Blog » Buzás Zsolt blogja » A Facebook-posztolás titkai – mi kerüljön a hírfolyamba?

A Facebook-posztolás titkai – mi kerüljön a hírfolyamba?

Szerző: | 2015. Már. 9 | Facebook

Az újdonság vonzza a felhasználókat. Ez mindenre érvényes. Legyen az egy hentes pult, ruhabolt vagy egy Facebook oldal. Ha mindig ugyanaz a kínálat, megnézzük egyszer, kétszer, aztán soha többet. Egyszerűen nincs miért nézelődni, ha nincs változás. Ezért fontos, hogy oldalunkon mindig legyen valami újdonság. Sok vállalkozás, főleg a legkisebbek több kifogást is találnak a „poszttalanságra”. Ilyen a „nincs időm, nincs kedvem, mit írhatnék, kit érdekel”-típusú kérdések, amelyek feltevésével tulajdonképpen a kreatív munka befejezettnek van tekintve.

Szóval, gondolkodjunk. Mi az, ami miatt látogatják az oldalunkat? Mi tetszik a felhasználóknak? Mi taszítja őket? Tudnak velünk kommunikálni? Mit posztoljunk? Sok kérdés felmerül saját oldalunk kapcsán. Egyértelmű válasz nincs. Ami általánosan elmondható, hogy próbáljuk betartani a 70-20-10%-os szabályt. Ebben a

bullet_colored_4 70%: a célközönségünknek szánt tartalom. Olyan pozitív (ez fontos, mert a Facebook alapvetően vidám hely) posztok, amelyek lájkolhatók, kommentálhatók, oszthatók. Mindenki szívesebben oszt meg vidám, lehetőleg képpel, videóval felturbózott tartalmat, mint sima szövegeset (főleg, ha az negatív hangulatú).

bullet_colored_4 20%: mások által előállított tartalom. Nem kell mindig egyedinek lenni. Időt és energiát takaríthatunk meg egy-egy értékes, mások által létrehozott poszt/kép/videó megosztásával. Időnként iktassunk be egy idézetet, motiváló, inspiráló összeállítást. Ha pedig találunk olyat, amely rólunk szól, sose hagyjuk ki!

bullet_colored_4 10%: hirdetés. Ennyi és nem több. Ha tisztességesen tartjuk magunkat az előzőekben leírtakhoz, akkor 90%-ban releváns tartalmat közvetítünk, így megbocsáthatóvá válik ez a 10%-nyi promóció. Főleg, ha még a hirdetésben valami igazán exkluzív kedvezményt ajánlunk.

buzas-szoltBuzás ZsoltFacebook szakértő

+36 20/323 1433 // buzas.zsolt@netmarketing.hu További blogbejegyzései

Zsolti a felelős a Facebook szakterületért, valamint a cégvezetés napi rutinját vállalja magára. Kreativitása és agilitása minden esetben az ügyfelek hasznára válik. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Tanácsaink a Facebook algoritmus változással kapcsolatban

Nem egy átlagos frissítésre kell számítanunk- ezt a mondatot mostanra már mindenki, akinek valahogy köze van Facebook oldalak menedzseléshez legalább ezerszer hallotta. A Facebook visszanyúlt a gyökereihez, a változások fő célja a portálon minőségileg eltöltött idő növelése és az emberek összehozása lett. Tartalmi szempontból ez azt jelenti, hogy sokkal aktívabban jelennek meg az ismerőseink posztjai az üzenőfalunkon, az oldalak, vállalkozások állapotfrissítései pedig háttérbe szorulnak. Kevesebb videóra, like-vadász és reakciós szavazásra serkentő bejegyzésre kell számítani, cserébe több lesz a kommentdús, aktív, beszélgetéseket kezdeményező poszt. De nézzük, hogy érinti ez vállalkozásainkat, mire kell felkészülnünk?

Facebook nyereményjáték elvek és változások

2018 több területen is nagy változásokat hozott el a Facebook használatát tekintve. Szóba került a céges és egyéb oldalak organikus megjelenítésének visszaszorítása az üzenőfalainkon, valamint ismerőseink posztjainak algoritmusos előtérbe hozása.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem