1994. Rég volt, szép volt, új volt. Az előző évszám a banner megszületésének dátuma, amellyel új korszak kezdődött az online marketing történetében. A reklámcsík vagy szalaghirdetés fénye mára azonban némileg megkopott. A jelenleg uralkodó trendek mellett hatékonysága kisebb, pusztán egy csatlakozási pont a weboldalon, ahonnan „közvetlen átszállással” jutunk a reklámozott honlapra.
Próbálkozni lehet és kell is, hiszen egy jó banner magasabb átkattintási arányt és konverziót hozhat. Van néhány általános szabály, amit tanácsos betartani. Röviden:
Lehetőleg a banner arculati elemei passzoljanak a céloldalhoz (színvilág, betűtípus stb.)
A szöveg jól olvasható, frappáns, figyelemfelkeltő legyen (akár egy moziplakát vagy könyvborító)
Célszerű valamilyen élő személyt megjeleníteni a képen (kutyával és gyerekkel mindent el lehet adni…), akik lehetőleg szemkontaktusban vannak a felhasználóval
Különböző hirdetési méretekkel, elrendezéssel, képpel és szöveggel lehet kikísérletezni, mi a legjobb recept a célcsoportnak
Apró trükk a cselekvésre ösztönző gomb elhelyezése a képen, amely kattintásra csábíthatja azt is, aki különösebben nem érzett késztetést erre
A kreativitás szabadon szárnyalhat, hiszen többféle banner közül lehet választani. Ahogyan mondtuk, érdemes több variációt készíteni egyetlen témára. Amikből választhatunk:
Statikus banner: nem csinál semmit, csak „van” az oldalon, kisebb az átkattintási aránya, mint mozgó társainak. De könnyen elkészíthető, mindenhol elhelyezhető.
Animált banner: általában 3-6 kockából álló, GIF-szabványokon alapuló, „mocorgó” kép, amely vonzza a tekintetet.
Interaktív banner: kontaktál a felhasználóval például kérdések formájában, amely során az adott válaszoktól függ az eredmény.
Rich media banner: Flash, CSS és Javascript technológiára épülő bannerek, amelyek nagyon figyelemfelhívóak.
Pop up banner: a reklámnak egy új böngésző ablakban történő megnyitását jelenti, amelyet 2004-ben a Windows XP Service Pack 2-je eltörölt (sokak szerencséjére, hiszen túlzásba vitték az alkalmazásukat, így honlapok váltak használhatatlanná)
A felgyorsult információáramlásnak köszönhetően a felhasználókban kialakult a „banner-vakság”. Ennek következményeképpen 1995-ben még 2,1%-os volt az átkattintási arány, 1998-ban már csak 0,5%, és 2000-ben elérte a 0,2%-ot. Napjainkban a bannerek készítésének új stratégiáival párhuzamosan újra növekedni kezdett ezen hirdetések hatékonysága. Rájöttek ugyanis, ha a felhasználók olyan hirdetéseket kapnak, amelyek nem zavarják őket, hanem ahhoz a témához kapcsolódnak, amely érdekli őket, sikereket lehet elérni. Ez (is) magyarázza a remarketing kampányok sikerességét.
Google AdWords bannerek (remarketing, display)
Egy kis segítség, bár az AdWords súgóban is meg lehet találni az adatok.
A Google rendszerében az alábbi fájltípusok megengedettek: GIF, JPG, PNG, SWF, ZIP, melyek maximális mérete nem haladhatja meg a 150 KB-ot.
Az alábbi hirdetésméretekben készült bannerek tölthetőek fel az AdWords felületére.
Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »
A járvány miatt megváltozott piaci helyzetben nagyon aktuális téma, hogy mi történik egy olyan webáruházban, melynek forgalmára nagyon kedvezően hat a válság. Egy olyan webáruházon keresztül szeretném bemutatni, hogy mi a teendő és mire kell figyelni, melyet...
Tavaly májusban egy az online marketing más területén mozgó ismerősünk mutatott be egy webáruház tulajdonosnak. Olyan termékeket forgalmaztak, (illetve forgalmaznak most is) mely egyaránt szól a B2B és a B2C szektor képviselőinek is. Tehát a vállalati ügyfeleken túl a...
Az esettanulmány egy olyan webshopról szól ami nem tudott előre lépni. 2-3 nagyon erős versenytárs uralja a piacot. Ezen piaci szereplők a gyártó, míg őket 20-25 webshop követi akik több gyártó termékeit is forgalmazzák. A piac pedig a kis szereplőkkel folytatódik. A...
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.Elfogadom