Blog » Panyi Kriszti blogja » Építsünk Employer Branding-et: Mikor működőképes a home office?

Építsünk Employer Branding-et: Mikor működőképes a home office?

Szerző: | 2018. feb. 2 | Egyéb, Employer Branding

Az employer branding szerepe nagymértékben megnőtt az elmúlt időszakban. A munkavállalók és munkaadók helyzete felcserélődött, a munkáltatónak fontos megnyerőnek lennie, hogy a jelentkezők őket válasszák. A jelenség térnyerése miatt számos újítást vezetnek be a munkáltatók, hogy vonzóbbá tegyék magukat a potenciális munkavállalók felé. A home office, vagy távmunka is ebbe a kategóriába számít, azonban a vélemények megoszlanak róla érintettek között.

A munkavállaló álma, a munkáltató rémálma? Az elmúlt években a home office fogalma robbanás szerűen tört be a magyar munkavállalói és munkáltatói piacra. Sokan idegenkednek tőle (főleg munkaadói oldalon), sokan pedig mindennél jobban szeretnék, ha a munkahelyük végre „nyitna az új dolgok felé”, „trendi” lenne, és megengedné az távmunkát. A valóságban bonyolult állást foglalni egy ilyen horderejű kérdésben, mindkét fél oldalán vannak jogos kételyek és igények. Nem elég csak a cégnek rugalmasságot mutatni a munkavállalói felé, a dolgozók rá kell szolgáljanak a bizalomra. Az nem lehet megoldás, ha home office néven akar valaki munkát kerülni, de az sem járható út, ha a cég azzal él vissza, hogy távmunka címen még munkaidőn túl is feladatokkal bombázza az alkalmazottakat.

Home office alapok

Nálunk, a Netmarketingnél pár éve bevezettük a választható távmunkát teszt jelleggel. Vannak munkatársaink, akik teljesen otthonról dolgoznak, mások havi pár napot váltanak ki ezzel a módszerrel. Könnyebb úgy a vizeseket vagy a gázosokat várni (akik általában másnap reggel nyolc óra, és jövő év május 32-e, este nyolc óra között bármikor jöhetnek), ha nem sűrű elnézések közepette kell fél napot kivenni, mely alatt igazából egy jelentős adag adminisztratív, helyfüggetlen munkát tudnának megcsinálni saját lakásunkból.

A home office előnyei közé tartozik, hogy csendben, nyugalomban el lehet mélyedni az adott feladatban. Nincsenek figyelemelterelő kollégák, meetingek, könnyű egy dologra koncentrálni. Hátrányai közé tartozik, hogy nehéz elkülöníteni az otthoni életet a munkától: sokszor még este is a munkafolyamatokon jár az ember feje, míg máskor nap közben vonja el a figyelmét a mosogatás vagy a mosás kiteregetése.

Ezek kiküszöbölésére összeszedtük, hogy nekünk milyen ajánlásaink vannak az otthoni munkával kapcsolatban munkavállalók és munkáltatók felé egyaránt, melyeket alább részletezünk.

Tanácsok munkavállalóknak

  • Legyen egy kialakított napirendünk, melytől ne térjünk el. Szokjunk rá, hogy ha az irodában 8-kor kezdődik a munkaidő, addigra mi is felöltözve az asztalunknál ülünk, naprakészen. Ugyan így, tervezzük meg a napunk végét. Ha 16.30-kor alapesetben elhagynánk az irodát, az otthoni munkánkat is zárjuk le akkor. Figyeljünk az ebédszünetre, ne munkaidőben akarjunk 4 fogásos mesterművet alkotni. Ha az irodában fél órát szokás kivenni délben, tartsuk mi is ehhez magunkat.
  • Különítsünk el egy irodai sarkot a lakásban, ahova más körülmények között nem vonulnánk el. Ezzel minimálisra csökkenthetjük az otthonunk és az irodánk érzetének összemosását, segíthetünk életmódunk kiegyensúlyozásában.
  • Ne pizsamában dolgozzunk. Reggel keljünk fel időben, tisztálkodjunk, öltözzünk fel kényelmes, de prezentálható ruhába, és ezek után kezdjük el a napot. A lustaság első jele, ha pizsamában maradva ülünk neki a munkának, mely hosszú távon rendezetlenséghez, kiegyensúlyozatlansághoz vezet.
  • Legyen rend otthon, munka és magán jellegű holmik terén is. Nehezebb rendetlen környezetben koncentrálni, hajlamosabbak vagyunk elveszíteni a fókuszt.
  • Ne keverjük privát teendőinket a munkával. Olyan kivételes esetektől eltekintve, mint amikor a közműveseket, vagy a postást várjuk, melyeket már korábban is felhoztunk példaként, ne vonjuk össze a magán jellegű dolgainkat a munkahellyel. Nem lógnánk meg kávézni a barátnőinkkel az irodából, így otthon se tegyük ezt meg! Ha mégis valami halaszthatatlan dolog jött közbe, intézzük ebédidőben.

Tanácsok munkáltatóknak

  • Tartsuk tiszteletben a munkaidő kezdetét és végét otthonról dolgozó kollégáink esetében is. Ne kérjünk tőle olyan határidőket, melyeket más, az irodában dolgozó kollégáktól sem tennénk.
  • Csak olyan munkavállalóknak engedjük a home office használatát, akikben teljes mértékben megbízunk, és ismerjük, hogy el fogja végezni a rá szabott feladatokat időre. Ezzel nagy adag fejfájástól megszabadítjuk magunkat a későbbiekben.
  • Fektessünk le közösen szabályokat a munkafolyamatokkal kapcsolatban. Világosan, és érthetően közöljük, hogy mit várunk el, és milyen eredményeket szeretnénk látni az otthoni kollégáinktól. Továbbá, kössük ki, hogy milyen módokon fogjuk ellenőrizni őket, azonban ne essünk át a ló másik oldalára sem, nyomkövető chipet és rejtett kamerát ne szereltessünk be a lakásukba

A technológia fejlődésének köszönhetően számos új lehetőség adódik a munkavégzés terén. Fontos azonban minden esetben letisztázni az innovációk alapjait, mert csak így lesznek működőképesek a gyakorlati életben.  Az igények folyamatosan alakulnak és formálódnak ennek megfelelően, és nem szabad kiesni az fejlődéssodrásából, mert el fog haladni a világ mellettünk. Alkalmazkodni és fejleszteni kell magunk, a működőképes újításokat megtartva, másokat elhagyva. Amennyiben kérdésed van, vagy érdekel employer branding terén nyújtott tanácsadásunk, keress minket bizalommal!

Panyi KrisztinaPanyi Krisztina, Tartalommarketing menedzser


További blogbejegyzései

Krisztina fő feladatai közé a tartalomgyártás és a kreatív folyamatok menedzselése tartozik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat

Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?

Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?

Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem