Blog » Laczkó Balázs blogja » AdWords, mint hirdetési felület

AdWords, mint hirdetési felület

Szerző: | 2016. nov. 21 | OMG

A Google és a relevancia

Ahhoz, hogy megértsük a Google AdWords, mint hirdetési rendszer működését ismernünk kell a Google filozófiáját. A Google, mint vállalkozás tulajdonképpen egy internetes kereső, melyhez szorosan és kevésbé szorosan rengeteg terméke és szolgáltatása is kapcsolódik a cégnek.

A legfőbb értéke – de hívhatjuk hitvallásnak is – a Googlenak a relevancia. A relevancia alapján kerül meghatározásra a Google kereső találati listája. Szintén a relevancia az esszenciája a Google AdWordsnek is. Itt is relevancián – amit a hirdetéskezelőben találóan minőségi mutatónak neveztek el – keresztül mérik azt, hogy milyen értékkel bír a kereső számára az általunk létrehozott hirdetés.

Nézzük meg mi is az a minőségi mutató tulajdonképpen? A Google definíciója így szól:

„A minőségi mutató a hirdetések, kulcsszavak és céloldalak minőségére vonatkozó becslés. A jobb minőségű hirdetésekkel alacsonyabb árak és jobb hirdetéspozíciók érhetők el.”

A fenti definíció egyébként itt érhető el: https://support.google.com/adwords/answer/140351?hl=hu

A leírásból kiderül, hogy a minőségi mutató befolyást fog gyakorolni a pénztárcánkra, így joggal sorolhatjuk be a különösen fontos tényezők közé. A minőségi mutatóról röviden ennyit, a későbbiekben külön cikk keretében fejtem ki, hogy hogyan növelhetjük ezt a különösen fontos számot és mi befolyásolja az értéket.

De kanyarodjunk vissza az AdWords alapjaihoz!

A Google hirdetési rendszere két úgynevezett hálózatra tagozódik: Keresési és Display Hálózatra. Elsőként vizsgáljuk meg, hogy mik a Keresési Hálózat jellemzői, és nekünk, mint hirdetőknek miért előnyös!

Google Keresési hálózat

A Google Keresési Hálózata az a felület, ahol a felhasználók különböző számukra fontos témában kereséseket végeznek. Én is itt keresek a munkához eszközöket, képzéseket, partnereket. A privát életemben is gyakran használom, például könyveket kevés kivételről eltekintve csak online vásárolok. Kedves feleségem pedig minden „hasznos” holmit a Keresési Hálózat segítségével vásárol meg.

Ez a rövid, személyes példa is mutatja milyen perspektíva nyílik meg a hirdetők előtt. De kanyarodjunk vissza a szakmai elemekhez!

Pontosan mit is takar a keresési hálózat? A Google meghatározása szerint a Google keresőt, a Google Térképet, Google Playt és Google Shoppingot foglalja magában.

A keresési hirdetések a keresési hálózat mellett megjeleníthetőek az úgynevezett keresési partnerek segítségével is, az általuk biztosított felületen. A keresési partnerek alatt a YouTube-ot, a Google által működtetett egyéb weboldalakat, továbbá nagyszámú nem a Google által működtetett honlapot értünk. – by Google

Az AdWords kampányokon belül az alábbiak láthatóak Google kereső/keresési partnerek vonatkozásában. (Természetesen a megjeleníthető adatok köre nagyban bővíthető.)

Mikor használjuk a Keresési Hálózatot?

Nagyon röviden összefoglalva a Keresési Hálózaton az esetek túlnyomó többségében a kereső már meglévő igényére, problémájára keres megoldást. Persze sok esetben a vásárlás, az igény kielégítése és a probléma megoldása nem azonnal, hanem hosszabb idő múlva következik be.

Mindenesetre, ha a megfelelő célzási beállításokat használjuk, jó terméket vagy szolgáltatást kínálunk, úgy egy folyamatosan pénzt termelő eszközt kapunk a kezünkbe.

Google Display Hálózat

A Google Display Hálozata a cég megfogalmazása szerint:

A Display Hálózat webhelyein elérhető a világ internetet használóinak a 90%-a.* A Display Hálózaton a megfelelő célzással – többek között – adott kontextusban (például a „szabadtéri tevékenységekre” szakosodott webhelyeken vagy a „cnn.com” webhelyen), adott közönségek számára (például a „kismamáknak” vagy az „autót keresőknek”) vagy adott helyeken jeleníthet meg hirdetéseket.
*Forrás: Comscore.

Magyarra fordítva a fenti definíciót a Display Hálózat azoknak a weboldalaknak, illetve alkalmazásoknak összessége, melyet a hirdetéseink népszerűsítése érdekében fel tudunk használni, mint megjelenési felület.
A Display hálózat segítségével felhasználókra, valamint felhasználókra és kontextusra célzunk.

A kontextus jelen esetben az alábbiak szerint működik. Egy Display Hálózatón működő hirdetés esetén a Google algoritmusai elemzik a megadott célzási módok és az adott webhely tartalma közötti relevanciát. Amennyiben összefüggést, kapcsolatot érzékel a rendszer, úgy megjeleníti hirdetésünket az adott webhelyen a Google AdWords.

Mikor ajánlott a Google Display Hálózata?

A Google Display Hálózata többfunkciós. Több cél elérése érdekében is ajánlott használni. Kifejezetten hasznos abban az esetben, ha egy termék bevezetését fontolgatjuk vagy a márkaépítésre helyezzük a hangsúlyt. Mindezek mellett a problématudatra (Pl.: már ősz közepén érdemes téli gumit vásárolni, cserélni a balesetek megelőzése végett) és a meglévő problémák megoldásra (Pl.: innovatív tetőszigetelés kis helyen is megfelelő minőségű szigetelést biztosít) is koncentrálhatunk. A fentieken túl a remarketing használatával is tovább tökéletesíthetjük kampányaink teljesítményét.

Részletesen a későbbiekben olvashattok a Google Hálózatairól, illetve a remarketingről is.

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat

Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?

Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?

Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem