Blog » Agárdi Judit blogja » Facebook és AdWords képes hirdetések – mit, miért, hogyan?

Facebook és AdWords képes hirdetések – mit, miért, hogyan?

Szerző: | 2017. jan. 25 | OMG

A Facebook képes hirdetésekre vonatkozó irányelvei úgy változnak, mint az időjárás – nehéz figyelemmel kísérni őket, és időről időre alkalmazkodni hozzájuk. Az AdWords rendszere szerencsére ebből a szempontból átláthatóbb; a képes hirdetések méretei ritkán módosulnak, és a magyar supportnak köszönhetően probléma esetén is viszonylag gyorsan jön a megoldás. Cikkemben a teljesség igénye nélkül tekintem át a két hirdetési felület főbb paramétereit, és adok néhány gyakorlati tanácsot is.

Milyen a jó Facebook hirdetési kép?

Olyan, amin minél kevesebb szöveg szerepel – a Facebook súgóját idézve. Ez a közösségi oldal egyik legmarkánsabb irányelve, ennek értelmében a minimális mennyiségű szöveget tartalmazó hirdetések a preferáltak. A korábbi 20%-os szabály szerint a hirdetési képek mindössze 20%-át foglalhatta el szöveg, az újonnan kialakított rendszer viszont már lehetővé teszi, hogy a nagyobb mennyiségű szöveget tartalmazó hirdetési képek elutasítás helyett kevesebb megjelenést érjenek el. Túlontúl nagy mennyiségű szöveg esetén azonban itt is fennáll annak a veszélye, hogy hirdetésünk egyáltalán nem jelenik meg.

A Facebook szerint tehát fontos, hogy csínján bánjunk a képen elhelyezett szöveg mennyiségével, azt inkább a bejegyzésben helyezzük el, kutatások szerint ugyanis az emberek a minimális szövegmennyiséggel ellátott hirdetéseket részesítik előnyben. Ha viszont elkerülhetetlen a szöveg elhelyezése a képen, próbáljunk meg kisebb betűtípussal dolgozni, és a szöveget ne szórjuk szét a kép legkülönbözőbb pontjain.

Nem számít szövegnek többek közt a kalligráfia, az infografika, a filmplakát, de például a jogi szöveg sem (már ha közvetlenül a hirdetésben szereplő termékre vagy szolgáltatásra vonatkozik). A logók, a vízjelek és a számok viszont már beleesnek ebbe a kitételbe – olvasható a Facebook súgójában.

A leggyakoribb képméretek

Borítókép: 828×315 (az ún. „mobil safe area”, tehát a mobilnézetben látható rész a borítókép közepéből kimetszett kb. 560 pixelnyi szélesség).

Profilkép: 180×180 (a megjelenített méret 160×160)

Formátumkérdés

A Facebook igen agresszív tömörítési eljárásnak veti alá feltöltéskor a képünket a kisebb fájlméret, ezáltal a gyorsabb oldalbetöltés érdekében. Ez többnyire látható minőségromlást is eredményez (homályos, zavaros felbontású kép), ami különösen szembeötlő, amennyiben komplexebb/árnyaltabb grafikai elemeket, így pl. szöveget, logót vagy vízjelet is tartalmaz a borítókép.

A Facebook részéről nincs erre vonatkozó egységes irányelv, így az is folyamatosan a hirdetők tájékoztatása nélkül változik, mely formátum és tömörítés hozza a legjobb eredményt, ezért érdemes kísérletezni feltöltéskor.

Két lehetőségünk van:

  • Mivel a JPG képeket feltöltéskor tömöríti a Facebook, ezáltal romlik a minőségük, használjuk helyettük a PNG-24 formátumot (Photoshopban a File/Export/Save for Web menüben választható ki), és a korábban már említett PNG tömörítő oldal segítségével csökkentsük le a fájlméretet 100 KB alá.
  • Ha az első módszer kudarcot vallott, akkor a borítókép elkészítésekor vegyük a borítókép pixelméretének dupláját (1656×630), mert így egyes vélekedések szerint jobb minőségű lesz JPG kép tömörítése.

Ügynökségi tapasztalatunk

A hirdetések elfogadása igen csak rapszodikus a Facebook részéről: csapatunk tagjai nem egy alkalommal futottak már bele indokolatlan elutasításba, például „túl sok szöveg” címszóval utasítottak el egy olyan hirdetési képet, amelyen semmilyen szöveges tartalom nem volt megtalálható.

Magyar nyelvű support híján ilyen szempontból tehát kevésbé gördülékeny a problémák kiküszöbölése.

Mi is az AdWords Display hálózat?

A display hálózat a Google hirdetési hálózat egyik alappillére; több mint kétmillió webhelyből áll, melyen keresztül a világ internethasználóinak 90%-át érhetjük el célzottan. Szöveges, képes és videó formátumú hirdetéseink akár hírportálokon, fórumokon, blogokon vagy videómegosztó oldalakon is megjelenhetnek. Különlegességük abban rejlik, hogy nemcsak azokat tudjuk elérni általa, akik rákeresnek valamire, hanem azokat is, akikben már felmerült az igény egy adott termékre vagy szolgáltatásra, de még a döntéshozatal előtt állnak. Ruházati cikkeket értékesítő webáruházunk hirdetésére például jó eséllyel kattintanak rá a felhasználók, ha egy divatblog egyik cikke mellett jelenik meg.

A legsikeresebb hirdetésméretek

Az információt olvasás közben nem szavanként, hanem gondolati egységekként értelmezzük, ezért a szélesebb (inkább fekvő tájolású) hirdetések mindannyiunk számára könnyebben olvashatók. Ez összefüggésben áll azzal, hogy ezek a hirdetésméretek jobban is teljesítenek. A Google AdWords statisztikái alapján tehát a leghatékonyabb méretek a 336×280 nagy téglalap, a 300×250 közepes téglalap, a 728×90 leaderboard, a 300×600 fél oldal és a 320×100 nagy méretű mobileszközös szalaghirdetés. Ügynökségünk emellett a 160×600 széles felhőkarcoló méretben is elkészíti a display hálózati képes hirdetéseket.

Elfogadott hirdetésformátumok nem animált képes hirdetések esetén

Az elfogadott fájlformátumok a következők: GIF, JPG, PNG, SWF, ZIP. A gyorsabb oldalbetöltődés érdekében a Google irányelvei 150 kByte fájlméretben limitálták a feltölthető képes hirdetéseket, így az efölé eső fájlmérettel rendelkező bannerek automatikusan elutasításra kerülnek.

Tipp: amennyiben ilyen problémába ütközünk, érdemes több képformátumot is kipróbálni annak érdekében, hogy látható minőségromlás nélkül tudjuk csökkenteni a fájlméretet. Amennyiben PNG vagy JPG kiterjesztésű fájlokkal dolgozunk, hasznos eszköz lehet a tinypng.com weboldal, mely intelligens, veszteséges tömörítési technikákat használ a PNG fájlok méretének jelentős mértékű csökkentéséhez.

A további hirdetésméretekről és fájltípusokról a Google AdWords súgójában olvashatsz részletesen. https://support.google.com/adwords/answer/1722096?hl=hu

Képes hirdetésre vonatkozó követelmények

A képes hirdetésekre vonatkozó irányelvek korlátozzák a felnőtteknek szánt tartalmakat és elutasítják a nem releváns vagy félrevezető tartalmú hirdetéseket is. Ezen felül kitérnek a képminőségre (pl. a villódzó, fejjel lefelé fordított, elmosódott, kereten túlnyúló stb. elemeket tartalmazó képek automatikusan elutasításra kerülnek).

Tipp: tapasztalatunk – és néhány, a Google telefonos ügyfélszolgálatával történt egyeztetés tanulsága – szerint a fentieken túl gyakran okoz problémát, ha fehér hátterű a hirdetési kép, azonban nincs kerettel ellátva (ez teszi lehetővé ugyanis, hogy a hirdetés egyértelműen elkülönüljön annak a weboldalnak a tartalmától, amelyen megjelenítésre kerül), illetve ha a hirdetni kívánt cég logója és/vagy webcíme nincs feltüntetve a banneren.

Agárdi Judit grafikus

További blogbejegyzései

Judit mindenre képes, hiszen rajta múlik az ügyfelek képes hirdetéseinek elkészítése. Amit a csapat tagjai megálmodnak, azt ő véghezviszi. Sok időt és energiát fordít a testedzésre, közel áll hozzá az egészséges és tudatos táplálkozás. Egy macska tulajdonosa. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem