Blog » Laczkó Balázs blogja » 7 ütős tipp YouTube kampányokhoz

Ha már megvan a hirdetésre szánt videónk, és összekapcsoltuk az ügyfél AdWords fiókunkat a YouTube csatornánkkal, itt az ideje, hogy elkezdjünk hirdetni! Az alábbi bejegyzés az alapbeállításoktól az optimalizálásig veszi sorra, hogyan futtassunk sikeres AdWords–YouTube kampányokat.

4 tipp a kampánykészítéshez

Szegmentáljuk a YouTube In-View videókat a YouTube keresési hálózat videóitól (és próbáljuk meg kerülni a Google tartalmi, azaz display hálózatát)

Három hálózatot különböztethetünk meg, ami videókampányok célzását teszi lehetővé, ahogyan ezt a lenti kép is mutatja:

A display és a keresési hálózatok szegmentálásához hasonlóan a YouTube In-View videók keresési hálózattól való elkülönítése is ajánlott. Minden egyes hirdetéstípus más-más eredményt hoz ugyanis a néző viselkedésének függvényében. A YouTube In-View videók esetében a hirdetés egy másik videó lejátszása előtt jelenik meg, míg a YouTube keresési hálózata lehetővé teszi, hogy a hirdetési videó a keresési találatok közt tűnjön fel. Azáltal, hogy elkülönítjük egymástól a két felületet, különböző célzási lehetőségeket tesztelhetünk a különböző nézőtípusok számára.

Ha úgy döntünk, hogy YouTube In-View videókat használunk a Google display hálózatán, csak kisméretű célközönséget állítsunk be, hogy ellenőrzés alatt tudjuk tartani a költségvetés alakulását. Amikor meghatározzuk a célcsoportunkat, a Google ad számunkra egy napi megtekintési becslést. A Google display segítségével nagyobb forgalmat generálhatunk a videóinknak, azonban könnyen el is érhetjük a napi költségkeret plafonját.

Készítsünk YouTube remarketinglistákat!

Ha összekapcsoltuk az AdWords fiókot és a YouTube csatornát, lehetőségünk nyílik remarketinglisták létrehozására a YouTube látogatóiból. Míg egy weboldal-remarketinglista használata nagyszerű bevezető a YouTube-os videókampányokhoz, addig a YouTube-féle remarketinglista létrehozásának lehetősége egy hozzáadott plusz. A YouTube-csatorna vagy videó népszerűségétől függően adott számunkra a lehetőség, hogy egy csatorna bármely videójának bármely egyedi megtekintéséhez remarketinglistát hozzunk létre, vagy egy olyan specifikus listát, ami több konkrét műveletet céloz, például a videó alatti hozzászólást.

Kisméretű célcsoportok

Amint létrehoztuk a célcsoportunkat kulcsszavak, elhelyezések, érdeklődési körök és közönség szerint, a Google ad nekünk egy napi megtekintési becslést. Kis költségvetéssel ez körülbelül 500-1000 becsült megtekintést jelent. Ha kisméretű célcsoportot hozunk létre, könnyebben optimalizálhatjuk a kampányunkat a költségkeret csökkenésének előrehaladtával is. Míg a kulcsszavak és az érdeklődési körök átfedése hatékony módja annak, hogy csökkentsük a becsült közönség számát, addig annak a gyors beazonosítása, hogy mely elhelyezések, kulcsszavak és érdeklődési körök költenek anélkül, hogy célt érnének, nagyban megkönnyíti a későbbi optimalizálást.

Tartsuk alacsonyan a költségkeretünket!

A célcsoportunk méretétől függően a YouTube könnyen el tudja költeni a maximális napi költségkeretet. Azzal, ha az elején alacsonyabb költségkeretet állítunk be, elkerülhetjük a nagy mennyiségű, nem profitábilis megtekintéseket az első néhány napban. Ez a művelet plusz biztonságot jelent.

3 tipp a kampányoptimalizáláshoz

Tekintsük át az oszlopbeállításokat!

Az oszlopokat testre lehet szabni úgy, hogy kizárólag azokat a mutatókat jelenítsék meg, amelyek leginkább illeszkednek az elérni kívánt céljainkhoz. Ha például videó iránti elköteleződést szeretnénk elérni, a “View”, azaz Megtekintés oszlopok azt mutatják meg számunkra, hogy hányan nézték meg a videót elejétől a végéig. Az “Audience” (Közönség) oszlopok további információkkal szolgálnak számunkra az elért eredményeinkkel kapcsolatban. Az elért megtekintések, a feliratkozók, a megosztások és a like-ok száma mind-mind további elköteleződést jelent a többi videónk és csatornánk irányába a videóhirdetés megtekintése után. A konverziók értelemszerűen a “Conversions” (Konverziók) oszlopokban jelennek meg. A “Branding” vagyis Márkaépítés oszlopok megmutatják, hány ember látta vagy nézte meg a videóhirdetést, ami hasznos, ha a hirdetés célja az adott márka bevezetése.

Mielőtt megítéljük egy kampány sikerességét, fontos az összes mutató szemügyre vétele. Ha a nézők nagy százaléka kattint a weboldalra, de nem konvertál, akkor ez egy hagyományos remarketingkampány lesz az AdWordsben. Az olyan célok meghatározása is értéket képvisel, amelyek esetlegesen alacsony konverziót hoznak, de azt eredményezik, hogy a nézők 20%-a megtekinti a teljes videót. Azzal, hogy az oszlopok minden egyes csoportját áttekintjük, be tudjuk azonosítani, hogy melyik az a stádium a keresési tölcsérben, amelyet a kampány céloz.

Vezessünk elhelyezési jelentéseket!

A display hálózathoz hasonlóan az elhelyezési jelentések napi szintű vezetése jó módja annak, hogy elejét vegyük a nem megfelelő forgalomból származó költésnek. Ha a YouTube keresésben vagy elhelyezésben hirdetünk, a kampányok legjobb teljesítményre formálásának kiváló módja a célzás ellenőrzése a specifikus kulcsszavakra. Bármelyik alacsonyan konvertáló videókampány esetében érdemes megnézni a weboldalra való kattintásokat, és összevetni azokat a tényleges megtekintésekkel. Ha alacsony a weboldalra kattintások számának aránya, érdemes kizárni az elhelyezéseket a célzásból.

Próbáljunk ki különböző célzási beállításokat!

Mivel az átlagos megtekintésenkénti költség akár 5 Ft-nál is alacsonyabb lehet, van némi játékterünk kipróbálni a különböző célzási beállításokat. Mivel a YouTube-konverziós értékek sok esetben alacsonyabbak, mint a „hagyományos” AdWords hirdetések konverziónkénti értéke, így mindenképpen ajánlott használatuk!

YouTube-ra fel; csapjunk bele!

Amennyiben a YouTube hirdetésekkel kapcsolatosan kérdés merül fel, úgy a laczko.balazs@netmarketing.hu e-mail címen várom azokat!

Következő bejegyzésem szintén a YouTube-bal kapcsolatos lesz, mivel érdekes és hasznos változások léptek életbe a felületen!

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Mitől lesz „trendi” egy YouTube csatorna?

Az igazat megvallva, a sikeres YouTube csatornákra nincs egy bevált recept, mely minden helyzetben alkalmazható lenne. Létezik pár kulcsfontosságú tényező, mely a legtöbb trendi csatorna történetében megtalálható, így mai cikkünkben ezekből szemezgetünk. Habár a YouTube csatornák sikertörténetei eltérhetnek egymástól, közös vonásaikat igyekeztünk összefoglalni Nektek.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem