Blog » Laczkó Balázs blogja » DIY bannerek – HTML5

DIY bannerek – HTML5

Szerző: | 2016. jan. 28 | AdWords

Már egy ideje elérhető az AdWords „handmade”-jellegű HTML5 bannergyártó funkciója. Egy kezdetleges, ám mégis kiváló megoldás arra az esetre, ha a grafikusunk szabadságon van, nem ér ránk, vagy egyszerűen nem is létezik. Mi magunk is elő tudunk állítani bannereket különböző stílusban – grafikai tudás nélkül.

A Flash bannerek felett eljárt az idő. Ezért vezette be az AdWords az új eszközt, a HTML5-öt. Itt persze nem arról van szó, hogy értenünk kéne a programozáshoz. Egy amolyan do-it-yourself (csináld magad) dologról van szó, amellyel könnyen és gyorsan készíthetünk bannereket a legnépszerűbb méretekben.

A folyamat eleinte megegyezik a hagyományos Display kampányok elkészítésével. Egészen idáig:

Itt ugyanis a Hirdetésötletek megjelenítése fülön megyünk tovább.

Ezután egy olyan felületre jutunk, ahol elkészíthetjük a hirdetés szöveges elemeit. Lehetőség van egy néhány szavas főcím és leírás megadására, valamint készíthetünk egy gombfeliratot is.

Ha ezzel megvagyunk, a rendszer több választási lehetőséget is felajánl. Ráadásul annyira intelligens, hogy automatikusan behúzza a céloldal színkódjait, igyekszik még képileg is a legtöbbet kihozni a lehetőségekből

Ezután válasszuk ki a nekünk legmegfelelőbbet. Itt megnézhetjük, hogyan fog kinézni a hirdetésünk a különböző bannerméretek esetén.

Itt is van lehetőség még a szerkesztésre, gyakorlatilag mindent megváltoztathatunk, hozzáadhatunk felparaméterezett url-címet (sőt, még arra is van lehetőség, hogy eltérő, mobileszközre optimalizált oldal url-t adjunk meg). Fontos, hogy a cél-url pontosan oda mutasson, ahová a hirdetést irányítani szeretnénk. Ez nagyban növeli a relevanciát.

Ez a módszer egyszerű, azonban itt is figyelembe kell venni néhány szabályt.

A hirdetéseknek a választott képméret területének az egészét el kell foglalniuk, és nem jelenhetnek meg oldalra fordítva vagy fejjel lefelé.

bullet_colored_4 A képek nem léphetnek ki a keretből.

bullet_colored_4 A képes hirdetéseknek kapcsolódniuk kell a hirdetett webhelyhez vagy alkalmazáshoz.

bullet_colored_4 A képeknek jó minőségűeknek kell lenniük.

bullet_colored_4 A képek maximum 100 kB méretűek lehetnek.

Ha mindezt figyelembe vesszük, nem hibázhatunk. Jó kísérletezést!

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat

Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?

Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?

Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem