Blog » Laczkó Balázs blogja » Employer Branding – munkáltatói márkaépítés
Employer Branding – munkáltatói márkaépítés

A rendelkezésre álló munkaerő, ezen belül is a képzett és tehetséges munkavállalók számának folyamatos csökkenése miatt felértékelődik vállalkozásunk megítélése a potenciális munkavállalók szempontjából. Tetszik vagy sem, minden vállalkozásról kialakul egy kép azzal, akivel bármilyen kapcsolatba kerül. A vállalkozások jó része felismerte, hogy nagyon fontos a márkaépítés, hogy minél nagyobb szelethez jussanak a piaci tortából.
Employer Branding
Azt azonban már jóval kevesebb cég ismerte fel, hogy a munkáltatói márkaépítésenek milyen szerepe van – főleg hosszútávon. A munkáltatói márkaépítés, avagy az Employer Branding olyan versenyelőnyt teremthet, amellyel lekörözhetjük versenytársainkat. Ha sikerül egy, a munkaerőpiacon lévő személyben erősen pozitív képet kialakítani a vállalkozásunkról, akkor ezen érzelmi elköteleződés lehet a kulcs a munkahely választása során.
Mindazonáltal azt ki kell jelentenem, hogy az Employer Branding nem egy egyszerű és gyors folyamat. Legalább akkora falat, mint a „hagyományos” márkaépítés. Ahhoz, hogy működjön, erős vezetői elkötelezettség szükséges, továbbá egy precízen felépített és kivitelezett kommunikációs stratégia.
Mik az Employer Brandinggel kapcsolatos gyakorlati javaslatok?
- Hitelesség
Mint az élet minden területén, itt is nagyon fontos, hogy a potenciális munkavállalók felé a valóságot jelenítsük meg. Ne közvetítsünk olyan képet, amely köszönőviszonyban sincs a hétköznapokkal. Ne sugalljuk azt, hogy az első naptól milliókat kereshet, ha ez nincs így. Ez úgyis villámgyorsan kiderül. A csalódás pedig sokkal markánsabban jelentkezik. A kutatások szerint egy negatív eseményt átlagosan 6-9 emberrel osztunk meg, míg a pozitív történések mindössze 2-3 személyhez jutnak el.
- Megjelenítés
A már a munkaerőpiacon lévő és lassan munkába álló Y és Z generáció tagjai nagyrészt az internet segítségével tájékozódnak, illetve ezen keresztül osztják meg másokkal véleményüket és tapasztalatukat. Érdemes tehát a számukra értékes és érdekes felületeken megjelenni és publikálni a cég imidzsével kapcsolatos információkat. Ajánlott saját képeket felhasználni a kommunikáció során a gyakran használt és elcsépelt csilli-villi fiúk-lányok helyett. Emberközelibb és hiteles, ha a valódi élethelyzeteket és munkatársakat jelenítünk meg a folyamat során.
- Gyakorlati kivitelezés
Hogyan építsük fel a saját Employer Brandingünket és milyen felületeket használjunk ennek során? Elsőként határozzuk meg a célunkat, pontosan mit szeretnénk elérni a munkáltatói márkaépítés során, és kik alkotják azt a közönséget, akiket el akarunk érni. Idehaza viszonylag behatárolt lehetőségeink vannak, nemzetközi szinten a lehetőségek tárháza nyílik meg előttünk, ezáltal azonban a munka mennyisége is növekszik.
Amennyiben tudjuk, hogy kinek, milyen üzenetet, információt, érzelmi töltetet szeretnénk eljuttatni, hozzuk létre a hordozó felületet. Ez lehet a honlap egy oldala, egy elkülönülő blokkja, egy magazin, vagy akár valamelyik közösségi média oldal is. (Mi előszeretettel használjuk az Instagramot a különböző, nem szervesen a munkához kapcsolódó esemény megosztására. Pl.: céges összejövetel, csapatépítő alkalom vagy oktatás.)
Ezen üzenetek célba juttatására elsősorban a Facebook és az Instagram alkalmas, de a megfelelő stratégia mentén az AdWords-öt is bevonhatjuk a márkaépítésbe. A felületeket a szokásos megosztósdin túl használhatjuk célzottabban is. Hirdetésként mesterlövész pontossággal a számunkra releváns közönségnek jeleníthetjük meg a kívánt üzenetet. Ezen személyeket ezt követően akár a fent említett megosztással, akár remarketinggel folyamatosan befolyásolni tudjuk.
Az utolsó impulzus
Egy, a közelmúltban elvégzett felmérés alapján a cégek 53%-ának gondot jelent a megfelelő mennyiségű és minőségű munkaerő felkutatása és elérése. Annak érdekében, hogy ezt a problémát megelőzzük, időben fogjunk bele az Employer Brandingbe!
Mert az álláshirdetések feladása valójában csak tüneti kezelés, az azonnali, égető problémát tudjuk vele megoldani, de a valódi és végleges gyógymódot a munkáltatói márkaépítése hozza meg!
Remélem a bejegyzésemmel közelebb kerülsz a probléma megoldásához! Ha segítségre van szükséged, e téren fordulj hozzám bizalommal!
[social_warfare]
Laczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő
+36 70/387 3167 // laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései
Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »
Kapcsolódó blogbejegyzéseink
Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat
Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?
Buyer Personák: avagy miért ne elhelyezés alapján célozzunk
Blog » Laczkó Balázs blogja » Buyer Personak Mindannyian, akik marketinggel foglalkozunk, tudjuk, hogy milyen fontos, hogy termékünk vagy szolgáltatásunk pontosan azokat érje el, akiknek “szól”. Amennyiben nem így történik, feleslegesen égettünk el...
Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?
Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.