Blog » Laczkó Balázs blogja » Cél-ROAS ajánlattétel az AdWordsben

Cél-ROAS ajánlattétel az AdWordsben

Szerző: | 2015. aug. 6 | AdWords

A Google bejelentette a cél-ROAS (hirdetési kiadások célzott megtérülése) ajánlattételi opció bevezetését az AdWordsben. A funkció a rugalmas ajánlattételi stratégiák része, és a valós idejű licitajánlat folyamatos fejlesztését célozza.

A cél-ROAS az AdWords cél-CPA-alapú ajánlattételi technológiájához hasonló elven működik. A funkció lehetővé teszi, hogy az ajánlatok automatikus szabályozásával optimalizáljuk az árbevételt, mindezt valós időben, a kitűzött megtérülési cél elérése érdekében.

A Google a következő példát hozta szemléltetésképp: ha a célunk mondjuk az, hogy minden elköltött 1000 forintunk után 5000 forintos bevételünk legyen, akkor a cél-ROAS 500 százalék lesz.

A megfelelő cél-ROAS meghatározása

Mikor meghatározzuk a cél-ROAS értéket, ne felejtsük el megvizsgálni a konverziós előzményeket azon kulcsszavak, hirdetési csoportok és kampányok tekintetében, amelyeknek a használatát tervezzük a cél-ROAS ajánlattétel során. A korábbi adatok használata a cél-ROAS kiszámításához segít nekünk a bevétel maximalizálásában anélkül, hogy veszítenénk a volumenből. A korábbi konverziós értékeket az Oszlopok módosítása > Konverziók > Konverziós érték/költség menüben találjuk. Tekintsünk vissza az elmúlt 30 nap konverzióira, majd a konverziós érték/költséget szorozzuk meg százzal, hogy megkapjuk a cél-ROAS százalékos arányát. A Google további elemzési információkkal is szolgál számunkra a megfelelő cél-ROAS meghatározásában.

Hogyan kezdjük el a cél-ROAS ajánlattétel használatát?

  1. Állítsuk be a Konverziós értéket a Konverziókövetés menüpontban. Megadhatunk statikus értéket (pl. egy átlagos megrendelési értéket) vagy dinamikus konverziós értéket is. Ez utóbbi kicsit komplexebb, így a megfelelő beállításához egy tapasztalt webfejlesztő segítségére is szükségünk lehet.
  2. Adjuk meg a ROAS százalékos célját, azaz hogy mekkora árbevételt szeretnénk generálni az AdWords felületén elköltött pénzösszeg fejében. Ügyeljünk arra, hogy ne adjunk meg túl magas cél-ROAS értéket, mert azzal korlátozhatjuk a konverziók számát.
  3. Kattintsunk a bal oldali oszlop Megosztott könyvtár > Ajánlattételi stratégiák menüpontjára, majd készítsünk egy új ajánlattételi stratégiát „A hirdetési kiadások célzott megtérülése” opció kiválasztásával.
  4. Adjuk meg a cél-ROAS százalékos értékét
  5. Alkalmazzuk az opciót a kulcsszavakra, hirdetéscsoportokra és kampányokra is.

Követelmények:

bullet_colored_4 Az AdWords konverziókövetés használata

bullet_colored_4 A kampányoknak legalább 30 vagy több konverzióval kell rendelkezniük az elmúlt 30 napban

bullet_colored_4 Minél egységesebb a konverziós ráta, annál jobb

bullet_colored_4 A csak keresési hálózati, illetve a keresési és display hálózati kampányok egy, az általunk (a kulcsszavak, hirdetési csoportok és kampányok tekintetében) meghatározott céllal megegyező, átlagos ROAS értéket fognak használni.

bullet_colored_4 A csak display hálózati kampányok egy, az általunk (a hirdetési csoportok és a kampányok tekintetében) meghatározott céllal megegyező, átlagos ROAS értéket fog használni.

bullet_colored_4 A funkció nem elérhető kizárólag display hálózaton mobil appok esetében.

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat

Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?

Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?

Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem