Blog » Buzás Zsolt blogja » Hogyan célozzunk Facebookon?

Hogyan célozzunk Facebookon?

Szerző: | 2015. feb. 9 | Facebook

Nagyon nehéz kérdés ez, szinte senki nem tud erre egyértelmű válasszal szolgálni – mivel nem is lehet. De mi adja a téma nehézségét? Mindenkinek más a célközönsége, és más-más célzási stratégia hozhat kiváló eredményeket. Most egy, általunk jónak vélt és kipróbált stratégiát mutatunk be. De kezdjük az elején.

Először meg kell határozni a célközönséget, akikhez szólni szeretnénk. Adott a kérdés: hogyan fogjunk neki a célközönségek kiválasztásának? Gondoljuk át, kiknek szól a hirdetésünk. Alaposan mélyüljünk el a témában, mert a célcsoport meghatározása az egyik kulcsa a sikernek. A következő kérdéseket mindenképp tegyük fel magunknak:

bullet_colored_4 Férfiakhoz, nőkhöz, vagy mindkét nemhez szólunk?

bullet_colored_4 Regionális a szolgáltatásunk vagy országos?

bullet_colored_4 Demográfiailag behatárolható a célcsoport?

bullet_colored_4 Milyen konkurens facebook oldal van, akik hasonló témával foglalkoznak, mint mi?

bullet_colored_4 Van-e jelenleg rendelkezésre álló ügyféllista, esetleg szegmentálva? (E-mail cím)

Ha ezzel készen vagyunk, csoportosítsuk a potenciális lehetőségeket. Készítsünk jól körülhatárolt egységeket, akiket megcélzunk az adott hirdetéssel. Az elérhető célszemélyek száma aztán szépen kiadja a fontossági sorrendet, amely segít a költségkeret meghatározásában.

A pontos célzáshoz azonban célszerű használni a hagyományos célzási lehetőséget (pl. lakhely, kor, nem, érdeklődés, kapcsolati státusz, stb.), valamint a lookalike-ot és a retargetinget is. Előző bejegyzésünkben bemutattuk a „Lookalike”, azaz hasonmás célközönségek jelentőségét.

Íme, néhány példa:

Esküvőre szánt szolgáltatás vagy tárgyak témában a legnépszerűbb célzási forma kapcsolati státuszhoz kötődik. Rengetegen megadják Facebook adatlapjukon a státuszukat, lehetőséget adva ezzel a személyre szabott célzásra.

Kevesen tudják, de talán hasonlóan népszerűek a hasonmás célközönségek is, akik azoknak a hasonmásai, akik már vásároltak szolgáltatást, vagy terméket. Statisztikák alapján elmondható, hogy valamivel pontosabbak és sikeresebbek ebben az esetben a hagyományos célzási módszerek. A különbség elenyésző a két módszer között. (Ez a kijelentés konkrétan erre az esetre vonatkozik!)

Ingyenes csali letöltése esetében a legnépszerűbb és leghatékonyabb a hasonmás célközönségekre (lookalike) való hirdetés. Szemben azzal, ha például cégvezetőket szeretnénk megcélozni, és a munkahelyi beosztásokat célozzuk meg.

Összefoglalva tehát a legfontosabb, hogy minden hirdetési kampány előtt alaposan gondoljuk át, hogy mi a célunk. Ezt a célt jelöljük. Akár a célközönségekben, akár a konverziókövető képpont elhelyezésben. Javasolt minkét beállítás használata. Ezzel egyértelműen tudunk célozni később azokra, akik már ügyfeleink, és egyértelműen látjuk azt is, hogy melyik célközönségünk sikeres.

Továbbá ne felejtsük el az utm paraméterezést használni ahhoz, hogy a statisztikákat egyértelműen nyomon tudjuk követni akár Google Analytics segítségével.

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem