Az AdWords története

Szerző: | 2016. nov. 21 | OMG

Napjainkban a marketing világa nagymértékben kitágult, és ez főleg az internet adta lehetőségeknek köszönhető. Ha online marketingről beszélünk, nem hagyhatjuk figyelmen kívül a Google AdWords szolgáltatását, hiszen egy kiemelkedő marketing eszköz. Viszont azt nem sokan tudják, hogy mennyit is kell visszamennünk az időben, hogy beszélhessünk egyáltalán az AdWordsről.

2000. október 23-án indult az online hirdetési rendszer a Google-nál, amely az Adwords nevet kapta. Két évvel később pedig már Magyarországon is elérhető vált a szolgáltatás. Az AdWords a kezdetekben még csak 350 ügyféllel rendelkezett. Nagyon sok újítás történt azóta ahhoz, hogy az AdWords mára a leghatékonyabb hirdetési felülete legyen. Teljesen felforgatta az eddig megszokott reklámpiacot.

Több szempontból is forradalminak számított az AdWords megjelenése. Először is az, hogy a hirdetők maguk tudják beállítani a hirdetéseik feltételeit. Kezdve a napi költségkerettől egészen a kulcsszavakhoz kapcsolt landing page-ig (érkezési oldal). Másrészt viszont sokkal költséghatékonyabb eszközzé vált a CPC használatával, vagyis a kattintásonkénti költséggel, amely pontosan mérhető tette a hatásait. A hirdetések utáni fizetés kattintás alapú, de nem beszélhetünk egy fix árról, hiszen a hirdetők licitálhatnak rá és minél hatékonyabb egy hirdetés, annál alacsonyabb lesz a kattintás összege.

2003-ban megjelent a Google Adsense, amelynek köszönhetően már weboldalakon is megjelenhettek az AdWords hirdetések. Tehát lehetővé tette a hirdetők számára, hogy elérjék a Google hatalmas hirdetői hálózatát.
A Google filozófiáján alapul az AdWords sikere, mivel a központjában teljes mértékig a felhasználó áll. Tehát minden felhasználónak az általa beírt kulcsszavakra jelennek meg releváns hirdetések akkor, amikor az adott téma valóban érdekli.

A Google mára a világ negyedik legértékesebb cége, amihez nagyban hozzájárul az is, hogy a bevételének 96%-a az AdWords hirdetésekből származik. Már világszerte több százezer portálon lehet hirdetni és nagyon hatékonyan működnek a Google keresések között megjelenő hirdetések is. Folyamatos képzés és az új funkciók megismerése nélkül, nagyon hamar lemaradhatunk, és a konkurencia megelőzhet minket, ezért fontos, hogy mindig naprakészek legyünk.

Arra a kérdésre, hogy milyen lesz a jövő marketingje, nem lehet teljesen biztos válasz adni, de a technológiai innovációknak köszönhetően az biztos, hogy oda kell figyelnünk az újdonságokra, ha versenyben szeretnénk maradni.

Jovon Virág ViktóriaPPC manager

További blogbejegyzései

Viki az Adwordsön és a Facebookon egyaránt remekül megállja a helyét. Ügyfeleit nagy körültekintéssel kezeli. Nagy utazó, szívesen látogatja Európa legszebb városait. Emellett a színházi előadások állandó vendége. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem