BlogCikkeinkből


Szerző: Laczkó Balázs

5 tipp a Facebook hirdetések fejlesztéséhez

A napi Facebook-használat során számtalan hirdetéssel találkozunk.

Van, amelyik nyomot sem hagy bennünk, másokon elidőzünk, esetleg rájuk is kattintunk – konverziót generálva ezzel a hirdetőnek. De min múlik, hogy eljutunk-e idáig?

Természetesen már a főcím is sokat tud tenni, például felkelti a felhasználó figyelmét, vagy azonnal nyilvánvalóvá teszi, hogy miről is fog szólni a hirdetés.

A képek szintén nagy segítséget nyújtanak, hiszen vizuális kreatív elem révén megvan a hatalmuk ahhoz, hogy megváltoztassák az emberi viselkedést, kattintásra ösztönözzenek.

Itt is vannak azonban apró trükkök, finomságok, hogyan vonzzunk be minél több érdeklődőt.

 

1. Használjuk a vásárlóink szavait!

Igaz, ez egy régi trükk, de még mindig működik. (Milyen meglepő, ugye?)

A legjobb üzletek gyakran nem az első benyomásból születnek, hanem az ajánlásokból. Amikor egy vásárló a termékünkre, szolgáltatásunkra, márkánkra vagy boltunkra utal valaki másnak, akkor az sokkal nagyobb hatást vált ki, mint az összes értékesítési felhívás. Hiszen hitelesebbnek értékeljük egy ismerősünk véleményét, mint egy hirdetést, nem igaz?

Tehát, vonjuk bele a vásárlóink véleményét a hirdetésekbe! Jelenítsük meg, mit mondanak rólunk!

 

2. Kérdezzünk!

Vajon mennyien tudják, hogy a kérdés az egyik legjobb technika arra, hogy megtartsuk egy személy figyelmét?

Egyrészt mert megállít és kényszerít, hogy sokkal hatékonyabban dolgozzuk fel az információt.

Másrészt a kérdések lefoglalják a felhasználókat és elvonják a figyelmüket arról, hogy valójában egy hirdetést néznek.

 

3. Ígérjünk hasznot!

Sok felhasználónak sokkal fontosabb az, hogy mit nyernek azáltal, hogy használják a terméket, mint hogy a termék hogyan működik. Emellett természetesen a jellemzőknek is szerepe van a szubjektív elbírálási eljárásban. Bár ez általában csak később válik fontossá, amikor a vevőnek a végső lépés előtt még kell egy biztos indok a vásárlásra.

De amikor csupán a termékünkhöz próbálunk meg vásárlókat csábítani, akkor el kell mondanunk, hogy ez a termék vagy szolgáltatás mit fog tenni értük. Milyen hasznuk származik a megvásárlásából? Hiszen így működik a marketig.

 

4. Keltsük a sürgősség érzetét!

Hogyan vásárolnak online az emberek? Gyorsan, azonnal lecsapnak a termékre? Vagy jól átgondolják, megbeszélik, majd később visszatérnek és konvertálnak?

Általában az utóbbi igaz. Körbenéznek, újra és újra visszatérnek ugyanazon termékhez, az interneten keresnek alternatívákat, blogokat és értékeléseket olvasnak, hogy dönteni tudjanak. Egyszóval, késlekednek. Aztán az utolsó pillanatban gyorsan megvesznek valamit, amire valójában nincs is szükségük.

Ezen hozzáállásuk nem sokban különbözik a hirdetésekkel szemben sem. Talán felkelti kíváncsiságukat egy hirdetés, de a döntés meghozatala néha túl nagy erőfeszítés, így ismét csak késlekednek.

Ezen viszont felül lehet kerekedni, méghozzá úgy, hogy egyfajta szükségérzetet keltünk bennük.

A sürgetés egy régi eladói technika, amivel az a célunk, hogy egy olyan okot adjunk valakinek, amivel azonnali cselekvésre tudjuk ösztökélni. Hogyan lehet ezt elérni? Elhitetjük velük, hogy ez az utolsó esély, ami csak ma, csak most, csak nekik szól, és sietni kell, azonnal cselekedni, ha nem akarnak lemaradni. (Persze, mindezt csak tisztességes keretek között éri meg használni, hiszen a sokadik ilyen után senki nem dől be az utolsó esélynek.)

 

5. Mutassunk hiányt!

Ez az illúzió hasonló az előzőhöz. Hajlamosak vagyunk arra, hogy a limitált termékeket sokkal értékesebbnek tekintsük. Mert amiből kevés van, az már csak azért is értékes holmi lehet.

A teória alapján a hiány képes konverziót generálni, amennyiben helyesen kommunikáljuk. Ezért igazi kincs egy masszív marketinges észjárással, jó íráskészséggel rendelkező szövegíró, aki úgy kelt hiányérzetet az adott termék iránt, hogy a fogyasztó alig várja, hogy a „vásárlás” gombra kattinthasson.

 

Laczkó Balázs

Akik minket választottakÜgyfeleink

Akiket mi választottunkPartnereink