Blog » Buzás Zsolt blogja » Csak győzzük követni – folyamatos változások a Facebook vállalkozáskezelőjében

Csak győzzük követni – folyamatos változások a Facebook vállalkozáskezelőjében

Szerző: | 2015. Sze. 15 | Facebook

Nagyobb változtatást eszközöltek a Facebook Business Manager felületén. Akik nehezen viselik a változásokat, már kénytelenek elfogadni a helyzetet: szeptember eleje óta nem érhető el a klasszikus felület. De miben is történt változás? A teljesség igénye nélkül mutatunk néhányat.

Már maga a kezdőoldal csupa meglepetés. Először is, könnyedén válthatunk céges profilról személyes adatlapunkra.

Azután a bal oldali sávban gyorsan hozzáférünk mindenhez: a Hirdetéskezelőhöz, Power Editorhoz, a Vállalkozás beállításai menüponthoz. Ráadásul innen, egyetlen gombnyomással kezdhetünk neki új elemek hozzáadásának, elemek átvételének, vagy kérhetünk akár hozzáférést is.

A nagy szemű baglyok állandóan segítenek, ráadásul a fiókok bal alsó ficakjában kis ábra jelzi, ha új értesítés érkezett az adott fiókhoz. Ez lehetőséget ad az esetleges azonnali beavatkozásra, nehezebben feledkezhetünk meg a problémáról.

Nagyon hasznos az a keresési funkció, amely a keresett oldal vagy fiók nevének beírásakor automatikusan hozza mind a fiókot, mind pedig az oldalt. Így könnyedén kiválaszthatjuk mely felületen szeretnénk dolgozni.

Belépve az aktuális fiókba, ezt látjuk:

Ha még több információra van szükségünk az adott fiók teljesítményéről, a megjelenő oszlopokat testre is szabhatjuk, aztán ezt a beállítást elmenthetjük, hogy legközelebb ne kelljen egyenként válogatni a lehetőségek közül.

A hirdetési sorozatokat is könnyedén szerkeszthetjük. De ugyanúgy egyetlen gombnyomás az új kampány létrehozása, vagy az egész törlése.

A hirdetések esetében is történt változás. Ugyanúgy megvan a szerkesztési lehetőség a jobb oldalon, sőt, még előnézetet is tudunk produkálni.

A legjobb fejlesztés a hirdetés URL címének módosításának lehetősége. Eddig komoly pluszmunkával járt, ha az ügyfél időközben módosított egy olyan URL címet, amelyre már hirdetést irányítottunk. Eddig ez a hirdetés törlésével, majd újrarakásával járt. Ezentúl erre is van egyszerű megoldás:

Akárcsak a CTA-gombok elhelyezésére, illetve változtatására. Idáig ez sem volt egyszerű, konkrétan ebben az esetben is újra kellett gyártani az egész hirdetést. Most elég kiválasztani a legördülő listából a legszimpatikusabb lehetőséget. (A gombok folyamatosan bővülnek, újdonság például az adakozásra való felhívás.)

Különböző statisztikai adatokat is azonnal láthatunk mostantól. Ott van minden a szemünk előtt, nem kell külön képernyőt nyitni az elemzéseknek. Látjuk a teljesítményt, a célközönséget és az elhelyezésről szóló kimutatást. Ráadásul végre lehet múlt hónapra szűrni (eddig ez az egy lehetőség kimaradt).

A felületen napi szinten dolgoznak a fejlesztők, így előfordul, hogy időnként nem tudunk megfelelően dolgozni egy fiókban. Azonban a fejlesztések eddig jó irányba haladtak, felhasználóbarátabbá változott a rendszer. Egy nagy hibája, hogy még mindig nincs mobilja optimalizálva, ezért az útközbeni gyors, egyszerű változtatásokról le kell mondanunk addig, amíg egy nagyképernyős eszköz nem kerül a közelünkbe.

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem