Blog » Laczkó Balázs blogja » Teljes design „ráncfelvarrás” előtt áll az AdWords

Teljes design „ráncfelvarrás” előtt áll az AdWords

Szerző: | 2016. Júl. 14 | AdWords

Ha az AdWords olyan ütemben öregedne, mint egy ember, jelenleg épp középiskolás évei elejét taposná. Mi több, olyan „tinédzser” lenne, aki az általános iskola óta ugyanazokat a divatjamúlt hobbikat űzi. Szerencsére a maga alig több mint 15 évével a világháló első számú fizetett keresési hirdetéseket megjelenítő platformja hamarosan átesik az első teljes design „ráncfelvarrásán” 2008 óta.

Egy március végi Google-bejelentés szerint a cég az AdWords kezelőfelületének teljes körű átalakítását tervezi alkalmazkodva a fogyasztók megváltozott keresési szokásaihoz és a folyamatosan növekvő mobilforgalomhoz. A közlemény szerint a fizetett keresések világának egyre komplexebb mivolta tette szükségessé a platform „újragondolását”, biztosítva, hogy a változtatások olyannyira relevánsak legyenek az elkövetkezendő 15 évre nézve, mint amilyenek az első 15 évben voltak.

A megújulás szükségessége kétségtelen volt a Google számára, a funkciók frissítéséhez pedig magukat a hirdetőket is segítségül hívták. Ezeket a visszajelzéseket, a felhasználói tanulmányokat és a finomításra irányuló teszteket alapul véve a Google termékfejlesztői csapata három kulcsterület köré szervezte az AdWords-redesignt:

bullet_colored_4 Fokozottabb hangsúly helyeződik a hirdető üzletére és kevesebb a Google-termékekre. Bár ez az állítás valószínűleg igen tág területet ölel fel, annyi biztos, hogy a cég még inkább segíteni szeretné hirdetőit a hatékony és eredményes, egyedi marketingcélokon alapuló kampányoptimalizálásban. Az átalakítás a felhasználói élmény javítását célozza, kezdve az üzleti célok meghatározásának a hirdető méréseivel és hirdetéseinek kezelésével történő összehangolásával.

bullet_colored_4 A fő cél értékes adatok biztosítása lesz, maximális kényelem mellett. Míg a tapasztalt hirdetők többsége számára nem okoz nagy gondot a használható adatok összegyűjtése és rendezése ügyfeleik számára, addig sokan abban is egyetértenek, hogy a folyamat helyenként nem túl felhasználóbarát. A várható fejlesztések eredményeképp tovább finomodik ez a folyamat, és könnyebben hozzáférhető jelentések állnak majd rendelkezésünkre, melyek pontosan fogják tükrözni a kampányok teljesítményét egy adott szegmensen belül.

bullet_colored_4 A hirdetőket egyszerű, mégis hatékony eszközök támogatják majd. Az új erőforrásoknak köszönhetően az egyének kevesebb időbefektetéssel sokkal többre lesznek képesek. Az olyan fontos feladatok, mint a hirdetésbővítmények ellenőrzése vagy a jelentések elkészítése ezentúl kevesebb rendetlenség és intuitívebb munkafolyamat eredményeképp valósulhat meg.

Hogyan jelennek majd meg ezek a változások?

Az egyik változás a lenti képernyőfotón látható. A kampányok és hirdetési csoportok – ahogy eddig is – a bal oldali sávban kerülnek elhelyezésre. Azonban egy adott kampányra kattintva egy ún. Áttekintési képernyő (Overview Screen) jelenik meg, mely kampány-, hirdetéscsoport- és hirdetésszinten is elérhető lesz a teljesítmény még alaposabb vizualizálása érdekében.

További, a képen is felfedezhető újítás a másodlagos navigációs fülek áthelyezése. A hirdetésekre, bővítményekre és kulcsszavakra vonatkozó menüpontok ezentúl szintén bal oldalon, a fő menüsávval párhuzamosan helyezkedik majd el. A kezelőfelület átalakításának ihletője a Material Design, melyen a többi Google-termék, például a térkép, a kereső és a levelezőrendszer designja is alapul.

A „külcsín” változásai ellenére a „belbecs” nem módosul jelentősen: a kampányok továbbra is az eddigiekhez hasonlóan fognak futni, nem szükséges hozzá rendszerfrissítés. Az átalakítások az idei év hátralevő részében és 2017-ben is folytatódnak, a frissítésekre vonatkozó felhasználói visszajelzések figyelembe vétele mellett. A Google közvetlenül a hirdetők közreműködésével kezdi majd el a tesztelési folyamatot, számos befolyásoló tényezőt alapul véve.

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat

Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?

Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?

Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem