Blog » Laczkó Balázs blogja » Dinamikus keresési hirdetések – minden esetre
Dinamikus keresési hirdetések – minden esetre

Van egy olyan találmánya a Google-nak, amely azoknak nyújt nagy segítséget, akik széles termékskálával dolgoznak a neten. Ilyen esetekben előfordulhat, hogy nem minden releváns kulcsszó kerül felvitelre, illetve a folyamatosan változó kínálat is kihívást jelent (pl. egy webshop esetében, hírportálokon, blogoldalakon). Hogy az AdWords ezt kiküszöbölje, létrehozta a dinamikus keresési kampányt, amelyben a hirdetések megjelenítése a hirdető webhelyének tartalma alapján történik. Kényelmes megoldás, hiszen nem kell külön foglalkozni a kulcsszó-állománnyal – mert ebben a kampány típusban egyszerűen nem kell meghatároznunk egyetlen egyet sem. Csábító, nemigaz?

A kampány kiválasztásakor a rendszer automatikusan létrehozza a dinamikusan változó címsort, nekünk csak a szöveget kell megírni hozzá. A kétszer 35 karakteres hirdetési szöveget azonban úgy kell megalkotnunk, hogy az általános érvénnyel passzoljon a honlap, vagy a meghatározott céloldalak egészére!

Kereséskor – amikor a keresőrobot a célzásnak megfelelő keresési észlel – a rendszer automatikusan létrehozza a keresés szempontjából legrelevánsabb címsort és a legjobban passzoló céloldal URL-jét. Ezáltal ezzel a módszerrel „nagyobb lefedettséget”, több konverziót, barátságosabb ROI-t érhetünk el.
A rendszer segít például az adott webhely alapján kategóriákba rendezni a tartalmakat. Ezenkívül az „Adott webhelyek használatával” megadhatjuk azt a konkrét céloldalt, aloldalt, amelyre irányulnak a hirdetések. Ez további lehetőségek tárházát vetíti elénk.

Természetesen nem teljesen a Google az úr ebben a helyzetben. Továbbra is megmarad a hirdetésbővítmények használatának lehetősége, a manuális ajánlat- és költségkeret beállítás, sőt, kizáró kulcsszavak is megadhatók.
Amennyiben nagyobb webshoppal rendelkezünk, kíváncsiak vagyunk az AdWords teljesítményére, vagy szimplán szeretjük a kényelmet, válasszuk a dinamikus keresési hirdetéseket!
[social_warfare]
Laczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő
+36 70/387 3167 // laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései
Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »
Kapcsolódó blogbejegyzéseink
Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat
Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?
Buyer Personák: avagy miért ne elhelyezés alapján célozzunk
Blog » Laczkó Balázs blogja » Buyer Personak Mindannyian, akik marketinggel foglalkozunk, tudjuk, hogy milyen fontos, hogy termékünk vagy szolgáltatásunk pontosan azokat érje el, akiknek “szól”. Amennyiben nem így történik, feleslegesen égettünk el...
Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?
Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.