Blog » Panyi Kriszti blogja » Employer Branding: A jó álláshirdetés

Employer branding: a jó álláshirdetés

Szerző: | 2018. feb. 26 | Egyéb, Employer Branding

Az új év szellemében úgy döntöttünk, mi is újítani fogunk, és mindenki számára elérhetővé tettük Employer Branding képzéseinket és szolgáltatásainkat. Ennek keretén belül új cikksorozatba kezdtünk, mely a téma köré fog csoportosulni. Ma az álláshirdetéseket vesszük górcső alá munkáltatói márkaépítés szempontjából.

Sokan megfeledkeznek róla, hogy álláshirdetés fogalmazásakor nem elég egy munkaleírást adni a közönségnek. Fel kell kelteni a célközönség érdeklődését, el kell adni a pozíciót, és meg kell nyerni őket a cégünk számára. Ideális esetben az álláshirdetés kizárja a széles, érdektelen közönséget, míg az adott munkára alkalmas célcsoportot bevonzza a felkínált érdekességgel.

Versenyképes fizetés, nemzetközi munkakörnyezet, kihívásokkal teli munka– ha ezt a három kifejezést meghallja az ember, egyből kileli a frász. A versenyképes fizetés azt jelenti, hogy a piaci ár alatt 20%-kal kínálnak fel munkabért, amire lehet alkudni esetleg. A nemzetközi munkakörnyezetből arra lehet gondolni, hogy valaki nem tud angolul, akinek kellene, és az új munkatárs fog majd fordítani. A kihívásokkal teli munka pedig nem más, mint nehéz, monoton tevékenységek összessége. De miért állítom, hogy tudjuk mire asszociálnak az emberek?

Megnyugtatunk mindenkit, nem mi találtuk ki ezeket az asszociációkat, nekünk is álláskeresők mondták! Employer Branding keretén belül rendszeresen keresünk fel cégeket, melyeknél fókuszcsoportos interjúk során a szervezet belső HR folyamatait és külső álláskeresésre fókuszáló tevékenységeit javítjuk a munkavállalók bevonásával. Mint egy mediátor, feltesszük a megfelelő kérdéseket, meghallgatjuk, mit mondanának róla a munkavállalók szívük szerint egy pártatlan kívülállónak, majd a HR-nek tolmácsoljuk a hallottakat, és segítünk a feltárt problémák megoldásában. A HR és a marketing összefügg, a cég kötelessége a munkavállalói felé fenntartani a szerethető munkahely érzetét onnantól kezdve, hogy az első álláshirdetést feladta, egészen addig, hogy motiválja a legrégebb a cégnél dolgozó kollégákat is. Mesélhetnék, hogy mi minden zajlott már le ilyen fókuszcsoportos beszélgetéseken, de az majd egy másik cikk témája lesz. Egyelőre kanyarodjunk vissza a jó álláshirdetéshez!

Fogalmazz precízen

A szövegezésben kerüljük a kliséket, és fogalmazzuk meg pontosan a pozíció lényegét. Különben olyan érzése lesz a jelentkezőnek, mintha csak valaki összeollózta volna a korábbi sikeres vagy épp sikertelen álláshirdetések szövegét, az igényességre való törekvés nélkül.

A másik lényeges dolog, hogy ne mindentudókat keressünk. Ne kérjünk egy jelölttől sem egyszerre webfejlesztési tapasztalatot, jártasságot a videóvágásban és még az angol irodalom teljes ismeretét is, 1066-tól kezdve. Amire utalni szeretnénk ezzel, az annyi, hogy mindenki lássa be, ha az adott munkakör betöltése igazából két pozíció lenne, mert olyan sok készséget igényel különböző, akár egymással szöges ellentétben lévő területekről.

Add meg a fizetést

Igen, akármennyire is kellemetlennek hangzik HR-esek felé, a konkrét piaci átlagnak utána kell nézni, és fel kell kínálni az érdeklődőknek. Egy jó szakember pontosan tudja, mennyit ér, és a már említett versenyképes fizetés szókapcsolatra úgy fordul el az adott hirdetéstől, mintha az fertőző beteg lenne. Az ember mondhatja erre a tanácsra, hogy „de ez nem így szokás, senki nem így csinálja”, erre mi azt szoktuk felelni, hogy akkor itt a lehetőség kitűnni a tömegből. Merjük megfogalmazni, hogy mit kínálunk fel a hozzánk jelentkezőknek az első pillanatban.

Add meg a körítést

Legyen egyedi, a vállalat hangulatára jellemző hirdetésünk. Ne fogjon vissza semmilyen sablonos megoldás, csak azért, mert régen így csinálták az álláshirdetéseket. Fontos belevinni a cég egyéniségét a játszmába, és sajátosat alkotni. Egyik kedvenc hirdetésem volt, mikor a cég a gyakornoki állását úgy hirdetett meg, hogy külön CTA-t rakott a hirdetés képébe „Keressük következő CEO-nkat” szöveggel. Erre természetesen minden célcsoportba tartozó pályakezdő felkapta a fejét, és elkezdett érdeklődni, hogy mit is jelent. Aki pedig kérdezett, annak elmondták, hogy a cég mostani vezérigazgatója is gyakornokként kezdett náluk körülbelül 15 évvel ezelőtt, semmi sem lehetetlen. Ezzel egy olyan személyes keretet adott a jelentkezések, amelynek kevesen tudtak a célközönségből ellenállni.

Bevezetésként ennyit szerettem volna elmondani a jó álláshirdetésekről. Akiket jobban érdekel a téma, vagy tanácsot szeretnének kérni, bátran keressenek fel minket, és érdeklődjenek employer branding csomagjainkról, melyek segítségével közösen alakíthatjuk a vállalatok márkaértékét.

Panyi KrisztinaPanyi Krisztina, Tartalommarketing menedzser


További blogbejegyzései

Krisztina fő feladatai közé a tartalomgyártás és a kreatív folyamatok menedzselése tartozik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat

Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?

Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?

Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem