Blog » Laczkó Balázs blogja » Miért elengedhetetlen az aktív blog a sikeres keresőoptimalizáláshoz?

Miért elengedhetetlen az aktív blog a sikeres keresőoptimalizáláshoz?

Szerző: | 2015. feb. 26 | Keresőoptimalizálás

Jayson DeMers már korábban kifejtette a fenti kérdést. Boncolgassuk tehát mi is, hogy miért jó és miért kell egy színvonalas blogot vezetnünk!

A blogolás legfontosabb alapszabálya: ha nincs elegendő időnk és erőforrásunk a rendszeres frissítéséhez, inkább bele se kezdjünk. Nincs ugyanis kiábrándítóbb egy olyan blognál, ami már hónapok óta nem frissült – ez azt tükrözi, hogy a tulajdonosa nem törődik a látogatókkal, és összességében véve negatív benyomást gyakorol a weboldalra nézve. Sok cég úgy gondolja, hogy azért kell blogíráshoz folyamodnia, mert a konkurens oldalak is ezt teszik, a pontos miértekbe azonban nem gondolnak bele.

Az igazság az, hogy egy aktív blognak rengeteg előnye van, többek közt:

bullet_colored_4 Hozzásegíti a weboldalunkat ahhoz, hogy a Google gyakrabban indexelje, ami jobb eredményhez vezet az organikus találati listában, és forgalomnövekedést is hozhat.

bullet_colored_4 Javítja a konverziós arányt, hiszen a látogatóink azt látják, hogy a weboldalunk (és így a cégünk) is aktív online tevékenységet folytat. Ugyanakkor a saját szaktekintélyünket és szaktudásunkat is megalapozhatjuk a piacon, márkahűséget építhetünk, tovább növelve így a konverziós rátánkat.

bullet_colored_4 Tartalmat biztosít a közösségi média résztvevői számára, akik erre közösségi visszajelzéseket adnak, amikor úgy döntenek, hogy megosztják a bejegyzéseinket a Twitteren vagy a Facebookon. A közösségi visszajelzések tovább segítenek bennünket az organikus találati listában elfoglalt helyezésünk javításában.

bullet_colored_4 Lehetővé teszi számunkra, hogy még több releváns kulcsszóra érjünk el jó helyezést a keresőben. A blogbejegyzés olyan, mint egy újabb tombolajegy a kalapban, nagyobb esélyt biztosít számunkra, hogy weboldalunk olyan felhasználói lekérdezésekre jelenjen meg a keresőben, melyek a mi termékeinkre, szolgáltatásainkra irányulnak.

bullet_colored_4 Segít az olyan bejövő linkek generálásában, melyek más, releváns tartalomból idézni kívánó szerzőktől érkeznek. Ez jó hatással van a helyezésünkre, és ismertséget szerez a cégünknek, márkánknak.

bullet_colored_4 A Google Szerzőséggel (Google Authorship) párosítva elősegíti az átkattintási arány növekedését a kereső találati listájában, egyúttal növelve a honlap forgalmát.

Google Freshness frissítés

A Google által 2011 novemberében kiadott algoritmus, a Freshness bebizonyította, hogy mennyire nagy hangsúlyt helyez a Google a friss, aktuális információkra a keresési eredményeiben. Éppen ezért honlaptulajdonosként rendkívüli módon összpontosítanunk kell a már létező tartalmunk folyamatos naprakészen tartására, illetve az új tartalmak publikálására.

A blogok egyébként is azok közé a weboldalak közé tartoznak, melyeket a keresők időről időre előszeretettel térképeznek fel és indexelnek. A cégeknek nemcsak a hagyományos menüpontok tartalmait (pl. Rólunk, Kapcsolat) kell folyamatosan frissíteniük, a blogposztok is egyfajta közvetítő közegként szolgálnak, amelyen keresztül az olvasók, ügyfelek és potenciális vásárlók jelentős többletértékhez juthatnak. A blogbejegyzések tehát éppen olyan mennyiségben biztosítják a friss tartalmat, amilyenben a keresők elvárják.

Kevert blogtartalom: céges hírek és egyedi értékközvetítés

A keresőoptimalizálás és az olvasók szempontjából is az az egyik legideálisabb tartalomtípus, mely céges híreket is magában foglal, beleértve az új termékeket, szolgáltatásokat és az egyéb, vállalatot érintő újdonságokat is. Az ilyen jellegű posztok tele vannak olyan hasznos információkkal (pl. alkalmazottak, termékek, helységek neveivel), melyekre a felhasználók is rákereshetnek a Google-ben, emellett pedig arról is remek tájékoztatást adnak, hogy mi történt a cég életében az elmúlt időszakban. Ez a meglévő és potenciális ügyfelek számára lehet hasznos, valamint megmutatja a keresőnek, hogy az adott vállalat komoly ügyfélszolgálati tevékenységet folytat, így a Google cserébe jobb helyezést biztosít a weboldalnak a találati listában. A kereső tehát a legnaprakészebb információk megjelenítésére törekszik a keresési eredményeiben, ami jobb felhasználói élményt kínál a felhasználóknak.

A már meglévő olvasók és ügyfelek mellett az új látogatók is értékelni fogják a cég életét érintő aktualitásokat. Az ilyen jellegű tájékoztatás a felhasználó ismételt látogatását vagy kapcsolatfelvételre irányuló szándékát is eredményezheti, amiből később akár eladás is válhat.

Az ideális kevert blogtartalom nemcsak céges aktualitásokat jelent, hanem olyan cikkeket, melyek egyedülálló értéket közvetítenek az olvasók felé. Az informatív és hasznos cikkek írása remek taktika, a soha vissza nem térő ajánlatot kínáló tartalmak blogunkba történő beépítése azonban még előnyösebb.

Elkötelezett olvasók = magasabb látogatottság és jobb elérés

A keresőmotorok jelenleg a személyre szabott keresésre építenek, hogy még pontosabb találatokat tudjanak biztosítani a felhasználóik számára. Ennek az elvárásnak nekünk, honlaptulajdonosoknak is meg kell felelnünk, méghozzá olyan módon, hogy a weboldalunk blogjának tartalmát az olvasóink igényeit figyelembe véve kell alakítanunk. Ezt úgy érhetjük el, ha olyan tartalmat hozunk létre, mely bizonyos kérdéseket válaszol meg, vagy épp vitát, eszmecserét kezdeményez. Másképp megfogalmazva, a blogolók számára elengedhetetlen, hogy naprakészen tartsák a tudásukat a saját szakterületükön, és olyan témákat feszegessenek a blogbejegyzéseikben, melyek újat tudnak mutatni, és ezáltal fenntartják az olvasóik érdeklődését.

A sikeres blogposztok általában jól megfogalmazott címmel rendelkeznek (pl. a „Hogyan…” vagy az „5 ok, amiért…” kezdetűek), amely felkelti az olvasók érdeklődését. Ahhoz, hogy népszerű bejegyzést írhassunk, először ki kell derítenünk, mely téma vagy fogalmazásmód eredményez nagyobb olvasottságot vagy megosztást, majd ezt előtérbe helyezve kell előállítanunk a tartalmunkat. Vegyünk egy példát: ha azt vettük észre, hogy egy videoblog

jóval nagyobb nézettséget ér el, akkor helyettesítsünk egy-két szöveges posztot videóval, ezzel némileg időt is spórolunk (az utómunkálatoktól függően), és minden bizonnyal nagyobb érdeklődést váltunk ki a látogatóinkból.

És itt be is zárul a kör: a magasabb olvasói érdeklődés és elköteleződés összességében véve jobb látogatottságot és nagyobb forgalmat eredményez. A minőségi tartalom írása tehát a keresőoptimalizálás egyik (ha nem a) leghatékonyabb formája.

Törekedjünk a hitelességre és az értékes tartalom előállítására

Az értékes tartalom írása jobb és több természetes megjelenést biztosít a weboldalunk számára, a közösségi médiában és más blogoldalakon egyaránt. A közösségi média aktív használói és a bloggerek szívesen osztanak meg olyan tartalmakat a saját olvasóikkal, melyekről úgy gondolják, hogy hasznosak lehetnek számukra. Mivel a Google és a Bing is beépítette a személyre szabott kereséseket a találati listájába, a közösségi oldalakon széles körű népszerűségnek örvendő blogbejegyzések sokkal gyakrabban és előnyösebb pozícióban jelennek meg a keresési eredmények közt, ami magasabb forgalomhoz vezet.

Ezenkívül, ha egy blog egyeduralkodóvá válik a saját szakterületén, nagyobb valószínűséggel szerez bejövő linkeket, ami alapvető fontosságú a rangsoroló algoritmusok esetében. Minél több ízben jelennek meg egy adott cég blogbejegyzései online, annál inkább azt mutatják az olvasóik és a keresők felé, hogy a cég weboldala (és ezáltal a cég maga is) hiteles forrás, valamint segíti a márkahűség kiépítését, fejleszti a konverziós arányt, és jobb láthatóságot eredményez a kereső találati listájában.

A kiterjedt online jelenlétre vágyó cégek számára a megbízhatóságra való törekvés elsődleges fontosságú kell, hogy legyen. Szerencsére a blog az első lépés ennek a hitelességnek a kiépítésében, mindemellett pedig SEO-törekvéseinkre is előnyös hatással van.

Blogra fel!

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Egyéni képzés Netmarketing módra

Sokat gondolkoztam azon, hogy milyen felütéssel kezdjem a bejegyzésem. Szokásomhoz híven a személyes tapasztalataimra hagyatkozom. Amikor akár én, akár valamelyik kollégám csoportos képzésen vett részt, hiányérzettel távozott. Előadás függvényében több-kevesebb értékes dolgot kaptunk. A legtöbb esetben azonban hiányérzettel távoztunk. Az érzés hiányzott, hogy igen, pontosan azt kaptam, amire szükségem van. Be kell, hogy valljam a saját csoportos oktatásaink után is hiányérzetem volt.

2016-ban erről kell, hogy szóljon a linképítés

A Google változó világában a linképítés módszerei is gyakran változnak. Most is egy új korszak köszöntött be a Pingvin algoritmusnak köszönhetően. Megváltoztak a Google által kirótt retorziók és ezáltal a linképítés alapvető módszerei is. A Pingvin előtti korszakban a kétes linképítések mindig …

A keresőoptimalizálás valóban hatékony netmarketing eszköz?

A SEO (Search Engine Optimization) annyit tesz, mint keresőoptimalizálás, mely nélkül minden, a kereső találati listájában való előrelépésre tett törekvés hiábavaló. A keresőoptimalizálás magasabb forgalom eléréséhez segíti az online marketingesek honlapjait, a magasabb látogatottság pedig…

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem