Blog » Laczkó Balázs blogja » A keresőoptimalizálás valóban hatékony netmarketing eszköz?

A keresőoptimalizálás valóban hatékony netmarketing eszköz?

Szerző: | 2015. ápr. 16 | Keresőoptimalizálás

A SEO (Search Engine Optimization) annyit tesz, mint keresőoptimalizálás, mely nélkül minden, a kereső találati listájában való előrelépésre tett törekvés hiábavaló. A keresőoptimalizálás magasabb forgalom eléréséhez segíti az online marketingesek honlapjait, a magasabb látogatottság pedig egyben magasabb profitot is jelent.

Egy nemrégiben napvilágot látott USA-ban elvégzett kutatás bebizonyította, hogy az emberek többsége keresők (Google, Yahoo, Bing) által találja meg online azt, amire szüksége van. Ha a weboldalunk nem jelenik meg az első néhány találatban, kevesebb esélyünk van arra, hogy elérjük ezeket a potenciális vásárlókat.

A kutatás arra is rámutatott, hogy a webes forgalom majdnem száz százaléka ezeken a keresőkön (hazánkban a Google keresési felületén) keresztül zajlik, így ha webshopot üzemeltetünk, elengedhetetlen, hogy honlapunk az első néhány keresési eredmény között szerepeljen. Itt jön képbe a keresőoptimalizálás: a SEO segít a weboldal optimalizálásában, mely így megfelelően lesz indexelve a keresők által, és akár a versenytársakat is megelőzheti a találati listában. A potenciális ügyfelek ugyanis mindig az első olyan hivatkozásra kattintanak, mely megfelel az érdeklődésüknek, függetlenül attól, hogy az a mi weboldalunk vagy esetleg egy konkurens honlap.

A keresőoptimalizálás megfelelő alkalmazása sikeres weboldalhoz vezet

Minden online marketinges sikerre szeretné vinni a termékeit, hogy azok gyorsan és könnyen sok pénzt termeljenek. Ha azonban nem megfelelően alkalmazzuk a keresőoptimalizálást, ez nem fog megtörténni. Egy weboldalnak nagy mennyiségű, minőségi és széleskörű információt kell tartalmaznia arról, hogy az adott termék miben és hogyan segítheti a vásárlót. A helyesen elvégzett optimalizálás, azaz a jól megválasztott kulcsszavak, a megbízható és releváns viszontlinkek és a közösségi média, blogok stb. megfelelő használata esetén a weboldalunk előkelő helyezést fog elérni a keresők találati listájában.

A keresőoptimalizálás megfelelő alkalmazásának néhány módja

Helyes kulcsszóhasználat

Minden honlapnak olyan informatív tartalommal kell rendelkeznie, mely kellően tájékoztatja a potenciális vevőket arról, mit érdemes tudniuk a termékről vagy szolgáltatásról, melyet felkínálunk számukra. Ha a weboldalunk szövegezése nem tartalmazza a megfelelő kulcsszavakat, melyek alapján a Google és más keresők indexelni tudják, a lehetséges vásárlók nem fogják megtalálni a honlapunkat. A megfelelően kivitelezett keresőoptimalizálás jó minőségű kulcsszavak alkalmazását is jelenti, melyek segítenek abban, hogy honlapunkra rátaláljanak az érdeklődők.

A keresők mindig a népszerű kulcsszavak után kutatnak, és ha a weblapunk tartalmazza ezeket, nagy valószínűséggel a potenciális vevők is eljutnak hozzánk. Járjunk tehát utána annak, melyek a weboldalunkhoz kapcsolódó, leggyakrabban használt kifejezések, és helyezzük el ezeket honlapunk szövegezésében, hiszen ez az, amivel a látogatókat magunkhoz csalogathatjuk.

Linképítés

A forgalomnövelés másik lehetséges módja a linképítés. Ha értékes linkeket gyűjtünk, és azokat elhelyezzük weboldalunk tartalmában, a keresők ezt felhasználva látogatottságnövekedéshez segíthetnek bennünket. Ha megfelelő mennyiségű, jó minőségű linket helyezünk el olyan, a miénktől független weboldalakon (pl. .hu, .com végződésűeken), melyek relevánsak a mi honlapunkra nézve, bevonzhatjuk az érdeklődőket. Tartózkodjunk azoktól az oldalaktól, melyek spam vagy pornográf jellegű tartalommal rendelkeznek, esetleg szövegezésükben helyesírási hibák találhatók, mivel az ezeken az oldalakon tömegesen elhelyezett linkek miatt a Google akár a mi honlapunkat is megbüntetheti.

A közösségi média és más weboldalak

A keresőoptimalizálás az eddig tárgyaltak mellett a közösségi média, a blogok és más weboldalak fórumainak hirdetési céllal történő használatát is jelenti. Manapság elengedhetetlen, hogy egy cég vagy vállalkozás saját Facebook oldallal és Twitter fiókkal rendelkezzen, hiszen egyebek mellett ez azt is lehetővé teszi, hogy valós időben lépjünk interakcióba a lehetséges és meglévő ügyfeleinkkel. Emellett a közösségi média arra is alkalmat ad, hogy a weboldalunk URL címét más blogokban vagy Facebook oldalakon hátrahagyva reklámot generáljunk, és felkeltsük a felhasználók figyelmét termékeink, szolgáltatásaink iránt. A folyamat eredményeképpen pedig ismertté tehetjük magunkat, elérhetjük, hogy mások is megosszák az általunk közzétett információkat, mely így még nagyobb forgalmat, több jövőbeni eladást eredményezhet.

Az olyan oldalaknak, mint a Facebook, több millió felhasználójuk van a világ minden szegletéből. Az internet remek eszköz az online marketingeseknek arra, hogy interakcióba lépjenek a világ globális piacával. A keresőoptimalizálás megfelelő használatával előnyt kovácsolhatunk ebből a tényből a cégünk számára, valamint nyithatunk egy lehetséges ügyfelek millióiból álló potenciális piacra.

Cikkek írása a cégünk népszerűsítésének céljából

A keresőoptimalizálás másik kiváló alkalmazási módja, ha cikkeket vagy bejegyzéseket írunk vállalkozásunkról, melyeket aztán más, releváns honlapokra vagy linkgyűjtő oldalakra posztolunk hirdetési céllal. Ezzel a módszerrel további forgalmat generálhatunk magunknak, hiszen a szövegbe olyan linkeket helyezünk, melyekre kattintva a látogatók a mi oldalunkra navigálnak. Így a honlapunk még több érdeklődő számára lesz látható, akik a későbbiekben hozzánk látogatva akár vásárolhatnak is tőlünk, nagyobb profitot hozva vállalkozásunknak.

Összegezve, a keresőoptimalizálás olyan nélkülözhetetlen folyamat, mely a céges weboldal megfelelő felépítésével segít abban, hogy bővítsük ügyfélkörünket, és ismertebbé váljunk mindazok számára, akik a mi termékünkhöz vagy szolgáltatásunkhoz hasonlót keresnek az interneten.

Győződjön meg arról, hogy az előnyök maximális kiaknázásával alkalmazza-e a keresőoptimalizálást, hiszen honlapja csak így kerülhet a keresők élére, cége pedig így válhat igazán keresetté, mindez pedig jelentős profitnövekedést garantál Önnek!

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Egyéni képzés Netmarketing módra

Sokat gondolkoztam azon, hogy milyen felütéssel kezdjem a bejegyzésem. Szokásomhoz híven a személyes tapasztalataimra hagyatkozom. Amikor akár én, akár valamelyik kollégám csoportos képzésen vett részt, hiányérzettel távozott. Előadás függvényében több-kevesebb értékes dolgot kaptunk. A legtöbb esetben azonban hiányérzettel távoztunk. Az érzés hiányzott, hogy igen, pontosan azt kaptam, amire szükségem van. Be kell, hogy valljam a saját csoportos oktatásaink után is hiányérzetem volt.

2016-ban erről kell, hogy szóljon a linképítés

A Google változó világában a linképítés módszerei is gyakran változnak. Most is egy új korszak köszöntött be a Pingvin algoritmusnak köszönhetően. Megváltoztak a Google által kirótt retorziók és ezáltal a linképítés alapvető módszerei is. A Pingvin előtti korszakban a kétes linképítések mindig …

5 ok, amiért a közösségi média fontos a SEO szempontjából

A keresőoptimalizálás egykor kizárólag csak a linképítést foglalta magában, de azt óriási dózisban. Nem létezett cél, sem stratégia, és a spam büntetéstől sem tartott senki. A játék célja a mennyiség volt, a legtöbb linkkel rendelkező oldal pedig az abszolút győztes.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem