BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

Teljes design „ráncfelvarrás” előtt áll az AdWords

Ha az AdWords olyan ütemben öregedne, mint egy ember, jelenleg épp középiskolás évei elejét taposná.

Mi több, olyan „tinédzser” lenne, aki az általános iskola óta ugyanazokat a divatjamúlt hobbikat űzi. Szerencsére a maga alig több mint 15 évével a világháló első számú fizetett keresési hirdetéseket megjelenítő platformja hamarosan átesik az első teljes design „ráncfelvarrásán” 2008 óta.

Egy március végi Google-bejelentés szerint a cég az AdWords kezelőfelületének teljes körű átalakítását tervezi alkalmazkodva a fogyasztók megváltozott keresési szokásaihoz és a folyamatosan növekvő mobilforgalomhoz. A közlemény szerint a fizetett keresések világának egyre komplexebb mivolta tette szükségessé a platform „újragondolását”, biztosítva, hogy a változtatások olyannyira relevánsak legyenek az elkövetkezendő 15 évre nézve, mint amilyenek az első 15 évben voltak.

A megújulás szükségessége kétségtelen volt a Google számára, a funkciók frissítéséhez pedig magukat a hirdetőket is segítségül hívták. Ezeket a visszajelzéseket, a felhasználói tanulmányokat és a finomításra irányuló teszteket alapul véve a Google termékfejlesztői csapata három kulcsterület köré szervezte az AdWords-redesignt:

bullet_colored_4Fokozottabb hangsúly helyeződik a hirdető üzletére és kevesebb a Google-termékekre. Bár ez az állítás valószínűleg igen tág területet ölel fel, annyi biztos, hogy a cég még inkább segíteni szeretné hirdetőit a hatékony és eredményes, egyedi marketingcélokon alapuló kampányoptimalizálásban. Az átalakítás a felhasználói élmény javítását célozza, kezdve az üzleti célok meghatározásának a hirdető méréseivel és hirdetéseinek kezelésével történő összehangolásával.

bullet_colored_4A fő cél értékes adatok biztosítása lesz, maximális kényelem mellett. Míg a tapasztalt hirdetők többsége számára nem okoz nagy gondot a használható adatok összegyűjtése és rendezése ügyfeleik számára, addig sokan abban is egyetértenek, hogy a folyamat helyenként nem túl felhasználóbarát. A várható fejlesztések eredményeképp tovább finomodik ez a folyamat, és könnyebben hozzáférhető jelentések állnak majd rendelkezésünkre, melyek pontosan fogják tükrözni a kampányok teljesítményét egy adott szegmensen belül.

bullet_colored_4A hirdetőket egyszerű, mégis hatékony eszközök támogatják majd. Az új erőforrásoknak köszönhetően az egyének kevesebb időbefektetéssel sokkal többre lesznek képesek. Az olyan fontos feladatok, mint a hirdetésbővítmények ellenőrzése vagy a jelentések elkészítése ezentúl kevesebb rendetlenség és intuitívebb munkafolyamat eredményeképp valósulhat meg.

 

Hogyan jelennek majd meg ezek a változások?

Az egyik változás a lenti képernyőfotón látható. A kampányok és hirdetési csoportok – ahogy eddig is – a bal oldali sávban kerülnek elhelyezésre. Azonban egy adott kampányra kattintva egy ún. Áttekintési képernyő (Overview Screen) jelenik meg, mely kampány-, hirdetéscsoport- és hirdetésszinten is elérhető lesz a teljesítmény még alaposabb vizualizálása érdekében.

További, a képen is felfedezhető újítás a másodlagos navigációs fülek áthelyezése. A hirdetésekre, bővítményekre és kulcsszavakra vonatkozó menüpontok ezentúl szintén bal oldalon, a fő menüsávval párhuzamosan helyezkedik majd el. A kezelőfelület átalakításának ihletője a Material Design, melyen a többi Google-termék, például a térkép, a kereső és a levelezőrendszer designja is alapul.

A „külcsín” változásai ellenére a „belbecs” nem módosul jelentősen: a kampányok továbbra is az eddigiekhez hasonlóan fognak futni, nem szükséges hozzá rendszerfrissítés. Az átalakítások az idei év hátralevő részében és 2017-ben is folytatódnak, a frissítésekre vonatkozó felhasználói visszajelzések figyelembe vétele mellett. A Google közvetlenül a hirdetők közreműködésével kezdi majd el a tesztelési folyamatot, számos befolyásoló tényezőt alapul véve.

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink