Az esettanulmány egy olyan webshopról szól ami nem tudott előre lépni. 2-3 nagyon erős versenytárs uralja a piacot. Ezen piaci szereplők a gyártó, míg őket 20-25 webshop követi akik több gyártó termékeit is forgalmazzák. A piac pedig a kis szereplőkkel folytatódik. A kínált termék pedig a kozmetikumok közé sorolható.
Egy ügyfelünk ajánlására keresett fel bennünket egy webshop tulajdonosa. Az volt a problémája, hogy hosszú ideje gyakorlatilag egy helyben topog, nem tapasztalt semmilyen fejlődést. Elmondta, hogy hajlandó áldozni a fejlődésre, de – természetesen – eredményeket szeretne látni.
Miután meghallgattuk némi időt kértünk, mivel át kellett tanulmányozni, hogy pontosan milyen stratégia célravezető az esetében, illetve a jelenlegi marketing folyamatokat hogyan lehetne javítani, csiszolni.
Megkaptuk a szükséges hozzáféréseket és elkezdtük elemezni a beállításokat és a stratégiát. Nem volt rosszul felépítve a kampány, nem voltak rosszak a beállítások, de úgy láttuk, hogy vannak olyan pontok, melyeken változtatva gyorsan látványos eredményeket érhetünk el.
Stratégiai és technikai változtatások
Amit először átrágtunk és megváltoztattunk az maga a stratégia volt. Úgy gondoltuk, hogy más húzó termékeket kell előtérbe helyezni, mint amire a korábbi stratégia és kommunikáció ki volt hegyezve, illetve a USP-n is változtattunk.
Ahogy korábban is említettem a PPC (Google Ads, Facebook, Instagram) nem voltak rosszak. De. És itt a de szócskán van a hangsúly. Néhány fontos módosítással nagyon nagy hatékonyság növekedést lehet eszközölni. Engem személy szerint mindig nagyon meglep, hogy sokan jól felépítik a kampányokat, de azt a pici pluszt nem teszik bele amitől igazán jól működnének.
Leállítottuk azokat a kampányokat, melyek nem teljesítettek jól, illetve ezzel egyidejűleg – mivel a keresési megjelenési mutatók alacsonyan voltak – a korábban jól teljesítő kampányokat erősítettük. Ezen kívül az ajánlattételi stratégián, illetve a hozzárendelési modellen változtattunk a konverziós mennyiség és a vásárlói viselkedés alapján.
Eredmény – látványos javulás
Az eredmények nem várattak sokat magukra. Az első héten több korrekciót is elvégeztünk a kampány beállításaiban, melyek meghozták a várt eredményeket és jelentős javulás volt tapasztalható a kampányban.

Ecommerce esettanulmány – visszatekintés
Ha időtávban nagyobb visszatekintést engedünk meg magunknak szintén látható, hogy a stagnálás folyamatos volt, de az általunk eszközölt változtatások meghozták a sikert.

Ecommerce esettanulmány – távoli visszatekintés havi lebontásban
Az ügyfél további sikereit támogatandó új eszközök használatát is javasoltuk, amit elfogadott. Így a jövőben is folyamatos eredményre számít és számítunk vele együtt mi is.
Laczkó Balázs