Blog » Laczkó Balázs blogja » AdWords keresési hálózat

Az AdWords keresési hálózata

Szerző: | 2017. jan. 25 | OMG

A Google Keresési Hálózatát gyakorlatilag mindenki ismeri, használja és szereti. A keresőóriás hatalmas energiát fektetett abba, hogy egy hatékonyan működő keresési algoritmust alkosson, mely a kisebb hibáktól eltekintve sikerült is.

Google keresési hálózat

Azt a tapasztaltabbak már tudják, hogy a Google természetes (organikus) találati listáján nem egyszerű előkelő pozíciót elérni, pláne nem gyorsan. Az AdWords és egyéb hirdetési felületek használata nélkül hosszú hónapokba, esetleg évekbe telne releváns forgalmat irányítani az oldalunkra. A Google keresési hálózatát használva ezt akár a weblap indulásának pillanatában megtehetjük.

Működésének elve a relevancián alapul. A rendszer minden esetben igyekszik a kereső számára leginkább hasznos, azaz releváns találatot megmutatni. A releváns találatokat a rendszer sorrendbe állítva jeleníti meg.

Jelenleg a keresőoldalon a korábbi lehetőségekkel ellentétben már 4 találat jelenik meg, ellenben a jobb oldali sávban megjelenő hirdetések eltűntek.

Megjelenés

A találatok a felhasználó által a keresőbe beütött kulcsszó vagy kifejezés alapján jelennek meg. Nagyon fontos tehát arra törekednünk a hirdetések létrehozása során, hogy minden esetben releváns találatokat jelenítsünk meg. Ez nagyon leegyszerűsítve azt jelenti, hogy pontosan azokat a kulcsszavakat vagy kifejezéseket használjuk, melyek lefedik az általunk kínált terméket vagy szolgáltatást. Azaz ne hirdessünk sportcipő kulcsszóra, ha csak téli bakancsok értékesítésével foglalkozunk, mivel a látogató ugyan eljut az oldalunkra, (fizetünk érte) azonban csalódott lesz, mert nem talál eladó sportcipőt az oldalon, illetve a kulcsszó minőségi mutatója is – tovább – fog csökkeni.

Hogyan alakul ki a keresési rangsor?

A keresési hálózaton elért sikerünket a kínált termék vagy szolgáltatás mellett a kulcsszó-hirdetés-landing page „szentháromsága” befolyásolja. Ezek hármas elegye határozza meg a minőségi mutatót, mely nagyban befolyásolja hirdetésünk megjelenítési pozícióját, továbbá azt, hogy mennyibe kerül a hirdetés.

Azt, hogy hirdetésünk milyen pozícióban jelenik meg, alapvetően két változó határozza meg. Az egyik a fent említett minőségi mutató, a másik az az összeg, melyet maximálisan hajlandóak vagyunk megadni egy kattintásért (CPC). Az így kapott érték alapján rendezi sorba a licitben résztvevő hirdetéseket a Google.

A minőségi mutatóról a későbbiekben külön cikkben foglalkozunk, mivel óriási jelentőséggel bír a hirdetési rendszert illetően. A bejegyzésben olyan befolyásoló tényezőkről lesz szó, melyek befolyásolják a mutató teljesítményét, továbbá olyan praktikákat járunk körbe, melyek segítenek a mutatószám emelésében.

Hogyan alakul ki a hirdetés ára?
Az utánunk következő versenytárs rangsor értékét elosztjuk a minőségi mutatónkkal, melyhez plusz 1 Ft-ot adunk. Nézzünk egy extrém példát arra vonatkozóan, hogy néha a legmagasabb CPC-vel is csak az utolsó pozíciót érhetjük el.

A hirdető 50 Ft-os CPC mellett 10-es minőségi mutatóval rendelkezik (600-as rangsor érték)

B hirdető 60 Ft-os CPC mellett 6-os minőségi mutatóval rendelkezik (360-as rangsor érték)

C hirdető pedig 80 Ft-os CPC mellett 3-as minőségi mutatóval rendelkezik (240-as rangsor érték)

D hirdető 111 Ft CPC mellett 2-es minőségi mutatóval rendelkezik (222-es rangsor érték)

A cpc-je: 37 Ft
B cpc-je: 41 Ft
C cpc-je: 74 Ft
D cpc-je a legmagasabb!!!!

A tanulság tehát az, hogy fordítsunk kiemelt figyelmet az általunk használt kulcsszavak minőségi mutatójára a Google Keresési Hálózatán!

Keresési partnerek

A keresési hálózat mellett a keresési partnerek felületein is megjeleníthetünk hirdetéseket. Ezen partnerhálózathoz tartozik több száz nem a Google által üzemeltetett weboldal, de a YouTube és más Google tulajdonban lévő site is.

A keresési partnerek használata alapértelmezett a keresési kampányok indítása esetén. Figyeljünk arra, hogy amennyiben nem szeretnénk ilyen megjelenéseket, úgy kapcsoljuk ki ezt a funkciót!

Végül, de nem utolsó sorban: a keresési partnerek webhelyein elért átkattintási arány nem befolyásolja a Google keresőben elért minőségi mutató.

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat

Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?

Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?

Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem