Blog » Laczkó Balázs blogja » Employer Branding – munkáltatói márkaépítés

Employer Branding – munkáltatói márkaépítés

Szerző: | 2017. feb. 8 | Egyéb

A rendelkezésre álló munkaerő, ezen belül is a képzett és tehetséges munkavállalók számának folyamatos csökkenése miatt felértékelődik vállalkozásunk megítélése a potenciális munkavállalók szempontjából. Tetszik vagy sem, minden vállalkozásról kialakul egy kép azzal, akivel bármilyen kapcsolatba kerül. A vállalkozások jó része felismerte, hogy nagyon fontos a márkaépítés, hogy minél nagyobb szelethez jussanak a piaci tortából.

Employer Branding

Azt azonban már jóval kevesebb cég ismerte fel, hogy a munkáltatói márkaépítésenek milyen szerepe van – főleg hosszútávon. A munkáltatói márkaépítés, avagy az Employer Branding olyan versenyelőnyt teremthet, amellyel lekörözhetjük versenytársainkat. Ha sikerül egy, a munkaerőpiacon lévő személyben erősen pozitív képet kialakítani a vállalkozásunkról, akkor ezen érzelmi elköteleződés lehet a kulcs a munkahely választása során.

Mindazonáltal azt ki kell jelentenem, hogy az Employer Branding nem egy egyszerű és gyors folyamat. Legalább akkora falat, mint a „hagyományos” márkaépítés. Ahhoz, hogy működjön, erős vezetői elkötelezettség szükséges, továbbá egy precízen felépített és kivitelezett kommunikációs stratégia.

Mik az Employer Brandinggel kapcsolatos gyakorlati javaslatok?

  • Hitelesség

Mint az élet minden területén, itt is nagyon fontos, hogy a potenciális munkavállalók felé a valóságot jelenítsük meg. Ne közvetítsünk olyan képet, amely köszönőviszonyban sincs a hétköznapokkal. Ne sugalljuk azt, hogy az első naptól milliókat kereshet, ha ez nincs így. Ez úgyis villámgyorsan kiderül. A csalódás pedig sokkal markánsabban jelentkezik. A kutatások szerint egy negatív eseményt átlagosan 6-9 emberrel osztunk meg, míg a pozitív történések mindössze 2-3 személyhez jutnak el.

 

  • Megjelenítés

A már a munkaerőpiacon lévő és lassan munkába álló Y és Z generáció tagjai nagyrészt az internet segítségével tájékozódnak, illetve ezen keresztül osztják meg másokkal véleményüket és tapasztalatukat. Érdemes tehát a számukra értékes és érdekes felületeken megjelenni és publikálni a cég imidzsével kapcsolatos információkat. Ajánlott saját képeket felhasználni a kommunikáció során a gyakran használt és elcsépelt csilli-villi fiúk-lányok helyett. Emberközelibb és hiteles, ha a valódi élethelyzeteket és munkatársakat jelenítünk meg a folyamat során.

 

  • Gyakorlati kivitelezés

Hogyan építsük fel a saját Employer Brandingünket és milyen felületeket használjunk ennek során? Elsőként határozzuk meg a célunkat, pontosan mit szeretnénk elérni a munkáltatói márkaépítés során, és kik alkotják azt a közönséget, akiket el akarunk érni. Idehaza viszonylag behatárolt lehetőségeink vannak, nemzetközi szinten a lehetőségek tárháza nyílik meg előttünk, ezáltal azonban a munka mennyisége is növekszik.

Amennyiben tudjuk, hogy kinek, milyen üzenetet, információt, érzelmi töltetet szeretnénk eljuttatni, hozzuk létre a hordozó felületet. Ez lehet a honlap egy oldala, egy elkülönülő blokkja, egy magazin, vagy akár valamelyik közösségi média oldal is. (Mi előszeretettel használjuk az Instagramot a különböző, nem szervesen a munkához kapcsolódó esemény megosztására. Pl.: céges összejövetel, csapatépítő alkalom vagy oktatás.)

Ezen üzenetek célba juttatására elsősorban a Facebook és az Instagram alkalmas, de a megfelelő stratégia mentén az AdWords-öt is bevonhatjuk a márkaépítésbe. A felületeket a szokásos megosztósdin túl használhatjuk célzottabban is. Hirdetésként mesterlövész pontossággal a számunkra releváns közönségnek jeleníthetjük meg a kívánt üzenetet. Ezen személyeket ezt követően akár a fent említett megosztással, akár remarketinggel folyamatosan befolyásolni tudjuk.

Az utolsó impulzus

Egy, a közelmúltban elvégzett felmérés alapján a cégek 53%-ának gondot jelent a megfelelő mennyiségű és minőségű munkaerő felkutatása és elérése. Annak érdekében, hogy ezt a problémát megelőzzük, időben fogjunk bele az Employer Brandingbe!

Mert az álláshirdetések feladása valójában csak tüneti kezelés, az azonnali, égető problémát tudjuk vele megoldani, de a valódi és végleges gyógymódot a munkáltatói márkaépítése hozza meg!

Remélem a bejegyzésemmel közelebb kerülsz a probléma megoldásához! Ha segítségre van szükséged, e téren fordulj hozzám bizalommal!

Laczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Teljes design „ráncfelvarrás” előtt áll az AdWords

Ha az AdWords olyan ütemben öregedne, mint egy ember, jelenleg épp középiskolás évei elejét taposná. Mi több, olyan „tinédzser” lenne, aki az általános iskola óta ugyanazokat a divatjamúlt hobbikat űzi. Szerencsére a maga alig több mint 15 évével a világháló első számú fizetett keresési …

Négy opció, amit alkalmaznod kell 2016-ban

A Google számos újítást vezetett be 2015-ben, ami azt jelenti, hogy új lehetőségek nyíltak hirdetéseink felturbózására. Minden egyes opciónak vagy frissítésnek köszönhetően többféleképpen is javíthatunk hirdetési fiókjaink eredményein. Hívás alapú kampányok » 2015 februárjában …

AdWords Editor 11 – újdonságok a szerkesztőben

Az AdWords Editor az egyik olyan eszköz, amely megmentheti egy online marketinges életét. Számos esetben egyszerre kell végrehajtani különböző módosításokat, illetve jó, ha internetkapcsolat nélkül is lehet haladni a munkával. A következőkben kiemelünk néhányat az új funkciók közül.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem