Blog » Laczkó Balázs blogja » 4 fontos tipp Google AdWords kampányainak optimalizálásához

4 fontos tipp Google AdWords kampányainak optimalizálásához

Szerző: | 2015. máj. 29 | AdWords

Számos elemzést követően összeállítottunk Önnek egy négy tippből álló cikket, mely nélkülözhetetlen segítsége lehet AdWords-kampányainak optimalizálása során. Ha betartja ezeket a tanácsokat, az drámai mértékben növelheti kampányai hatékonyságát és emelheti ROI (befektetési megtérülés) mutatóját is.

1. Kerüljük az általános egyezésen alapuló kulcsszavak használatát

Legyünk óvatosak, amikor általános egyezésen alapuló kulcsszavakat alkalmazunk AdWords-kampányunkban. Ha ugyanis az általunk megadott kulcsszó vagy kifejezés irreleváns, a hirdetésünk rossz keresési lekérdezésre fog megjelenni, ez pedig két szempontból sem túl költséghatékony számunkra.

Egyrészt a hirdetésünk nem ér el megfelelő mennyiségű kattintást, amellett, hogy magas megjelenési aránnyal bír, így az adott kulcsszóra csökken az átkattintási arány (CTR), ami az egész hirdetéscsoport átlagos teljesítményét visszaveti. Az alacsony CTR-eredmények alacsony minőségi mutatót is jelentenek, aminek az a következménye, hogy magasabb kattintási árat kell megadnunk a kulcsszó korábbi pozíciójáért. A minőségi mutató nagymértékben befolyásolja a költségeket. Ha valaki másnak a hirdetése is az általunk használt kulcsszóra jelenik meg, de magasabb minőségi mutatóval, akkor ő kevesebbet fizet, még akkor is, ha egyébként a hirdetése ugyanolyan tulajdonságokkal rendelkezik a kulcsszavak és a tartalom tekintetében, mint a miénk.

Anyagi erőforrásaink elvesztegetésének másik lehetséges módja az irreleváns kulcsszavakból származó kattintások begyűjtése, ami értelemszerűen kisebb eséllyel konvertál. Ebben az esetben a kattintásonkénti ügyfélszerzés elmarad az átlagostól, és ahelyett, hogy a napi kattintások 2 százaléka válna tényleges eladássá, több kattintást, de kevesebb értékesítést tudhatunk magunkénak.

A probléma megelőzése

A kifejezésegyezésen és pontos egyezésen alapuló kulcsszavak legyenek a kampányaink kiindulópontjai! Ez a módszer biztonságosabb folyamatot biztosít számunkra, hiszen így nagyobb ellenőrzés alatt tarthatjuk a hirdetéseink megjelenését. Ha úgy érezzük, nem jön be elegendő forgalom a fizetett kattintásokból, és a költségvetésünk megengedi, adjunk hozzá néhány általános egyezésen alapuló kulcsszót, de továbbra is kövessük figyelemmel a tényleges keresési kifejezést a webanalitikai eszközünkkel, és alkalmazzunk kizáró kulcsszavakat az irreleváns kifejezések kiszűrésére.

Mindemellett az alulteljesítő kulcsszavak számának csökkentésére is szükség lehet a kampányaink menedzselése során. Azok a szavak, amelyek alacsony CTR- vagy konverzióértékkel rendelkeznek, kiszűrhetők esetleg „javíthatóak”. Ennek érdekében vizsgáljuk meg a kulcsszólistában CTR és konverziók szerint a használt szavakat, kifejezéseket!

2. Használjuk okosan a kizáró kulcsszavakat

Az általános egyezésen alapuló kulcsszó kétélű fegyver. Ha tisztában vagyunk a negatív hatásával, az lehetővé teszi számunkra, hogy jobban megértsük a benne rejlő lehetőségeket. Alkalmazzuk a hirdetéseink nem kívánt megjelenésének elhárítására! Ha általános egyezésen alapuló kulcsszavakkal kombináljuk, a kizáró kulcsszavak hatékonyan vehetik fel a harcot a hirdetéseink nem megfelelő helyen való megjelenése ellen.

A kizáró kulcsszavak azonosításának egyik hatékony módja egy jó webanalitikai eszköz alkalmazása, mely kellő információval szolgál bármely kattintásról, kulcsszóról és arról a tényleges kifejezésről, amit a felhasználó begépelt a keresőbe.

A Google Analitycs lehetőségei korlátozottak ebből a szempontból, a Google ugyanis csak azokat a szavakat mutatja meg nekünk, amelyek megjelenést idéztek elő a felhasználók kereséseire, nem pedig a tényleges kulcsszót, amelyre valójában rákerestek. A Google AdWords sem támogatja ezt a szolgáltatást, habár van néhány szűrője, amelyet hozzáadva pótolni tudjuk a hiányzó adatokat, vagy más webanalitikai alkalmazást is használhatunk, ami képes kitölteni az információs réseket.

Egy a lényeg: megéri kiépítenünk a saját kizáró kulcsszavakat tartalmazó listánkat!

3. Ne hagyjuk, hogy a versenytársaink a hirdetésünkre kattintsanak

Versenytársak között az egyik legalattomosabb mód egymás dolgának megnehezítésére, ha lekattintják egymás hirdetéseit, ezzel forgalmat generálva és megnövelve a kattintásonkénti árat. A megoldás: egyszerűen mondjuk meg a Google-nak, hogy ne jelenítse meg a hirdetéseinket az ő számítógépükön!

Ehhez menjünk a fő Kampányok lapon a Beállítások lapfülre. A konkrét kampány kiválasztása után a Speciális beállítások szakaszban válasszuk az IP-címek kizárása lehetőséget. Itt adhatjuk meg a blokkolni kívánt IP-címet, a beállítások elmentését követően ezeknek az IP-címeknek a tulajdonosai nem fogják látni a hirdetéseinket a kereséseik során.

Tudni szeretné, mely IP címeket érdemes blokkolnia? Írja be a legnépszerűbb kulcsszavakat az AdWordsbe, és kiderül, kik a top hirdetők. Mint az élet minden területén, úgy itt is akadnak olyan versenytársak, akik abba fektetnek pénzt, hogy keresztbe tegyenek nekünk. Gyűjtsük hát össze az URL címeiket, és adjuk meg egy domain IP-címét megjelenítő weboldalon! Az így kapott IP-ket illesszük be az IP-címek kizárása ablakba, és már készen is vagyunk.

Ne bízzuk magunkat a véletlenre: még ha nem is látjuk a versenytársunkat AdWordsön, blokkoljuk őt, hiszen lehet, hogy ő már korábban megtette ezt!

4. Kerüljük el, hogy a hirdetésünk nem kívánt Display hálózati oldalon jelenjen meg

Vita tárgyát képezi, hogy milyen hirdetések megjelenítését engedélyezzünk Display hálózaton. Az alapértelmezett beállítások szerint a hirdetéseink Display hálózati megjelenése engedélyezve van. Ennek ellenére érezhetjük úgy, hogy a Display hálózatról érkező kattintások minősége általánosságban véve alacsonyabb, mint a keresési hálózatról érkezőké.

A probléma orvosolható a Display hálózati optimalizálásával. A beállítás eszközölésével azonban nagymértékben csökkenhet a kattintások száma, ami nem megfelelő kalibrálás esetén kevesebb potenciális vevőt és eladást hoz.

Ezt az alábbi módon kerülhetjük el: A kiválasztott kampánynál a Display hálózat fülön kattintsunk a piros “Célzás” gombra, válasszuk ki a hirdetéscsoportot, a “Kampány kizárásai” legördülő menüből pedig a “Témák” opciót. Itt különböző weboldal témaköröket találunk, amelyek megfelelnek vagy épp ellenkezőleg, nem felelnek meg a hirdetésünk megjelenítésére. Így csak a valóban irreleváns megjelenéseket távolítjuk el kampányunkból.

A “Webhelykategória-opciók” alatt oldaltípus szerinti kizárást végezhetünk, tehát beállíthatjuk, hogy a hibaoldalakon, parkolt domaineken, fórumokon és más hasonló helyeken ne jelenjen meg a hirdetésünk. Bár ez közvetlenül nem oldja meg a problémát, egyszerű módja az esetleges negatív hatás minimalizálásának.

Összefoglalva

Ha megfelelően alkalmazzuk a fenti tippeket, jobb minőségű kattintásokat érhetünk el azonos költségkeret mellett. Kísérjük figyelemmel a kulcsszavak, hirdetések teljesítményét, elemezzünk folyamatosan, zárjuk ki a rosszul teljesítőeket! Az eredmény nem marad el.

Laczkó BalázsLaczkó Balázs, minősített Google AdWords szakértő

+36 70/387 3167  //  laczko.balazs@netmarketing.hu
További blogbejegyzései

Balázs az általános cégvezetés mellett Google AdWords szakértő. Fő feladata a szakmai munka koordinálása és felügyelete, a szakmai publikációk és tanulmányok elkészítése. »

Kapcsolódó blogbejegyzéseink

Google AdWords hirdetések: Keresési hálózat vs Display hálózat

Amikor azon törjük a fejünket, hogy a Google AdWords melyik hálózatát használjuk céljaink megvalósítása érdekében, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy a megtérüléssel kapcsolatos elvárásainkat milyen időtávba soroljuk. Azaz relatíve gyorsan szeretnénk pénzt látni a hirdetéseinkből vagy a viszonylag lassabb, de várhatóan nagyobb megtérülést választjuk?

Mennyibe kerül a Google AdWords kampány?

Sokan felteszik maguknak ezt a kérdést és jó páran tőlem is megkérdezik. A válasz sosem egyszerű és sokféleképpen közelíthető meg. Véleményem szerint a végeredmény a fontos, az, hogy az szorzás-osztás után pozitív legyen a hozomány, magyarul érje meg.

Netmarketing © 2016 Minden jog fenntartva | Adatvédelem