Blog » Tóth Ronny Attila blogja » A YouTube születése

A Youtube születése

Szerző: | 2016. nov. 21 | OMG

A Youtube mindennapjaink részévé vált, teljesen magától értetődnek tartjuk, hogy felmegyünk az oldalra és szinte bármilyen zenét, ikonikus filmjelenetet vagy akármi mást megtalálunk, ami éppen eszünkbe jut.

Pedig nem volt ez mindig ilyen nyilvánvaló, alig több mint 11 éve, 2005 februárjában alakult az oldal, 3 korábbi Paypal alkalmazott által. Előtte is voltak videó megosztók, de sehol se találkozhattunk olyan átfogó tartalommal, mint amit a Youtube biztosít. Nem egyszer kellett akár 3-4 keresést is végrehajtanunk a különböző videóval foglalkozó oldalakon, amíg megtaláltuk azt, amit eredetileg kerestünk. Az első videó (https://www.youtube.com/watch?v=jNQXAC9IVRw) 2005.április 23-án került fel az oldalra, amin Jawed Karim, az egyik alapító látható éppen egy állatkertben elefántok társaságában. Valószínűleg nem a legizgalmasabb dolog, amivel a neten összefuthatunk, történelmi jelentősége azonban vitathatatlan.

A nagyközönség számára 2005 májusa volt az az időszak, mikor nyilvánosan elérhetővé vált az oldal és a rá feltöltött tartalmak. Az már a legelején látszott, hogy hatalmas az érdeklődés, mivel 2005 év végére már naponta 8 millió megtekintést generált a site, ami egy ilyen frissen indult szolgáltatásnál elképesztő eredmény. Így gondolta ezt a Google is, aminek következtében 2006 novemberében 1,65 milliárd dollárért felvásárolta a Youtube-ot. 2007 májusában a hirdetések előtt is megnyílt az út, hogy megjelenjenek a felületen. Magyarországon 2012. február 29-én startolt a lokalizált verzió, ami azok számára is megkönnyítette a használatát, akik egyébként hadilábon állnak az angol nyelv használatával.

S hogy hol tart most? Teljesen egyeduralkodóvá vált a piacon, egy átlagember valószínűleg csak hosszas gondolkodás árán tudna fejből másik videós oldalt mondani. Több mint egy milliárd felhasználó, akik napi szinten sok százmilliós nézettséget generálnak. Ami ennél is fontosabb, hogy a „fizetőképes” célközönség körében (18-49) már sokkal népszerűbb, mint akármelyik tv adó, ami intő jel lehet minden olyan ember számára, aki mozgóképes hirdetésben gondolkozik. Jelenleg (még) számottevően olcsóbban érhetünk el embereket hirdetéseink által, ráadásul sokkal célzottabb célközönséget, mintha egy tv csatornán vennénk reklám helyet.

Tóth Ronny AttilaPPC manager

További blogbejegyzései

Ronny egyaránt járatos az Adwords és a Facebook területén is, kiváló kommunikációs képességének köszönhetően ügyfeleink egyik kedvence. Szabadidejében japán művészfilmeket néz, rengeteget olvas.»

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem