Blog » Laczkó Balázs blogja » Az ötlet és az AdWords viszonya

Az ötlet és az AdWords viszonya

Szerző: | 2017. nov. 15 | AdWords

Az elmúlt időszakban tőlem könnyedebb témákat olvashattatok, nem közvetlen az online marketinggel kapcsolatosakat. Ideje visszatérni a komolyabb szakmai cikkekhez, hiszen többen jeleztétek, hogy nagyon szívesen olvasnátok ilyen jellegű írásokat tőlünk.

Előtte…

A jó hírem az, hogy újragondoltunk blogunkat és Kriszti ráhatásának köszönhetően felépítettünk egy olyan struktúrát, mely hasznos és érdekes témákat fog boncolgatni a jövőben. Kriszti a YouTube-bal kapcsolatosan fog izgalmas hírekkel szolgálni, továbbá magára vállalta a tudósító szerepét is, így bepillantást nyerhettek mindennapjainkba, illetve azokra az eseményekre, konferenciákra látogathattok el velünk gondolatban, ahová meghívást kapunk.

Zsolti a Facebook terén ad hasznos tanácsokat, én pedig az AdWords terén próbálok számotokra minőségi segítséget nyújtani. Emellett valószínűleg néha egy-egy csapongó témájú írással is elő fogok állni.

Akkor AdWords

Minden esetben, mikor AdWords kampányt készítünk, joggal merül bennünk a kérdés, hogy vajon sikeres lesz-e, megéri-e. A legtöbb esetben ez előre borítékolható, kiszámítható. (Persze könnyen beszélek több száz kampánnyal a hátam mögött. Bár– sajnos – tévedhetetlen sem vagyok, olykor mellé lövök.)

Sokat gondolkoztam azon, hogy mitől lesz sikeres egy AdWords kampány. Az eladandó terméktől/szolgáltatástól? A honlaptól? A marketingtől? Esetleg remek utánkövetéssel érhetünk el jó eredményeket? Természetesen minden elemnek a helyén kell lennie.

Sok olyan termékkel találkoztam ahol rögzített fogyasztói árral kellett dolgozni. A versenytársak is remek honlappal, ügyes marketingessel és megfelelő utánkövetéssel rendelkeztek.

Mitévő legyen ilyenkor az ember?

Az ötlet

Ebben az esetben nem marad más hátra, mint, hogy leüljünk és gondolkodjunk. Ebben a rövid cikkben nem folyok bele a Buyer Personák létrehozásába, a versenytársak elemzésébe, a stratégia megalkotásának fontosságába vagy a kampányok építése szempontjából érdekes egyéb tényezőkbe, ezek a későbbi bejegyzéseimben önálló témaként fognak megjelenni. Most kizárólag az ötletre, mint értékre fókuszálok.

Személyes véleményem az, hogy nem nagyon van olyan probléma vagy kihívás, melyet kellő agytorna után ne tudnánk megoldani. Persze előfordul, hogy ez nem kevés munka lesz. Sebaj, ha könnyű lenne, akkor már mások megcsinálták volna.

Ne gondolkozzunk bonyolult, esetleg világmegváltó megoldásokban. A legtöbb esetben a faék egyszerűségű dolgok is remekül működnek.

Mégis mit?

Saját példák:

Könyvelő szolgáltatás értékesítése

Egy könyvelő ügyfelünk esetében egy könyvelőtesztelőt készítettünk pár nagyon egyszerű, de fontos kérdéssel. A kitöltést követően a felhasználók egy értékelést és javaslatot kaptak a válaszaik alapján, valamint eredmény függvényében konzultációs lehetőséget is. Sokkal nagyobbat ütött ez a kis „minikampány”, mint remélni mertük volna. Gyakorlatilag szinte lekövethetetlen mennyiségű új ügyféljelölt érkezett.

Pedig a könyvelés értékesítése az általános vélekedések szerint nem a legegyszerűbb online marketing feladat.

Telefon tarifacsomag értékesítése

Gyakorlatilag egy egyszerű tarifa összehasonlító csomagot gyártottunk le, ide érkeztek a hirdetések. A tarifa tényleg jó volt, így nem volt nehéz dolgunk. Mielőtt nekikezdtünk a munkának nem volt túl sikeres a reklám. A siker fő pillére itt is az ötlet volt.

E-mail marketing

E-mail kampányok támogatására vetettük be az alábbi megoldást. A feliratkozók számára az e-mail kiküldését követően remarketing formájában jelenítettünk meg hirdetéseket, melynek üzenete az volt, hogy nyissák meg e-mail fiókjukat és olvassák el a megbízónk által kiküldött leveleket. Drasztikus mértékű megnyitási arány növekedés volt tapasztalható. Nagyon kevés ráfordítás mellett.

Konklúzió

Érdemes időt szánni és gondolkodni különböző szokatlan vagy kreatív ötleteken. Mint írtam, az egyszerűség nem feltétlenül hátrány. Sőt bizonyos célközönség esetén elvárás! Erről jut eszembe:

Az USA-ban készült egy kutatás, melynek a lényege az volt, hogy miért lehetnek sikeres cégvezetők azok, akiket a tanultabb (és kissé elbizakodott) emberek egyszerű jelzővel illettek. Nos lehet, hogy nem ők voltak a legokosabbak, azonban a tanulmány alapján ők, a maguk egyszerű gondolataival mindenki számára érthetően el tudták magyarázni, hogy mit is akarnak. Míg ez tanultabb kollégáiknak nem minden esetben sikerült.

Gondold át, hogy mi a cél! Milyen segítséget tudsz adni az ügyfeleid számára, akik ezáltal el tudják dönteni, hogy mire van pontosan szükségük? Segíts nekik abban is, hogy felismerjék: ezt a dolgot tőled kell beszerezni!

Mivel tudod magadra felhívni a figyelmet, ha nem egy olyan újszerű dologgal, ami a maga nemében egyedülálló a szegmensedben? Hidd el. sokkal emlékezetesebb maradsz így, mint egy banneres vagy egy keresési hirdetéssel.

Ha nem boldogulsz keress bizalommal!

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat

Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?

Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?

Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem