Blog » Laczkó Balázs blogja » Coming soon: Google átirányító telefonszám

Coming soon: Google átirányító telefonszám

Szerző: | 2015. Sze. 29 | AdWords

Egyre nagyobb vásárlói potenciál rejlik azon mobiltelefon-tulajdonosokban, akik okos eszközeiket nem csupán telefonálásra vagy üzenetküldésre használják. A Google és a Nielsen közös kutatásából kiderül, hogy amíg 2008-ban mindössze napi 20 percet töltöttünk mobilozással, addig 2015-ben már 3 órára feledkezünk a kijelzőbe. Az 1980 és 1995 között született, Y generációnak nevezett korosztály, aki a fizetőképes keresletet nagymértékben biztosítja, gyakorlatilag állandóan online (always-on). Éppen ezért nagy gondot kell fordítani arra, hogy AdWords hirdetéseink számukra is láthatóak legyenek!

A mobilos hirdetések alapfeltétele, hogy az oldal, amelyre hirdetünk, mobilnézettel is rendelkezzen. Ez napjainkban már alapkövetelmény, mégis sokan mellőzik ezt a kérést nem tulajdonítanak nagy jelentőséget, sőt extrém esetben a programozó beszéli le őket a mobilnézetről. Ne engedjünk senkinek, mindenképpen rendelkezzen weboldalunk mobilnézettel!

Mobilhirdetés létrehozása esetén jó szolgálatot tehet a hívásbővítmény beállítása.

Ebben az esetben közvetlenül, a bővítményre kattintva azonnal telefonos kapcsolatba léphet az ügyfél a hirdetővel.

Hamarosan remélhetőleg elérhetővé válik a weblap híváskonverziók mérése. Ehhez a jövőben társul egy Google átirányító telefonszám, amelynek segítségével megtekinthetők lesznek a hívások részletei és lehet majd konverziót számolni velük. A rendszer egyelőre még béta verzióban működik.

Ha élesedik, akkor a Google átirányító telefonszámot használó hívásbővítmények és hívást kezdeményező hirdetések csak bizonyos országokban regisztrált telefonszámok esetén használhatók. Magyarország nincs benne a felsorolásban.

A „Csak Display Hálózat” típusú kampányokban szereplő hívásbővítmények nem támogatják az átirányító telefonszámokat, illetve a hívások konverziókként való kezelését – írja a Google AdWords súgója.

Az ilyen módon keletkező konverziókat a Becsült összes konv. elnevezésű oszlopban találjuk majd.

A konverziók értékének alapegysége alapértelmezetten 1 USD az Egyesült Államokban, 1 GBP az Egyesült Királyságban és 1 EUR Európában.

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat

Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?

Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?

Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem