Blog » Laczkó Balázs blogja » 5+1 AdWords-technika, amivel spórolhatunk

5+1 AdWords-technika, amivel spórolhatunk

Szerző: | 2016. ápr. 7 | AdWords

AdWordsön hirdetni jó. Ráadásul minél olcsóbban jövünk ki, annál jobb. Ebben minden hirdető egyetért. Ezért folyamatosan azon dolgozunk, hogy lefaragjunk az AdWordsre szánt költségvetésünkből. Ám ez mégsem sikerül minden esetben. Összegyűjtöttünk pár jó tanácsot, amivel hatékonyabbá tehetjük a költségcsökkentő missziónkat.

1. IP-cím kizárás

Tegye a szívére a kezét minden, az AdWords világát amatőr szinten ismerő felhasználó: hányszor tekinti meg a saját hirdetéseit? 10-20 alkalommal egy hónapban?

Ezzel akaratlanul is növeli a megjelenések számát, így csökkentve az átkattintási arányt, és ez könnyen negatív hatással lehet a minőségi mutatókra.

Mi is találkoztunk már amolyan „hobbikattintó” ügyfelekkel. Ez addig nem okoz hatalmas anyagi károkat, amíg nem űz belőle sportot az ügyfél. Ekkor ugyanis már komoly ezres, tízezres tételekkel növelheti a saját kiadásait, ami nem mutat jól a hó végi kimutatásban. Ezért, ha felmerül a gyanú, hogy ügyfelünk önellenőrző, „önkattintó” hobbija elhatalmasodik, egyszerűen zárjuk ki az IP-címét! Magyarázzuk meg neki döntésünk okát, hogy tulajdonképpen az ő pénzét őrizzük.

2. Google Partnerek

A keresési hálózatnak köszönhetően akár hirdethetünk nem Google-tulajdonban lévő oldalakon is. Néhány esetben ez nagyszerű, de általában elég költséges, és csak a pénzünket pazaroljuk vele.

Hogy rájöjjünk, milyen hatással van eredményeinkre a keresési hálózaton való hirdetés, nyissuk meg a Lebontás menüt, és azon belül válasszuk a Hálózat (keresési partnerekkel) menüpontot. Itt a Google-keresések és a keresési partnerek webhelyei szerinti felosztásban láthatjuk a forgalmunkat, így könnyedén kideríthetjük, megéri-e hirdetnünk.

Ha nem szeretnénk tovább hirdetni a keresési hálózaton, elég bemennünk a Kampánybeállításokba, és kivenni a pipát a „Keresési partnerek szerepeltetése” mellett lévő kis négyzetből.

3. Helyek

A kattintások ára városonként nagyon eltérő lehet. A nagyvárosok általában drágábbak, mint a vidéki városok, Budapest például a lakosságszámának köszönhetően a legdrágább célpont Magyarországon.

Ha szemmel tartjuk a helyekről szóló jelentést, sok pénzt spórolhatunk. A Beállítások menüben minden kampánynál szegmentálhatjuk az adott országot földrajzi szempontok alapján. Az országokat lebonthatjuk megyékre, a megyéket városokra, és ha szükségesnek ítéljük, a városokat akár irányítószám szerint is feloszthatjuk.

Ennek köszönhetően pontosabb adatokat kapunk arról, hol teljesít jobban a hirdetés, és nem megfelelő költség/konverzió arány esetén kizárhatjuk azt a célpontot, ami gyengébben teljesít.

Az esetek többségében azonban először érdemes módosítanunk az ajánlaton, mert elképzelhető, hogy kizárás nélkül sikerül jobb költség/konverzió arányt elérnünk.

Ha úgy gondoljuk, hogy a rendelkezésünkre álló keretből még tudunk úgy gazdálkodni, hogy jobb hirdetési pozícióhoz jussunk, akkor javasolt megnövelni az ajánlatot azon a területen ahol hirdetéseink jobban teljesítettek.

4. Hirdetésidőzítés

Az AdWordsben lehetőségünk nyílik arra, hogy akár minden nap más időpontra időzítsük hirdetéseinket. Ezzel pénzt spórolhatunk, hiszen fölösleges akkor hirdetnünk, amikor a vevők többnyire nem vásárolnak. Ezek az időpontok általában a kora reggeli órák. (Érdemes megfontolni az éjszakai órákat is, hiszen nem célunk szórakoztatni az unatkozó éjjeliőröket sem.)

A Google Analytics felületén külön menüpontban követhetjük nyomon, melyik a legalkalmasabb hirdetési időpont, és mikor vásárolnak leginkább az emberek.

Az AdWordsön belül is láthatjuk, a hét melyik napján, illetve a nap mely szakaszában értünk el több konverziót, így könnyen megállapíthatjuk, mikor kell indítanunk és/vagy szüneteltetnünk a hirdetéseket.

5. Eszközök

AdWords kampányaink felállítása során különböző eszközöket, így számítógépeket, tableteket és mobiltelefonokat is megcélozhatunk. A Beállítások menüpont Eszközök szekciójában lebontva láthatjuk többek közt a kattintások és a megjelenések számát, valamint a konverziókat is.

Ezen információk birtokában eldönthetjük, hogyan osztjuk fel pénzünk az ajánlatkorrekció segítségével. Balszerencsénkre ezt csak mobiltelefonoknál tehetjük meg, tableteknél nem, de így akár ki is zárhatjuk a mobilos forgalmat, ha nem találjuk jónak az eredményeket.

+1. Intelligens CPC

Ha nem használtuk még korábban az AdWordsöt, alapbeállításként az intelligens CPC-t állítja be a rendszer, ami azt jelenti, hogy az AdWords automatikusan beállítja számunkra az ajánlatot úgy, hogy a legtöbb konverziót érhessük el.

Ez a beállítás a Google saját, korábbi fiókunkkal kapcsolatos adatain alapul, de ha ezek az adatok nem relevánsak, vagy nem áll rendelkezésére elegendő információ, fennáll a tévedés lehetősége. Ezért ajánlott az intelligens CPC helyett a kézi CPC alkalmazása. Ebben az esetben mi magunk állíthatjuk be, mennyit szeretnénk költeni egy-egy kattintásra.

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat

Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?

Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?

Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem