Blog » Panyi Kriszti blogja » Employer Branding és szájreklám: miért fontos nekünk, és mindenkinek?

Employer Branding és szájreklám: miért fontos nekünk, és mindenkinek?

Szerző: | 2018. máj. 28 | Employer Branding

Mikor előadást tartunk az online marketingről, Balázs szinte minden esetben felhozza, hogy nekünk nincs is szükségünk rá, mert anélkül is elég ajánlást kapunk az ügyfeleinktől. Ma úgy döntöttem, ennek az állításnak picit a mélyére ások és bemutatom, hogy a szájreklám miért is tud nagyon fontos lenni vállalkozásunk szempontjából.

Mi az a szájreklám?

A jó hír gyorsan terjed, a rossz pedig még annál is sebesebben – tartja a mondás. A szájreklám nem más, mint ez a jelenség tudományos keretbe foglalva. Szájreklám esetén az emberek mesélnek egymásnak, és ennek következtében lehet valakiből új érdeklődő, majd a későbbiekben fogyasztó. Nagyon hasznos tud lenni, hiszen olyan helyekre és helyzetekbe „jut el” az önkéntelen reklám ilyen módon, ahova alapesetben már a klasszikus hirdetések nem tudnak beférkőzni. Példa erre a családi vacsorák, baráti sörözések, vagy a munkahelyi mindennapok.

Mi befolyásolja?

Pozitív szájreklám esetén egy ismerősünk, barátunk, bizalmi emberünk annyira befolyásolja a véleményünket valamilyen dologgal kapcsolatban, (amennyiben egy termékről, vagy szolgáltatásról van szó), hogy idővel annak fogyasztói leszünk. A szájreklám önkéntelen, természetes marketinghez kapcsolható folyamat, mely nem ellenszolgáltatásért cserébe megy. Mindössze a véleményt mondó ember személye, jelleme, és a hozzá fűződő kapcsolatunk tudja befolyásolni azt, hogy mennyire lesz sikere nálunk egy-egy ilyen megnyilvánulásnak.

Hogyan tudunk profitálni belőle?

Mivel a szájreklám őszinteségre és bizalomra alapul, legtöbb esetben nem tudjuk a klasszikus úton befolyásolni a terjedését. Sem nagyobb marketingköltségvetés, sem erőteljesebb reklámhadjárat nem tud olyan eredményt elérni, amely látványosan befolyásolhatja az emberek véleményét anélkül, hogy magunkon, a termékünkön vagy a szolgáltatásunkon ne változtatnánk.

Mivel a szájreklám őszinteségre és bizalomra alapul, legtöbb esetben nem tudjuk a klasszikus úton befolyásolni a terjedését. Sem nagyobb marketingköltségvetés, sem erőteljesebb reklámhadjárat nem tud olyan eredményt elérni, amely látványosan befolyásolhatja az emberek véleményét anélkül, hogy magunkon, a termékünkön vagy a szolgáltatásunkon ne változtatnánk.

Az Employer Branding és szájreklám

Munkáltatói márkaépítés esetén nagyon fontos, hogy pozitív legyen cégünk megítélése a köztudatban. Manapság egyre nagyobb szerepet kap a munkát keresők szemében az, hogy milyen ajánlásokat hallanak vissza az adott vállalatról ügyfelek, vagy jelenlegi munkavállalók oldaláról. Ennek következtében nem tudunk pusztán reklámokkal olyan pozitív hatást elérni, mely miatt tömegesen jönnének hozzánk a potenciális jelöltek. Sokkal jobban kell hagyatkoznunk a nem konvencionális megoldásokra, mint amilyen a szájreklám is. Hiszen ebben az esetben őszinte ajánlásokat kaphatunk cégünk számára másoktól.

Tehát a javaslatunk, hogy amennyiben pozitív szájreklámot szeretnénk elérni cégünk számára, kezdjük egy alapos belső önértékeléssel. Gondoljuk át, hogy mennyire jók a folyamataink, mennyire figyelünk oda munkatársainkra és ügyfeleinkre. Nézzük meg, milyenek a mindennapi munkavégzés lehetőségei nálunk, mennyire kellemes a légkör bent az irodában, vagy kinti tárgyalásaink során. Vizsgáljuk meg, milyen a teljesítésünk az ügyfeleink felé, mennyire elégedettek, és nem utolsó sorban, milyen minőségű munkát végzünk.

Ha ezekre a kérdésekre kaptunk egy hosszú listát válaszként, már meg is van, hogyan tudunk magunknak jobb szájreklámot biztosítani egy-egy adott szegmensben: javítsunk a folyamatainkon, optimalizáljunk, törekedjünk minőségi szolgáltatás nyújtásra, és máris építettünk a megítélésünkön hosszútávon.

A pozitív munkának pedig minden esetben meglesz a maga hozadéka is. A szájreklám eredményei hosszabb idő alatt térülnek ugyan meg, mint egy-egy látványos online kampány, de hozadékai minden esetben nagyobbak, és mélyebbre nyúlnak. Így azt tudom tanácsolni, hogy vegyünk egy mély levegőt, és nézzünk a céges viszonyok mélyére, hogy megtaláljuk azt a pár fókuszpontot, melyre alapozva javítani tudjuk megítélésünket!

Panyi KrisztinaPanyi Krisztina, Tartalommarketing menedzser


További blogbejegyzései

Krisztina fő feladatai közé a tartalomgyártás és a kreatív folyamatok menedzselése tartozik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Milyen munkaerőt érhetünk el Facebook-on?

Blog » Buzás Zsolt blogja » Milyen munkaerőt érhetünk el Facebookon?   Előző cikkemben arról írtam Nektek, hogy milyen módszerek vannak álláshirdetések készítésére Facebook-on. (itt találod: 3+1 módszer a sikeres álláshirdetésekhez). Most megmutatom...

3+1 módszer a sikeres álláshirdetésekhez Facebook-on

Blog » Buzás Zsolt blogja » 3+1 módszer a sikeres álláshirdetésekhez Facebook-on   Utóbbi időben egyre több megkeresést kapunk különböző cégektől azzal, hogy szeretnének megfelelő munkaerőt felvenni. Ezért kifaggattam jelenlegi ügyfeleinket, és...

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem