Egy felejthetetlen nap margójára

Egy felejthetetlen nap margójára

Azt hiszem, hogy ez az írásom sok mindenben el fog térni a szokásostól. Nem csupán abban, hogy konkrét szakmai dolgokat csak felületesen érint. Néhány vallomást is megosztok veletek és néhány olyan dologról is mesélek, amire nagyon büszke vagyok.

bővebben
Employer Branding – munkáltatói márkaépítés

Employer Branding – munkáltatói márkaépítés

A rendelkezésre álló munkaerő, ezen belül is a képzett és tehetséges munkavállalók számának folyamatos csökkenése miatt felértékelődik vállalkozásunk megítélése a potenciális munkavállalók szempontjából. Tetszik vagy sem, minden vállalkozásról kialakul egy kép azzal, akivel bármilyen kapcsolatba kerül. A vállalkozások jó része felismerte, hogy nagyon fontos a márkaépítés, hogy minél nagyobb szelethez jussanak a piaci tortából.

bővebben

További bejegyzések

Használjuk profin a Facebook remarketinget! – 4. rész

E heti cikkünkből kiderül, hogyan tudjuk visszacsábítani azokat, akik megnézték leadgeneráló hirdetésünket, de nem töltötték ki, vagy hirdetéseket megjeleníteni azoknak is, akik kitöltötték. Először kezdjük egy kis gyorstalpalóval. Mik azok a leadgeneráló hirdetések? A hirdetéskezelőben …

bővebben

Használjuk profin a Facebook remarketinget! – 1. rész

Az utóbbi időben számos újítás látott napvilágot a Hirdetéskezelőben; ebből számunkra négy kifejezetten fontos, így mindenképpen szót kell ejtsünk róla, sőt, erősen javasoljuk a használatát. A Facebook nemrég olyan újítást adott ki, mely a canvas hirdetést használókat érinti. (Erről …

bővebben

Konverziómérés Facebookon!

Már a kérdésfelvetés sem szokványos. Hogyhogy mikor posztoljunk? Mindig! Most jön a nem szokványos válasz: előbb mérjük fel ügyfeleink/lájkolóink/rajongóink szokásait. Minden oldalnak van ugyanis egy elemző felülete, amelyen a rengeteg statisztika és kimutatás között ott lapul a falhasználók …

bővebben

2016-ban erről kell, hogy szóljon a linképítés

A Google változó világában a linképítés módszerei is gyakran változnak. Most is egy új korszak köszöntött be a Pingvin algoritmusnak köszönhetően. Megváltoztak a Google által kirótt retorziók és ezáltal a linképítés alapvető módszerei is. A Pingvin előtti korszakban a kétes linképítések mindig …

bővebben

Facebook Messenger – Újdonságok

A közösségi oldal üzenetküldő applikációja átlépte a 900 milliós felhasználó számot, tehát várható volt, hogy ezen a területen is érkeznek majd újítások. A legújabb pletykák szerint nemsokára akár Facebook messengerben is hirdethetünk. A Techcrunch jelentése szerint egy kiszivárgott …

bővebben

Négy opció, amit alkalmaznod kell 2016-ban

A Google számos újítást vezetett be 2015-ben, ami azt jelenti, hogy új lehetőségek nyíltak hirdetéseink felturbózására. Minden egyes opciónak vagy frissítésnek köszönhetően többféleképpen is javíthatunk hirdetési fiókjaink eredményein. Hívás alapú kampányok » 2015 februárjában …

bővebben

AdWords Editor 11 – újdonságok a szerkesztőben

Az AdWords Editor az egyik olyan eszköz, amely megmentheti egy online marketinges életét. Számos esetben egyszerre kell végrehajtani különböző módosításokat, illetve jó, ha internetkapcsolat nélkül is lehet haladni a munkával. A következőkben kiemelünk néhányat az új funkciók közül.

bővebben

20%-os szabály – Mennyi az annyi?

Minden grafikus és szövegíró rémálma a 20%-os szabály, amely azt mondja ki, hogy a Facebookon a hirdetési képek mindössze 20%-át foglalhatja el a szöveg. Ráadásul nehezített a pálya, hiszen ez a százalékarány a rácsszerkezethez való pontos illesztéssel működik. Érthető tehát, ha a grafikus …

bővebben

5+1 AdWords-technika, amivel spórolhatunk

AdWordsön hirdetni jó. Ráadásul minél olcsóbban jövünk ki, annál jobb. Ebben minden hirdető egyetért. Ezért folyamatosan azon dolgozunk, hogy lefaragjunk az AdWordsre szánt költségvetésünkből. Ám ez mégsem sikerül minden esetben. Összegyűjtöttünk pár jó tanácsot, amivel hatékonyabbá …

bővebben

Új lehetőség a Facebookon: Azonnali üzenetküldés

A napokban újabb funkció lépett működésbe a Facebookon: lehetőség van azonnali üzenetküldésre, amely által a felhasználók azonnali válaszüzenetet kapnak, ha üzenetet küldenek az oldaladnak. Remek megoldás, hiszen így nem kell aggódnunk, hogy vendégeink úgy érzik, nem figyelünk eléggé rájuk.

bővebben

Facebook Canvas – legyen a mobil a vászon!

Új funkcióval bővült a Facebook reklámkezelő felülete. A hirdetéseket csak a közösségi oldal mobil alkalmazását használók láthatják. Ezek a hagyományos reklámokhoz hasonlóan jelennek meg hírfolyamunkban azzal a különbséggel, ha rájuk kattintunk, megnyílnak, és elfoglalják telefonunk …

bővebben

Jobban teszi, ha nem néz jobbra!

Ugyanis már nem lát ott semmit… AdWords hirdetőként azonnal feltűnik a képernyő jobb oldalán tátongó hófehér üresség. Privát felhasználóként lehet, hogy észre sem veszi, mi izzasztja meg az online marketinges szakma művelőit. A Google már 2010 óta vizsgálta az organikus lista …

bővebben

Végre: itt vannak az új emotikonok!

Amióta világ a világ – vagy legalábbis létrejött a Facebook – nagyon sokan a dislike, azaz nem tetszik gombra vágytak. Tették ezt annak ellenére, hogy Mark Zuckerberg azt hangoztatta, hogy ez valószínűleg sosem fog bekövetkezni. Amikor szeptemberben a Facebook bejelentette, hogy bővülni fog …

bővebben

DIY bannerek – HTML5

Már egy ideje elérhető az AdWords „handmade”-jellegű HTML5 bannergyártó funkciója. Egy kezdetleges, ám mégis kiváló megoldás arra az esetre, ha a grafikusunk szabadságon van, nem ér ránk, vagy egyszerűen nem is létezik. Mi magunk is elő tudunk állítani bannereket grafikai tudás nélkül.

bővebben

Amikor a látogató megmondja

Facebook bejegyzéseknél, posztoknál, hirdetéseknél elkerülhetetlen, hogy a közösségi oldal népe időnként megnyilvánuljon. Jó esetben a hozzászólások szimpatikus, biztató szavak, azonban előfordul, hogy korántsem erről van szó. De mit tegyünk? Válaszoljunk? Töröljük a bejegyzést?

bővebben

Segítség, követnek!

Senki ne gondoljon semmi rosszra, nem krimiforgatással kezdjük az újesztendőt. Egyszerűen arról a jelenségről van szó, hogy bizonyos témák időről időre megjelennek a Facebook idővonalunkon. Ha jártasabbak vagyunk az online marketing területén, akkor kidolgozott remarketing tevékenységre …

bővebben

Viszlát 2015, helló 2016!

Lassan eltelik ez az év is. Az idei évi termésünk 57 blogbejegyzés, amelyekkel igyekeztünk mindig valami újat, valami érdekeset megmutatni az online marketing színes világából. Nézzük, miről volt szó 2015-ben. Januárban azt találgattuk, mikor érkezik az új Google algoritmus. A téma aztán …

bővebben

Mennyibe kerül a Facebook hirdetés?

A gondolat, hogy a Facebook hirdetések árát kiszámoljam, a napokban merült fel bennem, mert új ügyfeleink sorra szegezik nekünk ezt a kérdést. Eddig ez ritkábban fordult elő, sokan azt is mondták, hogy kimondottan olcsó hirdetni Facebookon. Mai bejegyzésemben ennek járok utána: mégis mennyi az annyi?

bővebben

Pingvintámadás közeleg!

Idén decemberben vagy jövő januárban újra lecsap a Pingvin, a Google büntető algoritmusa. Az új verzió legfontosabb tulajdonsága, hogy „folyamatos futású” lesz, azaz a frissítés után az egyes büntetésekre és azok feloldására nem kell hónapokat/éveket várni, hanem azonnal megtörténnek.

bővebben

Dinamikus keresési hirdetések – minden esetre

Van egy olyan találmánya a Google-nak, amely azoknak nyújt nagy segítséget, akik széles termékskálával dolgoznak a neten. Ilyen esetekben előfordulhat, hogy nem minden releváns kulcsszó kerül felvitelre, illetve a folyamatosan változó kínálat is kihívást jelent (pl. egy webshop esetében, hírportálokon …

bővebben

Amikor a Facebook videót szerkeszt

Mindig tudtuk, hogy a Facebook sokoldalú. Olyannyira, hogy már képes önállóan videót készíteni. Azért nem kell megijedni, nem veszi el (még) a videógrafikusok, klasszikus szerkesztők-rendezők kenyerét, egyelőre a slideshow-ig terjed a rendszer tudása. Azonban ez is több a semminél, főleg …

bővebben

Tömeges módosítások a Facebook hirdetéseken

Bizonyára minden üzleti felhasználó szembesült már azzal a problémával, hogy egyszerre több hirdetésen, hirdetéssorozaton kellett volna ugyanazt a módosítást végrehajtani. Ilyen lehet egy új célcsoport felvétele vagy kizárása, gomb hozzárendelése, nemi szegmentáció, vagy bármely …

bővebben

Coming soon: Google átirányító telefonszám

Egyre nagyobb vásárlói potenciál rejlik azon mobiltelefon-tulajdonosokban, akik okos eszközeiket nem csupán telefonálásra vagy üzenetküldésre használják. A Google és a Nielsen közös kutatásából kiderül, hogy amíg 2008-ban mindössze napi 20 percet töltöttünk mobilozással, addig 2015-ben …

bővebben

5 tipp a Facebook hirdetések fejlesztéséhez

A napi Facebook-használat során számtalan hirdetéssel találkozunk. Van, amelyik nyomot sem hagy bennünk, másokon elidőzünk, esetleg rájuk is kattintunk – konverziót generálva ezzel a hirdetőnek. De min múlik, hogy eljutunk-e idáig? Természetesen már a főcím is sokat tud tenni, például …

bővebben

Egyszerűbbé vált a Facebook oldalak névváltoztatása

Eddig sem volt lehetetlen megváltoztatni Facebook oldalunk nevét, ám a folyamat eddig gyakorta végződött negatív eredménnyel. Most viszont az újításnak köszönhetően sokkal könnyebbé vált ez a tevékenység. Emellett pedig a jóváhagyás is sokkal pozitívabb eredményeket mutat. Mi is kipróbáltuk.

bővebben

Minek nevezzelek? – Nevet vált a Google

Radikális lépésre szánta el magát a Google: bejelentették az új ernyőszervezet, az Alphabet megalakulását. Az új szervezettel új vezérigazgató is került a cég élére. Mostantól Sundar Pichai kezében van a kormányrúd. A Google mint olyan, ezentúl csak a keresőt, a hirdetéseket, a térképet …

bővebben

LinkedIn – az üzlet már a neten van (1. rész)

Létezik egy olyan közösségi oldal, amely mentes a cuki kisállatoktól, az érzelmes idézetektől, a kényszerposztoktól. Akkor mi van rajta? Mindenekelőtt értékes, hasznos, üzleti információk, „válogatott társaság”, akik nem magánéletük huncutságait engedik szabadjára, hanem ötleteiket …

bővebben

Cél-ROAS ajánlattétel az AdWordsben

A Google bejelentette a cél-ROAS (hirdetési kiadások célzott megtérülése) ajánlattételi opció bevezetését az AdWordsben. A funkció a rugalmas ajánlattételi stratégiák része, és a valós idejű licitajánlat folyamatos fejlesztését célozza. A cél-ROAS az AdWords cél-CPA-alapú ajánlattételi …

bővebben

Ráncfelvarráson a Google+

Kevesen használják a Google Plust, ezért a fejlesztőknek lépni kellett – néhány változtatást eszközöltek, és várják a csodát. A változások vezetői szinten is megmutatkoztak: 4 hónappal ezelőtt David Besbirs helyére Bradly Horowitz került. Horowitz pedig most bejelentette, hogy belátták hibáikat …

bővebben

Egyre többen használják a Felhívás gombot Facebookon

Pár hónapja újdonsággal rukkolt elő a Facebook: már az oldal fejlécében is lehetőség van CTA-gomb használatára. Egy gomb lenyitásával különböző tevékenységekre szólíthatjuk fel látogatóinkat: Foglalás most; Kapcsolatfelvétel; Alkalmazás használata; Játék indítása; Vásárlás most …

bővebben

Még korrektebben számláz majd a Facebook

Új struktúrát vezet be a Facebook a kattintások árazásánál: a hirdetői elégedettségnövelés érdekében október 7-től csak a valóban hasznos kattintásokért kell majd fizetni. A Facebook azért döntött így, mert a közösségi oldal bevételeinek jelentős részét a hirdetőktől kapja, így …

bővebben

Fókuszban a Carousel hirdetések

A Facebook nemrégiben lehetővé tette a hirdetések rotációját, azaz carousel-hirdetések készítését. Ennek lényege, hogy több képes és szöveges információt helyezhetünk el a kampányokban. Minden kép alá egyedi szöveget és hivatkozást helyezhetünk el. Asztali számítógépről a nyilakkal …

bővebben

Facebook célközönség elemzési adatai – 3. rész

Korábban bemutattuk a Facebook viszonylagos újdonságát, a Célközönség elemzési adatait. Az általános beállítási lehetőségek után nézzük, miről is tájékozódhatunk. » Oldalkedvelések: ezen az oldalon megnézhetjük, mik közönségünk legnépszerűbb kategóriái, miket preferálnak a leginkább.

bővebben

Keresési remarketing az AdWords felületén

Nemrégiben újdonsággal rukkolt elő a Google: a keresési hálózaton megjelenő hirdetések esetében is használhatóak a korábban létrehozott remarketing listák. Azaz már nemcsak a display hálózaton megjelenő hirdetések számára elérhetőek az általunk készített listák. Ahhoz, hogy éljünk …

bővebben

Facebook célközönség elemzési adatai – 2. rész

Korábban bemutattuk a Facebook viszonylagos újdonságát, a Célközönség elemzési adatait. Az általános beállítási lehetőségek után nézzük, miről is tájékozódhatunk. » Demográfiai adatok: A táblázat a nemek arányát mutatja meg életkor szerinti kategóriákban. Az adatok a 18 évesnél …

bővebben

Néhányan búcsúzhatnak a YouTube-tól

Néhány, 2013 előtt gyártott eszközzel (pl. Panasonic és a Sony televízió, valamint az ennél régebbi Apple-termékek, iPhone-ok, iPadek, iPod touch lejátszók és Apple TV-k) soha többé nem lehet fogni a YouTube-ot! Ennek oka, hogy a Google néhány héttel ezelőtt bevezette új frissítését …

bővebben

Facebook célközönség elemzési adatai – 1. rész

Újabb adatokkal szolgál a céges felhasználók számára a Facebook. A Vállalkozáskezelőben elérhető a „Célközönség elemzési adatai” menüpont, amely számos hasznos információt jelenít meg a vállalkozás célközönségéről. Ilyenek a demográfiai adatok, az oldalkedvelési- és helyadatok …

bővebben

Új Facebook app

A Facebook Instant Articles funkciója lehetővé teszi, hogy a közösségi oldallal partnerségre lépő újságok és hírportálok cikkei közvetlenül a mobilapplikáció hírfolyamában jelenjenek meg, elkerülve a böngészők megnyitásával járó várakozást – írja az Origo. A fejlesztésre azért van szükség, mert …

bővebben

Facebook, az életünk operációs rendszere

Nemrégiben rendezték meg az F8 konferenciát. Ez az az esemény, amikor Marc Zuckerberg alapító kiáll a színpadra és ismerteti a cég legfontosabb újításait. A konferencián mindenki számára nyilvánvalóvá vált, hogy a Facebook bejelentette igényét az egész világra.

bővebben

Hol marad a siker Facebookon?

Időről időre nekünk szegezik a kérdést, hogy miért nem működik a Facebook hirdetésük? A Facebook hirdetés működik. Ez egy működő, jól használható online marketingeszköz, amellyel viszonylag olcsón nagyszámú közönséget érhetünk el. Ha jól csináljuk.

bővebben

Így olvasnak az emberek

Az emberek a saját szükségleteik kielégítésére olvasnak online szövegeket: azért, hogy rátaláljanak a keresett információra, új ötletekre tegyenek szert, vagy megerősítést nyerjenek az élettel kapcsolatos felfogásaik. 2006-ban a Nielsen Norman csoport megjelentetett néhány hőtérképet…

bővebben

Tartalommarketing – Miről írjunk? 2. rész

Előzőleg már adtunk néhány tippet azoknak, akik az ötlet bevillanását az ablakon történő kibámulástól várják. Minden szövegíró ismeri az üres lap frusztráló mivoltát, szinte hallja a monitoron magányosan villogó kurzor kiáltozását. Adunk még némi muníciót ezekre a napokra.

bővebben

Tartalommarketing – Miről írjunk? 1. rész

A szövegírók rémálma, ha az ihlet megreked a térben és az időben. Nem jön, nincs mire várni. Az idő szorít, üresen áll a honlap, kényszerhelyzet alakul ki, katasztrófa közeli állapot. A szövegíró kinéz az ablakon – már vagy századjára tíz percen belül. Megy egy kört, iszik egy kávét, de még mindig semmi.

bővebben

A Facebook-posztolás titkai – mikor posztoljunk?

Már a kérdésfelvetés sem szokványos. Hogyhogy mikor posztoljunk? Mindig! Most jön a nem szokványos válasz: előbb mérjük fel ügyfeleink/lájkolóink/rajongóink szokásait. Minden oldalnak van ugyanis egy elemző felülete, amelyen a rengeteg statisztika és kimutatás között ott lapul…

bővebben

7 ütős tipp YouTube kampányokhoz

Ha már megvan a hirdetésre szánt videónk, és összekapcsoltuk az ügyfél AdWords fiókunkat a YouTube csatornánkkal, itt az ideje, hogy elkezdjünk hirdetni! Az alábbi bejegyzés az alapbeállításoktól az optimalizálásig veszi sorra, hogyan futtassunk sikeres kampányokat.

bővebben

A Facebook-posztolás titkai – hogyan posztoljunk?

A Facebookon megjelenő posztolási ablakot talán senkinek nem kell bemutatni. Ott van az oldal tetején, azonnal belebotlik a felhasználó. Viszont nem mindegy, hogy mit helyezünk el benne. Ugyanis az oda illesztett szöveg, kép, videó gyakorlatilag belevési magát a világháló történelmébe.

bővebben

Hogyan tegye Facebook-bejegyzéseit hatékonyabbá?

A Facebook népszerűségének növekedésével egyre több tartalom jelenik meg az oldalon. Ez a tartalomverseny eredményezi, hogy a posztoknak „hamar lejár a szavatossága”. A hírfolyam túlterhelt, a posztok mindössze pár órát töltenek releváns helyen, így nagyon nehéz …

bővebben

Landing page – hová jut?

Korábban, a bannerek kapcsán szó esett érintőlegesen a landing page-ről, vagyis arról az oldalról, amire egy hirdetésre való kattintáskor jut a felhasználó. Ez az oldal rettentően fontos minden hirdető számára, hiszen ha nagy nehezen sikerült a potenciális ügyfelet kattintásra késztetni…

bővebben

Hogyan célozzunk Facebookon?

Nagyon nehéz kérdés ez, szinte senki nem tud erre egyértelmű válasszal szolgálni – mivel nem is lehet. De mi adja a téma nehézségét? Mindenkinek más a célközönsége, és más-más célzási stratégia hozhat kiváló eredményeket. Most egy, általunk jónak vélt és kipróbált stratégiát mutatunk be.

bővebben

A banner

1994. Rég volt, szép volt, új volt. Az előző évszám a banner megszületésének dátuma, amellyel új korszak kezdődött az online marketing történetében. A reklámcsík vagy szalaghirdetés fénye mára azonban némileg megkopott. A jelenleg uralkodó trendek mellett hatékonysága kisebb …

bővebben

Szövegelünk?

A tartalommarketing előretörésével egyre fontosabbá válik, hogy weboldalaink megfelelő szövegezéssel készüljenek. Míg korábban a külcsín, a flash-megoldások, a képi kreativitás volt hangsúlyos, napjainkban inkább a minőségi tartalom meghatározó. Olyannyira, hogy …

bővebben

Néhány szó a konverzióról

Minden jó, ha vége jó – avagy minden jó, ha a vége konverzió. Akár így is módosíthatnánk a közismert szólást. Az online marketinggel foglalkozó szakemberek többször mantrázzák ezt a szót, hiszen ez munkájuk egyik fontos mérőszáma. A honlapok látogatottságából ugyanis …

bővebben

Google AdWords mobilra szabva

USA-beli kutatások szerint a mobileszközökön keresztül realizálódott vásárlások aránya az elmúlt két évben jelentősen megnövekedett, miközben az asztali eszközök által generált bevételek közel harmadukkal csökkentek. A cégek egyre inkább arra törekszenek, hogy tartalmaik „mobilbarátok” legyenek.

bővebben

Mikor jön az új Google algoritmus?

A Google csendben karácsonyozott, hiszen az ünnepek alatt nem került sor újabb algoritmus-frissítésre. Legutóbb december 5-én csapott le a Pingvin. A változtatás elsősorban a kereskedelmi témában relevánsabb területeket érintette. Sokan hálásak lehetnek a decemberi Pingvinnek …

bővebben

AdWords minőségi mutató

Aki használja a Google AdWords hirdetési rendszerét az tisztában van azzal, hogy fontos szerepe van a minőségi mutatónak. Ennek ellenére véleményem szerint mégis kevesen tulajdonítanak neki elég jelentőséget.

bővebben

Tartalommarketing

Egyre több helyen találkozni a tartalommarketing kifejezéssel. Leggyakrabban a szövegírással foglalkozó személyek és cégek próbálják felhívni a figyelmet a tartalommarketing fontosságára. Nos, valóban egyre fontosabb szerepet tölt be a tartalommarketing az online marketing világában.

bővebben

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem