Blog » Buzás Zsolt blogja » Dinamikus kreatív készítése Facebookon

Dinamikus kreatív készítése Facebookon – az alapok bemutatása

Szerző: | 2017. nov. 21 | Facebook

Biztosan Te is tapasztaltad már, hogy a Facebookon egyetlen egy hirdetési szöveg kevés. De a probléma megoldására nem elég, ha csinálunk 7-8 szövegezést, mert ezeket a variációkat általában nem egységesen jeleníti meg a rendszer. Azonban utóbbi időben maga a Facebook adott egy zseniális megoldást erre a fennálló dilemmára, amit dinamikus kreatívnak nevezett el.

A dinamikus kreatívról…

Sokak számára még új fogalom lehet a Facebook által felkínált lehetőség dinamikus kreatívak létrehozására. A módszer lényege, hogy a dinamikus kreatív tartalom eszköz előre megadott hirdetéselemeket párosít össze, és ezekből különböző hirdetéseket hoz létre automatikusan, melyeket a későbbiekben hatékonyság alapján rangsorol.

Mi kell hozzá?

Ezt a hirdetési módot választva akár 30 elem is megadható, melyből a Facebook különböző megjelenéseket párosít össze. Összesen 5 db cím írható meg egy hirdetéshez, illetve 10 darab kép vagy videó vihető fel a rendszerbe az egyes esetekben. A szövegezés tekintetében maximum 5 szövegtestet és 5 leírást enged meg a rendszer, valamint CTA esetében is 5 variációban lehet gondolkozni.

Hogyan működik?

A rendszer fókuszában azok az általunk megadott hirdetés elemekből összerakott kreatívok állnak. Azok a hirdetések, amelyek a jobban teljesítenek, és legjobb eredményeket hozzák, többször jelennek meg, mint más variációk, ezzel fokozva a célközönségben kiváltott reakciókat.

Fontos megjegyezni, hogy még nem minden esetben elérhető ez a megoldás. Jelenleg a konverzióra, a forgalomra illetve az alkalmazástelepítésekre irányuló kampánytípusokban lehet csak alkalmazni. Azonban a támogatott kreatívok között engedélyezett a kép illetve videó formátum is. Elhelyezéseket tekintve a dinamikus kreatívok ugyanúgy megjelennek a Facebook hírfolyamban, a jobb oldali hirdetésoszlopban és az Instagram képfolyamban, mint a hagyományosabb hirdetési megoldások.

Miben segít?

Mint azt korábban is kiemeltük, a Facebook a módszerrel összerakott hirdetések megjelenítésekor helyettünk vizsgálódik és dönt. Kiválasztja, hogy melyik kép működik a legjobban, vagy melyik videónkat nézték meg a legtöbben. Mérlegel, hogy rövid vagy hosszú szövegeket kellene használni az adott hirdetési környezetben. Meghatározza, hogy a főcímek közül melyik a legsikeresebb a célközönségnél, és hozzápárosítja a legjobban teljesítő „call to action” gombot is.

Összegezve elmondható, hogy akkor ajánljuk a dinamikus kreatívok használatát a Facebook-on, ha több alternatívából szeretnénk kiválasztani a legjobban teljesítő hirdetéseket. Segítségével munkát és időt spórolhatunk meg a kampányok összeállításakor, és úgy optimalizálhatjuk kreatívjainkat, hogy azok a lehető legjobban teljesítsenek.

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem