Blog » Buzás Zsolt blogja » Facebook nyereményjáték elvek és változások

Facebook nyereményjáték elvek és változások

Szerző: | 2018. jan. 26 | Facebook

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása. Ezen kívül a Facebook tovább folytatja az álhírek monitorozását, és terjedésük akadályoztatását, valamint még nagyobb hangsúlyt fektet az aktív tartalmak preferálására. Ez azt jelenti, hogy a komment lesz az új like, azaz minden olyan post, amely aktív beszélgetést eredményez, előrébb kerül hírfolyamunkban. Itt pedig rá is térhetünk arra a kérdésre, hogy mi lesz a nyereményjátékok sorsa? Sokszor ugyanis százával jelennek meg az ilyen posztok alatt az „osztva”, „de szeretnék nyerni”, és „hűha” jellegű kommentek. Ki lesz szűrve mindez valahogy? Egyáltalán, milyen elvek mentén tudunk legálisan nyereményjátékot hirdetni Facebookon? Mai cikkünkben ezekre a kérdésekre válaszolunk, valamint összegezzük, hogy mik is a legális nyereményjátékok alapjai Facebookon.

Időtálló követelmények

Nem egyszer történik meg, hogy „valami” miatt letilt a Facebook egy-egy nyereményjátékos posztot. Az egyszeri oldalkezelő ilyekor általában nagy felháborodással és sértetten mérgelődik balszerencséjén, pedig a letiltás mögött több van, mint az, hogy egy versenytársának szúrta a szemét az aktivitása, és ezért jelentette. Ezt elkerülendő, nézzük, milyen altalános követelményeknek kell megfelelni nyereményjátékoknál, és mikor tilthat le a Facebook:

  • Csak business profilból indítható el a játék: személyes profil használata erre a célra nem engedélyezett, ezalól nincs kivétel. Fontos tehát, hogy a játék csak aon az egy adott oldalon jelenhet meg, mely a vállalkozáshoz köthető.
  • A játékoknál mindenki számára elérhető helyen szabályzatot kell megjeleníteni, melyben meg kell határozni, hogy pontosan ki vehet részt benne, és mentesíteni kell a Facebookot a minden felelősség terhe alól
  • Tilos megosztást, megjelölést, betaggelést, oldal like-ot, vagy új profil létrehozását kérni a játékosoktól a nyerési esély növelésére, mivel ez személyiségi jogaikat és privát szférájukat sérti

Ha valaki nem tartja be ezeket a feltételeket, ne csodálkozzon, hogy törlik a posztot, vagy akár az oldalát is letiltják.

A maximum, ami kérhető a játékosoktól, az a komment, illetve reakció vagy like az adott posztra. Azonban itt ismét megjelenik a már korábban emlegetett Facebook irányelvi változás, mely a személyes, aktív tartalmakat fogja az üzenőfalakon előnyben részesíteni. Ugyanis hiába érkezik sok komment, vagy like egy adott nyereményjáték postja alá, az új algoritmus szűrni fogja ezeket, és „értéktelennek” fogja címkézni. Kétszer is érdemes tehát megfontolni, hogy belekezdünk-e nyereményjátékba, vagy más módon próbálunk meg nagyobb aktivitást és jobb megjelenést elérni közönségünknél.

Mit tehetünk?

Megoldások persze minden problémára vannak. A fizetett hirdetések a továbbiakban is elérhetőek lesznek az oldalak irányába, és ezek használatával a szabályos nyereményjátékok promótálása jól megoldható. Azonban a nyereményjátékokra alapuló hirdetések sok esetben lekorlátozzák a lehetőségeinket: nem tudunk e-mail címeket gyűjteni, sem közvetlen kapcsolatot teremteni a közönségünkkel. Ezek kiküszöbölésére tudjuk ajánlani a lead generáló hirdetéseket, mellyel e-mail címeket nyerhetünk ki későbbi felhasználásra, vagy a messenger hirdetést, melynek során a megszólított személyes kapcsolatai közé tudunk bekerülni, és egy sokkal intimebb kommunikációt folytathatunk. Érdemes tehát fizetett eléréssel rásegíteni egy-egy poszt sikerességére, ha eléréseinket hosszú távon akarjuk növelni.

Amennyiben bizonytalan vagy, esetleg nem tudod, milyen lehetőségeid lesznek a szabályváltozások bevezetése után, fontos lenne a témának minél hamarabb utána járni. Ha kérdésed van, nézz szét blogunkon korábbi, Facebook-ot érintő írásaink között, vagy keress minket bizalommal!

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Egyéni képzés Netmarketing módra

Sokat gondolkoztam azon, hogy milyen felütéssel kezdjem a bejegyzésem. Szokásomhoz híven a személyes tapasztalataimra hagyatkozom. Amikor akár én, akár valamelyik kollégám csoportos képzésen vett részt, hiányérzettel távozott. Előadás függvényében több-kevesebb értékes dolgot kaptunk. A legtöbb esetben azonban hiányérzettel távoztunk. Az érzés hiányzott, hogy igen, pontosan azt kaptam, amire szükségem van. Be kell, hogy valljam a saját csoportos oktatásaink után is hiányérzetem volt.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem