebook Retargeting

Online mesterlövészeknek: Facebook Retargeting

Szerző: | 2015. Már. 3 | Facebook

Újracélzás. 2009-ben fordult elő először idehaza, hogy az Index.hu elkezdett mást ajánlani azon olvasóinak, akik már jártak az oldalon adott témában, mint azoknak, akik nem.

A viselkedési alapú retargetálás során pontosabban megjelölhető a célcsoport, hiszen azok kapják a hirdetést, akik már böngészési előzményeikben, vásárlásaikban érdeklődtek egy adott termék/szolgáltatás iránt.
Így elkerülhető az agresszív, tolakodó reklám, amelynek több a kára, mint a haszna.

A retargetálás használata esetén a hirdetések követik a felhasználókat, folyamatosan emlékeztetvén őket arra, hogy még nem reagáltak arra a termékre/szolgáltatásra, amely iránt korábban érdeklődést mutattak. Jó célcsoportnak tekinthetők azok, akik már elkezdtek egy online vásárlást, azonban valamiért mégis meggondolták magukat. Ebben az esetben fontos, hogy a retargeting-kampány az előnyökre fókuszáljon.

Mitől lesz jó egy facebook retargeting kampány?

bullet_colored_4 Attól, hogy figyelemfelkeltő. Ez nem feltétlenül a felugró ablakokon múlik, hanem inkább a hirdetés megfogalmazottságán, a képi megjelenésen, az eltalált megszólításon.

bullet_colored_4 Attól, hogy tervszerűen halad: meg kell határozni, hogy mennyibe kerülhet egy konverzió. Tudni kell előre, hogy mennyi költségből mennyi haszon realizálódhat (árazási stratégia).

bullet_colored_4 Attól, hogy pontosan tudjuk, mikortól, meddig tart a kampány. Nem árt az emberismeret, hiszen kifizetődő eltalálni, mennyi idő kell a konverzióhoz döntés meghozatalához. Egy kevésbé ismert márka esetén például jó, ha többször kerül szem elé a hirdetés.

bullet_colored_4 Attól, hogy folyamatosan figyeljük és optimalizáljuk a beindult folyamatoknak megfelelően. Adott esetben növelni kell a megjelenések számát, máskor le kell rövidíteni vagy meg kell hosszabbítani a kampányt.

Régebbi bejegyzésemben már említettem a Facebook hirdetés célzásokat. Érdemes elolvasni.

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem